• Nonika

Sept. -06!

Ja, då var även den tråden avstängd för svar...då får köra igång en ny!

Idag fick vi ett glädjade besked igen - vi kommer få ca 19.000:- i början på nästa år, från min m2b:s jobb!
    Skönt, för det ser rätt illa ut på pengafronten just nu....

De pengarna lär gå direkt till bröllop och resa, förutom nån slant som kan stoppas på andra akuta ställen...

Hur går det för alla?

• Svar på tråden Sept. -06!
  • elora

Får återkomma imorgon, har en sjuk tös som just vaknade igen...lär väl inte bli mkt sömn för någon.

KRAM!

• Nonika

Nej, men HEJ elora, vad trevligt att du äntligen hittat hit! Jag har verkligen undrat var du tog vägen!
    Men nu är allt återställt i vår flock Kanske tillkommer det flera, det är bara roligt, men än så länge får vi som är här göra vårt bästa för att peppa, inspirera och oroa varandra

Jag trodde inte jag skulle ha nåt i bröllopsväg att prata om idag, men jag tror jag har det.
    Jag var hos min moster idag, har inte varit hos henne på många år. Och då fick jag ett par örhängen av henne, som hon knappt använt, och som hon inte vill ha kvar! De är precis så där lagom stora tycker jag. Det är en klar sten/pärla, och under det en vit sten/pärla, och så hänger det ner en liten kedja med 3 små, små stenar/pärlor på. Bakom kedjan hänger två tunna kedjor.
    Hajjar ni? Hela smycket i sig är kanske inte längre än 4-5 cm, men det är ändå ett hängsmycke, som jag tycker passar bäst till min klänning.

Då har jag ju löst frågan "Något fått" också! Hur gör ni med den där ramsan?

• TingelingAnna

Hej igen!
    Vet inte vad o när jag skrev här senast.
    Iaf, bröllopsresan är nu bokad. Känns underbart! Fotograf ringde jag o bokade igår så nu är det oxå klart. O idag ringde blivande till kyrkan för att höra att allt var okej (har inte fått nån skriftlig bekräftelse). O det var det. Verkar som att vi får den prästen vi (jag) vill ha oxå. Skulle vara så skojigt att få ha hon som konfirmerade mej.
    O hår o smink ska svägerskan göra. Haha, vad roligt att skriva svägerska. Inte vant mej vid såna uttryck ännu.
    Så, vad är nästa steg att göra då? Vad händer nu liksom...

//Anna

• starck

För oss är det jätte lungt just nu vet ej vad vi ska hitta på mer just nu... är det någon som har lite förslag???

• elora

Hey!
    Så var jag igång med! Hittade inte länken hit och har varit för snurrig för att kolla under Vår månad dessutom...
    Datorn pajade förra veckan så det har blivit ofrivilligt länge sen sist!

KUL att ni verkar må bra och har fixat och trixat.

Inkan1: Har en kompis som rest runt i Thailand och bästa tipset var att inte beställa alltför avancerade kläder, då blir du bara besviken sen. Dessutom är det nog inte alltid "äkta" sidentyg som florerar där skulle jag tro.
    Hur mkt det kan kosta har jag ingen aning om men kan tänka mig endast några hundra. Har man inget att förlora, och kan följa klänningen ta form så våga vinn!

Nonika: Officiant är väl vigselförrättare på engelska ;)
    Och så roligt med de ärvda örhängena, se till att lägga upp bilder, vore kul att se era fynd!
    Trist med frissan dock, hoppas du hinner fixa någon du trivs med innan dess.

TingelingAnna: Oo så mysigt att ha en skön semester att se fram emot! Vi är ju inga resenärer men man drömmer för det ;) En barnledig helg vore ju rena lyxen så det ska vi nog fixa!

Och nu till mina egna upptäckter och funderingar!

Har ju inte kännt att jag kommit på hurdan bukett jag vill ha och vilka blommor som ska vara huvudingrediensen annat än en enkel stilfull bukett.
    Men i lördags handlade vi på blomsteraffären och mitt öga föll på några färdiga buketter som innehöll orkidéer!!! Oh jag blev såld direkt!
    Det var en lång stängel med orkidéer på och sedan ditsatt lite pynt med vita blommor och några gröna blad som jag däremot inte tänker ha. Frågade om de kan bygga en bukett med trollhassel som vi har i trädgården vilket inte var några bekymmer. Tänkte dock köpa en "prototyp-bukett" nån månad innan bröllopet, så vet man vad man vill ha hehe...

