• Nonika

Sept. -06!

Ja, då var även den tråden avstängd för svar...då får köra igång en ny!

Idag fick vi ett glädjade besked igen - vi kommer få ca 19.000:- i början på nästa år, från min m2b:s jobb!
    Skönt, för det ser rätt illa ut på pengafronten just nu....

De pengarna lär gå direkt till bröllop och resa, förutom nån slant som kan stoppas på andra akuta ställen...

Hur går det för alla?

• Svar på tråden Sept. -06!
  • Ell

Lilla-bus: vi ska inte berätta åt någon, de får veta när vi skickar ut inbjudningarna! (men jag tror vi skickar åt våra föräldrar ganska snart, jag kan inte hålla käft så länge till) skönt att man kan vara här på bröllopstorget och "prata av sig" lite.

elora: tack för tipset om kortleken, det var en fin idé! Ska fundera på saken ett tag till...det kanske nog blir bordsplacering iallafall, är i valet och kvalet!
    Barnen är smartare än man tror ibland, de förstår så mycket mer än vad man förväntar sig!

---> Min dotter fyller 4 i mars, men hon pratar som en hel skolklass! hon ser allt, hör allt och för allting vidare!!! Lilla-bus, har du några barn?

Jag träffade min m2b i april 2004, vi har alltså inte varit ihop mer än drygt 8 månader. men är man säker på vad man vill så... hur kom bröllopet på tal hos er? friade han, eller? Hos oss har vi nog bara pratat oss fram till att vi ska gifta oss, det har varit som en självklarhet sedan i höstas då vi förlovade oss.

Åhh, nu börjar jag bli riktigt nervös, snart ska vi åka iväg till lokalen. Jag har skrivit en stödlista åt mej själv så jag ska komma ihåg allt jag ska tänka på/fråga om, och skriva upp alla svar så jag inte glömmer det! Lite tankspridd har jag blivit sedan jag började planera...

• Ell

Nu är det alltså klart: bröllopet blir den 9/9 2006, i den lokalen vi hade tänkt från början. Där var jättefint, allt var över förväntan! *lycklig*

• Bröllopstokiig

Ell!
    Kul att datumet är spikat! Vi hade det i åtanken först men så jobbar sambon rätt mycket i aug-sep (bonnadräng) så det kändes lite osäkert på så vis.

Håll tummarna nu! Har haft ett litet snack med min pensionär till far (=fattig enligt honom) om bidrag till klänningen och han skulle se över sina tillgångar...Jag tvivlar inte att han kan fixa pengarna (2000 kr) det handlar väl mest om _när_ de bidras ;) Hoppas det löser sig denna månad för jag har ju en så fin klänning på lut på Boutiuqe Charda (någon som hört talas om dem? Ligger i Strömsnäsbruk) som jag börjat sukta efter mer och mer. Givetvis lär den väl bli såld innan jag hinner beställa den...Men sånt är väl livet då antar jag...Kikat lite inne på 1koo.com och även där hittat en fin klänning för större brudar.

Annars är det som sagt lugnt, försöker att tagga ner och INTE snacka bröllop hela tiden med sambon. Det skapar sina spänningar vill jag lova när man visat klänning nr 105 för veckan *tsss*

Borde väl försöka fixa i ordning hemsidan men den slukar rätt mycket energi med så man tappar suget efter några timmars plitande.

Nä slut för idag från mig (tänkte jag haha)...:D

ABBES: Glömde välkomna dig till gänget...nu är jag någon sida efter så jag vet det kom fler tjejer på slutet men i vart fall: VÄLKOMNA! :D

• Lilla-bus

Ell: GRATTIS!! Kul att lokalen passade!! Det är så skönt när det är fixat!
    Nej, vi har inte några barn, men vi ska ha lite senare. Just nu håller jag på att plugga, å vi hade tänkt att jag skulle läsa färdigt först... men jag längtar verkligen efter barn:).

Hur går det för alla med klänningar? Har alla köpt sina än eller?

• elora

Lill-Bus:
    Jaaa vänta med barn ;) Vi har världens yrväder här hemma och det tar minsann på krafterna *ler* Men visst är det underbart att se något som kommit av kärlek utvecklas...

KLÄNNING!
    Ja fråga Nonika om hur det går för mig och klänningar haha...

Nä allvarligt är jag en velpotta utan pengar för tillfället. Kan inte bestämma mig riktigt för exakt vilken jag vill ha. Dock vill jag ha något mer ärm har jag bestämt. Så trist att modet nu är ärmlöst bara. Alternativ är mormors gamla klänning från 60-talet men jag ska väl kika på den och se.

Läs annars mitt förra inlägg, där står ju senaste rapporten på den fronten.

Men berätta gärna själv hur det går! :D

• Lilla-bus

elora: Jo, som sagt, vi ska vänta lite med barn!!
    Ja det är ju inte lätt att välja klänning, å det kostar ju tyvärr ganska mycket pengar... :(. Själv har jag inte köpt min klänning än,men jag har varit å provat lite, och jag har nog nästan bestämt mig! Väljer mellan två stycken, www.nixa.se modellerna 388 och 382(tyvärr ser man inte på bilderna hur fina de är. Det lutar åt 388, den är så fin med snörning i ryggen, men den blir nog lite omsydd i så fall. Vill inte ha en tubklänning, så de skulle sy på band på den. Samma som det var på snörningen i ryggen... men som sagt... har inte bestämt mig än. Vad tycker du?!

Min syster gifte sig förra året, och hon hade en klänning med lång ärm, och hon sparade lite blider. Du kan ju kolla på dom å se om det är nått du gillar:). pg.photos.yahoo.com/ph/lindbergsaga/album&.src=ph&.tok=phaPRWEBUuqlPmwm

• Ell

Tack lilla-bus och elora! Det känns verkligen skönt att ha lokalen bokad.

Jag var hos mina föräldrar ikväll, vi hade gjort ett "preliminärt inbjudningskort" åt dem, för jag kände att jag inte kan hålla tyst längre! Både mamma och pappa blev jätteglada, men inte särskilt förvånade. Min mormor dog ifjol, så mamma ärvde ganska mycket pengar då. Hon sa att jag inte ska tänka på priset när jag väljer klänning, hon betalar! Det var en glädjande nyhet för fattiga småbarnsföräldrar!

Lilla-bus: jättefina klänningar!

• elora

Lilla Bus: Ja snörning i ryggen skulle väl kunna göra passningsformen smidigare på ett sätt, är du smal blir det ju snyggt. Undrar dock om man som mullig får rättvisa till sina bilringar *ler* Nu talar jag för mig själv så ingen tar illa vid, hihi...
    Men du kommer nog hitta en lösning som blir perfekt ;D Jag gillar oxå Nixa, det är bra klänningar till bra pris tycker jag. Själv gillade jag nr 879+894 eller nr 315 med den kantiga ringningen jag är svag för ;)

ELL: Vilken härlig gåva för er skull och överraskning för din mamma! Ja det gör väldigt mycket att få minsta lilla bidrag som småbarnsförälder som inget annat vill än att ro detta i land och _GIFTA SIG_ nu när det väl är bestämt *ler*
    Har du några funderingar på klänning än då? ;D Välj och vraka!

SