• Nonika

Sept. -06!

Ja, då var även den tråden avstängd för svar...då får köra igång en ny!

Idag fick vi ett glädjade besked igen - vi kommer få ca 19.000:- i början på nästa år, från min m2b:s jobb!
    Skönt, för det ser rätt illa ut på pengafronten just nu....

De pengarna lär gå direkt till bröllop och resa, förutom nån slant som kan stoppas på andra akuta ställen...

Hur går det för alla?

• Svar på tråden Sept. -06!
  • lebrah

Detta kanske ni redan har diskuterat, ni som varit på den här tråden länge men jag måste fråga er ändå. När skall ni skicka ut inbjudningskorten? Och hur långt innan måste man fixa klänningen om man skall hyra? Har liksom många brudar verkar ha, en del överflödskilon som skall bort innan jag kan prova ut en klänning. Vill veta hur lång tid jag har på mig...

• elora

lebrah:
    Det där med inbjudan beror väl lite på beroende på om man har långväga gäster etc för då kan ju de behöva planera sin semester lite eftersom vi just gifter oss efter semestern är över så att säga...

Jag kommer att skicka ut mina i slutet av mars till släktingar i norr,
    sedan får jag se om jag skickar resten i slutet av maj.

Och angående hyra av klänningar sa dom i B.butiken jag besökte i veckan att oftast är trycket mindre i september så det räckte väl 2 månader innan? MEN givetvis ansåg hon att ju tidigare desto bättre för din egen del ;) Så att boka redan nu är ingen nackdel.

MEN nu till dagens skräll:
    Kolla in vad jag ska göra årets chansning och bjuda på:
    cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=8259645336&fromMakeTrack=true

Den är ju väldigt lik den jag hittade i Skövde så igår bestämde jag mig för att göra en rövare och chansa! Det är ju "bara" 600 spänn. Passar den inte kanske man kan sälja vidare den.

Men då frågar jag er: ska man beställa måttanpassat eller genom US storlek? Tänkte bara ifall man ska sälja den (om den inte passar) så kanske det är enklare om den inte är måttbeställd efter mig??
    Hur hade ni resonerat ;D

Nu ska det bli spännande att se hur det går, runt kl 17 slänger jag in budet.

• Kardemumman

Nonika, vad roligt med bandet! De verkar bra. Hur mycket kostar de? Vi vill också ha livemusik men vet inte hur mycket man ska räkna med att få betala?

Hur gör ni andra - live eller cd?

• j o n n a h

Hej alla septemberbrudar!

Jag och min sambo gifter oss den 16/9, och det känns SÅ kul! Har hållit på med planeringen sen augusti förra året, läst denna tråden lite då och då...

Mycket är redan klart, kyrka och präst, festvåning, fotograf, hår och makeup och sångerska i kyrkan. håller också för fullt på med inbjudningskort och festprogram, ska ha brunt, rosa, vitt och pärlor som tema, men när jag skulle köpa alla papper igår, så var "mina" tilltänkta bruna kort slut!!! de hade utgått, så jag blev inte jätteglad .. fick med mig lite prover på andra bruna hem, men ingen var riktigt som jag tänkt mig...

har börjat kolla på klänning också, och har hittat en som jag gillade skarpt! vad tycker ni? rosen på höften går att ta bort, och "rynkorna" på framsidan slätas då ut. www.ramonadesign.se/pages/henne/nyheter2006/www2/index.html
    Modell Ateliér diagonal 310.

Ja, ja.. har inte läst alla era inlägg men ni verkar som jättegoa tjejer som hjälper varann med allt ni kan! ser fram emot att "följas åt" under vår/sommar innan våran stora dag!! kram!

• lebrah

Halå där! Vi har fått en medalj till! :)
    Vi är ju superduktiga i år. Är mammaledig och jag måste säga att det är perfekt timing att vara mamma ledig när det är OS och inte minst när man skall planera bröllop....

elora: Jag tror nog att vi skall skicka ut inbjudningskorten fram i maj också. Vi kan ju inte hålla tyst så de som är "viktigast" som gäster vet redan när bröllopet skall stå så att de inte planera ngt annat.
    Hur blev det med klänningen? Fick du köpt den? Den är jätte fin tycker jag.

Kardemumma: Vi skall hyra en DJ. Eftersom vi skall gifta oss i min hembyggd ute på vischan så blir det ju lite dyrare pga resetillägg. Han skall ha 5000 för jobbet, allt som allt. Och då spelar han runt 4 timmar. Han har mkt erfarenhet och kan "känna" av dansgolvet + att man naturligtvis får önska sina favoriter. Har inte bokat honom änn. Måste göra det den här veckan.