Så, därmed löste sig även det mesta i dukningsväg eftersom jag då kommer att köpa antingen orkidéer på kruka eller på annat sätt, och kapa av blommorna som läggs i små skålar på borden. Kompletteras ju enklast med ljus ;)

Ja att bara komma på en sån sak är ju befriande!
    Nästa idé är att önska presentkort till bolaget när vi fyller år! Sambon blir ju dessutom 30 så vi hoppas på flera såna kort ;) Ska nog beställa inbjudningskort i mitten på februari, beror på hur länge hon tar på sig att fixa det. Har lite knapert i februari för jag har just börjat jobba deltid och får ju bara lön för 12 halva dagar...

Hm vad mer?
    Vi har inte hunnit kolla vem som blir "vår" präst men ska ringa det nästa onsdag tror jag när jag är ledig.
    Har avslöjat nyheten för mina systrar nu så de blev halvt galna och snackar om inget annat än bröllop när man ringer ;)

Oj nu är jag försenad för nattsömn!
    Ha det bäst, brudar!

• evkasu

Hej tjejer,

Har inte varit här så mycket då min morfar blev inlagd på sjukhus innan jul och dog i trettonhelgen, det kändes inte så aktuellt att planera bröllopet då

Men senaste dagarna har vi fått ett par saker gjorda iaf, hotell för bröllopsnatten är bokat och jag tror att jag hittat mönster till klänningen. Inte exakt så som jag vill ha den men ett grundmönster iallafall. Känns himla skönt, jag har varit lite orolig då alla mönster jag tittat på varit så långt ifrån det jag vill ha. Ska ge mig ut i lite affärer i helgen och kolla så jag inte missat något, annars är det väl till att börja kolla tyg snart?måste fundera på vad jag ska ha över också, eftersom vi gifter oss utomhus.
    Helt plötsligt känns det mycket mer verkligt att man ska gifta sig..
    Tjatar att sambon ska kolla på gästlistan så den blir definitiv och toastmaster ska tillfrågas snart, han är lite förvarnad dock och van. Eftersom han varit talskrivare åt riksdagen så har han talets gåva åtminstone...

Vi kan inte bestämma var vi vill åka på bröllopsresa, helt hopplöst! Lutar just nu åt rundresa i Vietnam då kombination Sri Lanka & Maldiverna röstats bort pga vädret.

• elora

Evkasu: Så otroligt ledsamt med din morfar, jag beklagar förlusten. Min morfar dog i november o hade möjligheten att medvara på begravningen vilket var fint med tanke på att han och mormor bott så långt från mamma & pappa så jag har sällan träffat dem.

Nu verkar det ju spännande att du ska leta tyger och hitta mönster!
    Hurdan klänning har du tänkt dig? Jag funderade ju oxå på att sy en linneklänning men insåg att den blir nog alltför skrynklig :(

Min väninna luffade ifjol i asien, hon besökte bl a Kina, Vietnam, Kambodja och Thailand. Hon var mycket nöjd med resan även om det inte var fint väder alla dagar. Oj vilka fina kort man har sett...
    Hade jag oxå varit ensamstående hade jag gärna luffat lite.

Hej så länge! ;)

• evkasu

elora - tack. Måste känts bra för dig att vara med på din morfars begravning.
    När vi hälsade på min morfar på sjukhuset i julas så var han rätt förvirrad, begynnande demens sade de och det var jobbigare att se honom ligga där så än att han fått ro nu. Han har alltid varit så aktiv och tyckte det var hemskt att ligga där så på sätt och vis känns det faktiskt skönt, om man får säga så.
    Vi ska begrava honom nästa fredag, hoppas det blir ett fint avsked av honom.

Ang klänningen, hade helst velat ha en i rembo-stil, www.rembo.de, älskar dem men nu blir det den här, fotobilden, inte den tecknade:
    store.sewingtoday.com/cgi-bin/voguepatterns/shop.cgi&TI=20003&page=2

Men vi ska göra den rak upptill + tunna halterneckband. Sedan blir det två lager, siden under och mönstrad organza som draperas över. "släpet" ska kortas av lite också. Jag är värdelös på att sy men mamma ska göra det tack o lov.
    Hoppas du förstår....

Ja, Kambodja är ett land jag vill till oxå men kanske inte på bröllopsresa.

Din bukett låter förresten urfin. Jag håller på och kollar runt lite på bukettbilder nu och hittade en jättefin med bara orkideer, rätt många av någon gulaktig sort (haha, vilken blomexpert man är...). Den var enkel men ändå supersnygg.

Ha det bra alla!

• SpookysKira

Elora hann fore!

Jag och min svengelska. Officiant = engelska for vigselforratre :)

Svar på tråden Sept. -06!