Hej alla brudar!
Äntligen har jag lite tid och ork att vara här en stund
Kardemumman; Välkommen! Ja, det finns gamla trådar, men jag vet inte hur man länkar dem...en finns på sidan 5 (eller 6) på vår månad, den heter: sept-06 igen!
Unicorn; Välkommen du också!
elora: det var länge sen
Kul att du hittade hit till slut!
På tal om bröllopsresa, så ska ju vi åka till Thailand hade vi tänkt. Har varit i kontakt med resebyrån här i stan, och hon kan snickra ihop ett bra pris. Det kommer att kosta ca 7.500:-/ person. Och enligt tips av andra så ränknar jag med att ca 8000:- kommer att räcka bra där nere. Då jämför jag med en cyberkompis som åkte för några år sen visserligen, men de var 2 vuxna och ett bar, och de var borta i 3 veckor. De hade haft 8000:- med sig i resekassa, och de hade haft pengar kvar när de kom hem, och då hade de ändå inte snålat.
Så mycket handlar om ekonomin och budgeten i vårt planerande just nu. Vi måste ta reda på vad öl och sprit kostar i Tyskland också, för vi ska handla därifrån. Vinet hade vi tänkt köpa i Sverige; gamla hederliga (för oss) Oude Caap, som kostar ca 160:- för 3 liter, som man sen häller på karaff. Det kommer att kosta ca 3000:- för bara vinet.
Har nu full koll på budgeten?
Det skulle ju inte kännas så roligt att ha bokat den där resan och så inser man att man inte har råd med vissa bitar på bröllopet liksom...
Idag skulle jag egentligen ha åkt ner till en second-handaffär här i stan och letat efter likörglas. Det finns inga såna på stället vi ska hyra. Men jag sitter hellre här..
Kallt ute ju!
Däremot har jag hittat en ny frissa! Samma frissa som gjorde min kompis hår förra sommaren. Det är samma sminktjej också, så de har ju jobbar ihop förr, det känns bra. Frissan skulle ta ca 1500:- för brud och ca 700:- för tärna. Men mitt hår kommer antagligen bli väldigt enkelt, för jag tror att jag bara ska sätta upp luggen och sidohåret, och dra det bakåt, om ni förstår...?
elora;
Vad kul att du hittat blommor som du vill ha!
Jag hade också bestämt mig, trodde jag...men så såg jag en vacker, enkel bukett med bara vita kallor (tror jag det var), så himla rent och fint såg det ut. Men det kanske inte passar min övriga utstyrsel, min M2b tycker att jag ska köra med det jag hade tänkt mig: En lååång buket med vass som hänger ner nästan till marken, med trollhassel, blå bolltistel, och limegröna rosor.