Vi måste sätta oss och göra en prioriteringlista. Funderar på att skära ner antalet gäster för att ha råd md det där lilla extra. Det som gör att vårt skiljer sig från mängden. Vi är nämligen 4 paret ut denna sommar. Helt otroligt. Tredje paret i kompis kretsen och andra inom familjen. Känns lite bissart med så många bröllop...

• evkasu

lebrah - vi kommer skicka våra inbjudningar någon gång i månadsskiftet april/maj (om vi någonsin får till några inbjudningskort,skjuter bara upp det där...).

Nonika- hur var kort-kursen, gav den er något?

Johannas23 - jättefin klännig, tycker absolut du ska ha kvar draperingarna (och då rosen), tycker det är jättesnyggt.

Vi har bestämt oss för att bröllopsresan kommer bli en liten rundresa i Vietnam. Inte mitt förstahandsval av destination men vädermässigt är det rätt dåligt i september, på de platser vi helst ville. Håller på och undersöker om vi kan få ihop det som vi vill, med antal dagar på olika ställen, inrikesflyg/tåg osv. Vi kommer åka den 5 september (gifter oss ju den 2) och är tillbaka den 23.

• elora

lebrah:
    Jag avvaktar tills sent ikväll med budet, nog för att en likadan klänning inte såldes igår natt, men jag tror det kan sitta folk o bjuda rätt var det är (från säljarens sida...vem vet?) så jag testar innan jag ska lägga mig ;) Blir spännande att se hur det gått imorgon hihi.

Hoppas bara man valt en schysst modell nu bara, jag hoppas ju att det är en bra "korsett"....

evkasu:
    Vietnam tyckte min kompis om...fina bilder därifrån. Dock är frågan hur varmt det är då??? ;)
    Hoppas ni får en fin bröllopsresa!
    Själva är det ingen idé att åka än då yngsta bara är 1,5 år då.

:D
    ;D

• elora

Jaja, då var bollen i rullning då -jag vann klänningen på ebay. Med ens när allt är betalt m m känner man att man blir orolig över "hur kommer den eg se ut?" och en massa såna bagatellsaker som jag ju visste innan jag la budet...usch jag försöker mest intala mig att det ju bara rör sig om några hundralappar.

Annars då?
    Det är rätt lugnt förutom att jag inte kommer till skott med hemsidan, suck!
    Inväntar bara löner och sånt dära så man vet om det är dags att köpa lite inbjudn.kort.

Just ja! Ett toppentips kom idag, man kan beställa frimärken från posten.se! Fanns roliga med hjärtan. Himla smart tips hehe...

hej så länge...

• Ell

Nu känns det skönt, våra inbjudnings"kort" är klara, eller rättare sagt, vi ska bara skriva ut dem först! :) Vi skulle göra det igår, men bläckpatronen i min skrivare var slut...dessutom har vi inte tillräckligt med fotopapper, så vi får åka på inköp snart! :)

elora: vad kul att du vann klänningen! Den är ju jättesnygg! :)

Hittade en perfekt brudnäbbsklänning åt dottern på en finsk sida som motsvarar denna, men den hade redan blivit såld.:( Men det är ju bara att leta vidare, klänningar finns det ju gott om! :)

kardemumman: vi kommer inte att ha live-band, utan cd, först och främst av ekonomiska skäl, men också p.g.a. att det helt enkelt inte ryms ett live-band i lokalen. ;)

lebrah: min bror ska ju också gifta sig i sommar, men tänk så härligt att ha någon att prata bröllop med! :)

• Abeth

Hej alla!

Min pojkvän friade till mig förra måndagen och i söndags bestämde vi oss för att bröllopet blir den 30/9. Vi ska ha ett relativt litet bröllop med max 30 gäster (vilka har vi inte bestämt än). Ceremonin kommer att ske i Uddevalla, någonstans utomhus. Och om någon kan tipsa mig om hur man hittar en vigselförättare vore jag tacksam. Vi har väl några lokalförslag men inget bestämt. Min pojkvän mailade de musikerna vi vill ha igår och vi håller som bäst på att diskutera utformningen av våra förlovnings- och vigselringar med en vän som är guldsmed. Maten kan vi förhoppningsvis få en annan bekant att laga, det vill säga om vi hittar en lokal med ett kök... =)

Det vi bestämt hittills är med andra ord:
    * silverringar med gotisk text och en röd sten i min vigselring

* bukett (och antagligen övriga dekorationer) i gult, orange och rött

Problemet för oss är att vi för tillfället befinner oss på vitt skillda ställen då min pojkvän fått jobb i skåne och jag är kvar i stockholm. När vi hörs på kvällarna så är han inte överdrivet entusiastisk när jag börjar snacka bordsplacering. Hoppas jag kan få lite tips och råd från er istället.

Hälsningar E, som trodde att hon skulle gifta sig först nästa år...

Svar på tråden Sept. -06!