• Nonika

Sept. -06!

Ja, då var även den tråden avstängd för svar...då får köra igång en ny!

Idag fick vi ett glädjade besked igen - vi kommer få ca 19.000:- i början på nästa år, från min m2b:s jobb!
    Skönt, för det ser rätt illa ut på pengafronten just nu....

De pengarna lär gå direkt till bröllop och resa, förutom nån slant som kan stoppas på andra akuta ställen...

Hur går det för alla?

• Svar på tråden Sept. -06!
  • elora

Nonika:

Glömde ju skriva om florist och bukett! Jag hittade en bild på en bukett jag gillar och den är ju relativt enkel. Tror inte det är svårt att få tag på nåt av det min privata florist ska ordna, skulle något ändå inte gå att få tag på antar jag att hon kontaktar mig och verkligen går igenom hur hon tänkt den nya buketten.

:D

• evkasu

Har nu drömt bröllopsdrömmar två nätter i rad, ska det fortsätta så här fram till september??? :-O

Igår natt frömde jag om inbjudningar, antagligen beroende på att vi äntligen lyckats komma till skott med dem. Irrade runt på Kreatima och Panduro i lördags och lyckades utan större problem komma överens om hur de ska se ut. Vi köpte lite provgrejor och testade lite hemma och det blir sååå snyggt! Verkligen vår stil. Jag som varit så rädd för inbjudningarna börjar känna mig lite lugnare nu?..

Min mamma ska ju sy min klänning och jag drömde att den var klar. Tyget var exakt som jag ville ha det, men modellen helt annorlunda och den satt jätteilla! Jisses, vågar nog inte berätta det för mamma, då blir hon säkert dönervös?.
    Var in i en del tygaffärer i helgen också, och hittade 3 tänkbara mönster, ska se till så mamma kommer in till stan nu bara, så hon får ha lite åsikter. Min syster som befinner sig i Thailand har köpt siden till min klänning, håller tummarna för att färgen blev rätt nu. Hon letar nu siden till tärnklänningarna.

Abeth - låter jättesnyggt med grön klänning!

Nonika - vad skönt att ni fixat en Toastmadame!
    Nu blir det nog inte aktuellt då min blomma är så vanlig (har precis bestämt mig för att ha bara rosor, i olika röda nyanser, obundna stjälkar med ett champagnefärgat sidenband runt) men jag skulle nog låta floristen välja en annan blomma om det behövdes, dels så skulle jag givetvis vilja veta vilken alternativ blomma det blir men man får nog också lita på deras yrkesskicklighet även om det naturligtvis är lite nervöst att inte veta hur det kommer bli till slut.

Ha det girls!

• elora

evkasu: Ja nu drömmer man bröllop och det är inte bara om natten utan nästan dygnet runt känner jag ibland...Helt sjukt. Idag på jobbet hade jag gått och tänkt på dukningen för jag hittade en sån snygg dukning som en tjej haft på sitt bröllop här på BT (sålde ut sina dukar alltså...) Och jag drömde om dessa dukar för de kändes så perfekt, men jag blev inte vidare förvånad när de var sålda...

Lyckades iaf få fina tips inför dukningen och det kändes oxå som "oss" då vi har vinrött o silver. De hade målat vanliga terracottakrukor vita och skrivit gästens namn på och ploppat i ett värmeljus. Toppensnyggt och så enkelt!!!! Måste lägga upp bilder så ni får se...

Får verkligen hoppas att din syster lyckats fixa det tyg och den färg du vill ha ;) Lite lång väg att "byta" annars ;)

Nä jag ska nog sova nu...är lite mör.
    KRAM

• Ell

Hej på er brudar! :)

Nu är det ett tag sedan jag kikat in här, jag har haft fullt upp med förberedelser inför 4-årskalaset.

Men helt overksamma har vi inte varit här i finland, vi har nämligen fixat alla inbjudningar nu, de är utskrivna och ligger i kuverten tillsammans med karta/vägbeskrivning, och bara väntar på att bli ivägpostade! :D jag är så lättad över att äntligen ha dem färdiga. :) bild ska ni få se inom en snar framtid.

