Det är med stor sorg jag sitter här och skriver av mig lite, troligen har en gammal skolkamrat kört ihjäl sig igår kväll. Känns så overkligt och sanningen är den att jag är av sådan natur att jag får känningar om saker ibland. Och just tidigare ikväll hände en sådan grej så jag tänkte just på henne. Otroligt med tanke på att vi inte hörts av på något halvår.
Glädjen av gårdagens utflykter kommer liksom av sig, men jag kan berätta att mötet med catering-tjejen gick bra fast nu väntar vi mest med spänning på prisoffert. Dock kunde jag inte säga på rak arm hur jag vill ha min brudbukett (hennes syster var ju florist dessutom ;))
men hon var till god hjälp och kom med många frågor som ledde till att jag kommer att ha en hängande bukett med tema "livlig" vilket beskriver mig bäst ;)
När jag kom hem hittade jag sedan buketter som jag är sugen på, ska lägga upp dem på min msn sida får ni se.
Detta möte tog drygt 3 timmar!!!
Vi skrev upp Kyckling toscana, fläskfilé-gratäng och kassler som köttalternativ. Tillbehör: fransk pot.sallad, kokt potatis, 2 olika pastasallader och givetvis bröd, smör, fruktfat.
Ev bakar vi brödet själva som små hjärtan, ett recept morsan hittade i H.Journal.
Åkte sedan vidare till bröllopsbutiken och blev med ens väldigt besviken då jag endast såg klänningar UTAN ärm! Jag blir så galen, alla PASSAR inte i såna juuuu!
Men när jag tillsist fick hjälp så hände det saker med en gång, alla klänningar med vanligt axelband (ej smala) gick att fås med ärm så därmed ökade urvalet lite. Hittade två klänningar och pressade mig i dessa. Kände mig mest nöjd med nr 2 (se sidan) för den hade sånt fin tyll-kil i kjolen men den hade dock släp som jag inte är så förtjust i...Men det kunde Kristina minsann ordna en liten upphängningsanordning ;) Ja hon var toppen!
Skulle precis vänta på Petter som direkt hittat sina kläder (bonjour m väst o vinröd plastrong) när ögonen föll på en klänning med en korsett som hade jättetuttar såg det ut som! :D
Kristina plockade genast fram den och tyckte allt jag skulle prova den, och minsann! Allt bara föll på plats på nåt vis, "korsetten" kändes så skön att ha och armarna var långa o fina. Kjolen glänste så fint i äggskalsfärg på nåt vis. Den är nog ivoryfärgad tror jag.
Jag inväntade Petter och sedan fotade vi oss tillsammans...oooo så fina vi kände oss!
Hyra för klänning 2500 inkl ändringar, kemtvätt m.m, och för bonjouren 1400 kr att hyra. Va! Kanonpriser!
Men så fick jag veta att den kostar ca 5500 kr att köpa...och det kändes inte så himla dyrt på ett vis. Men men, det är ju "bara" en dag, men vi ska fundera lite ;)
Kom på att till hösten lär de ju rea ut årets modeller så jag kanske hinner knipa den till reapris?
Om ni vill kika på oss så är länken:
groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek
Nu måste jag varva ner lite efter kvällens chock...
kram på er alla och var rädda om er familj!