Hej igen...och välkomna alla nykomlingar!!!
Ell: jag och min M2b har också varit tillsammans sen april 2004, men jag får det till 1 år och 10 månader...?
Vi träffades den 17 april, på ett uteställe här i stan, där han kommer ifrån. Vilket datum träffades ni?
Vi ska gifta oss den 2 september, på en slottstrappa vid havet, alltså borgeligt. Som vigselförättare ska vi ha en vän till mig (numera vår vän). Hon är lite "spooky" och såg oss tillsammans innan vi hade träffats! Dvs, hon lade tarotkort på mig ca ett halvår/ 1 år, innan vi träffades. Allt hon hade sagt om honom stämde; utseende, personlighet, intressen osv...när jag väl träffade honom gick han under beteckningen "Tarot-killen" ett tag
Vi började prata om bröllop redan första sommaren
Jenny, som hon heter, ska viga oss vare sig hon blir vigselförättare eller inte, har vi bestämt. Om hon inte får bli det, drar vi till rådhuset typ dagen innan och blir gifta på papperet, och så har vi vigseln som vi vill sen!
Han har 3 barn sen förut, som är 18, 14 och 12, och jag har en dotter sen förut, som är 4. Vi fick ju köpa ett hus för att få plats
och vi trivs superbra i vårt hus, som vi snart bott 1 år i!
En av anledningarna att ha bröllopet så pass långt fram var att vi behöver spara pengar, det är ju inte gratis att gifta sig...
Vi kommer att bjuda ca 80 personer, och vi är 6 i familjen. Lokalen som vi ska vara i tar 80 personer, så jag hoppas att inte alla kommer...
Men ett visst bortfall måste man ju räkna med. Annars får vi väl trycka ihop oss!
Vi har en sömmerska som sytt min klänning, hans frockcoat och kråsskjorta. Det var dyrt, men det blir jättebra! Vi blir så fina...vill ni se bilder på klänningen, så kan jag maila den till er!
I alla fall, efter vigseln ska vi till en hemygdsgård som är supermysig. Vi ska ha kall buffé, vi har bokat mat från Ica. Det blev bäst och billigast i slutänden. Svärmor köper desserostar och jag gör vitlöksdressing, allt annat tar vi från Ica.
Vi ska fotas vid havet, medans gästerna åker till hembygdsgården och går en tipspromenad om oss. Där får de lite att dricka (bål hade jag tänkt). Sen när vi anländer är det ju brudskålen! Och sen äter vi...
Vi ska anlita personal som ser till att det finns mat på de 3 bufféborden hela tiden, samt öl och vin på "dryckesbordet". När middagen är över ska vi ha en personal kvar i baren, och då börjar även bandet spela. Bandet är också bokat, de heter Lattjoliveband, och finns både att se och lyssna på på nätet. Jag tror det heter www.lattjoliveband.se, annars kan man söka på dem.
Problemet nu är att vi inte har någon toastmaster
Han som skulle ha varit det ska bli pappa nästan precis när bröllopet är...så vi vet inte vad vi ska göra just nu...
Tårtan ska kanske min Mamma göra. Först var det sagt att hon skulle göra den, sen kände hon sig nervös, så vi sa att hon skulle vara med och betala istället. Men det här har jag väl redan berättat?!
I alla fall, vi får se vad som händer med det...
Alkoholen ska köpas i Tyskland. Det blir mellanöl och vin till maten, och i baren. Vi struntar i starköl, folk blir fulla ändå
Ev. kommer vi att ha typ Longdrinks i baren. Till avec ska vi ha whiskey och en form av baileys, som enligt min arbetskamtar kostar 33:-/litern i Tyskland. En annan kollega sa att det finns öl för 2:-/burken i Tyskland. Det låter vettigt!
Allt som allt kommer mat och dryck (alkoholdryck) att kosta oss ca 12.000:-.
Budgeten totalt är uppe i ca 60.000:-.
Vad har jag missat...? Jag har ju en lista här i tråden på vad som är fixat etc.
Nu ska jag ta med min sovande sambo från soffan, upp till sängen!
I morgon ska vi åka och leta efter bröllopsskor till oss (främst mig!)!
Hasta la vista!