Abeth: det låter snyggt med en grön klänning, härligt att andra också har klänning med färg! Min klänning är ljusblå, fast jag inte hade tänkt mig det...:) om du vill kan du se den på uk.msnusers.com/9eseptember/klnning.msnw&PhotoID=2

evkasu: jag har också drömt om bröllop på nätterna, börjar bli van. Men man känner sig lite hysterisk ibland! :D

elora: kul att ni hittat en dukning som passar er! :)

Jag har funderat och funderat, och tänkt så det bara gnistrat i min blick (sambons ordval), men inte ens kunnat bestämma mig för vilket färgtema vi ska ha...från början hade vi ju tänkt oss lila och vitt, men sen köpte jag en ljusblå klänning. Då tänkte vi (jag) att den kanske inte passar ihop med lila, så vi tänkte ha mörkblått o silver istället. Nu har jag dock börjat tveka igen, kanske man kan ha lila/vitt färgtema iaf, med blå klänning. För vem bryr sig egentligen... :)

Jag har också börjat fundera på musik och själva vigselprogrammet. Vi ska ju ha en borgerlig vigsel, så det känns som att vi inte är lika "bundna" till traditionerna som vid ett kyrkligt bröllop. Igår fick vi en skön idé, ni vet låten "love is in the air" som spelas i en viss bilreklam på tv... vi tänkte att vi skulle ha den som "utgångsmusik". När allt är klart, svänger vi oss om, och låter börjar spela ur högtalarna...perfekt. :D

Nu ska jag koka te o göra lite mackor för att överraska sambon, han kommer snart hem från jobbet. ;)

Ha det bra allihopa! :)

• Abeth

Hej allihop!

Jag visade bilden på min tänkta klänning för min kille igår. Han blev inte glad...
    Men när jag förklarat för honom varför jag ville ha den så sa han att det var okej. Han tycker fortfarande att 3000:- , som jag satt som maxbelopp för min klänning, är alldeles för mycket. Har försökt att förklara för honom att en "normal" brudklänning köpt i en affär kostar 4000-5000:-.

Nog om det. Igår bestämde vi äntligen var vi ska gifta oss. Det blir vid Kullens fyr på västkusten i Skåne. Det var hans förslag och det gör mig väldigt glad eftersom det visar på att han förstår hur mycket havet och västkusten betyder för mig. Vi kommer att försöka vara utomhus och det blir på förmiddagen med bara närmsta familjen närvarande.

Festen blir så nära Hässleholm som möjligt, det vill säga där vi hittar en bra lokal. Ska ta en sväng i omgivningarna om två veckor och kolla upp olika ställen. Så vi får en känsla för dem.

Irriterande just nu är att vår guldsmed fortfarande inte svarat. Så över en månad efter förlovningen vet vi fortfarande inte hur våra ringar kommer att se ut, vilket material de kommer att vara i och vad de kommer att kosta. Suck...

Vi är också färdiga med hur inbjudningskort, placeringskort och festprogram kommer att se ut. Ska till en affär i helgen och köpa röda och cremefärgade papper och gula band. Det kommer att bli så fint.

Sist men inte minst, en bild på klänningen som jag vill ha. Tänk er den i guld/grönt.
    Jag ska maila olika företag som syr upp klänningar senare idag och hoppas på att de kan få ner priset på den till en summa som min plånbok kan acceptera...

www.ianstuart.com/2003/2003pages/9876.htm

• TingelingAnna

Nu har vi kommit på en idé, eller ja, mamma kom på den. Har funderat fram o tillbaka om hur vi ska göra med dukar. Pappersdukar kändes inte riktigt bra o tygdukar kändes alldeles på tok för jobbigt att sy.
    Tydligen så säljer Ikea ut spetstyg 5meter för 5 kronor. Det kan man klippa till dukar utan att behöva fålla o så. Kanon. Kommer alltså göra så att vi lägger en papperduk under spetsen (för att få bort det fula bordet). Funderar nu på om vi ska försöka få tag i en turkos papperduk, eller om det får bli vit. Kanske kan bli lite häftigt med turkost under ändå? Spetstyget är ju vitt. Vad tror ni?

• Abeth

Att ha turkost under låter snyggt tycker jag. Risken är väl att det blir lite väl vitt annars.

• TingelingAnna

Hur har ni andra tänkt med dukar då? Syr ni?

• Abeth

Jag funderar på pappersdukar. Om jag kan hitta i rätt färg vill säga. Och det vet jag inte förrän jag har köpt pappret som jag ska göra placeringskort av.
    Men med tanke på vår budget och tidsbrist så lutar det åt pappersdukar för tillfället.

Svar på tråden Sept. -06!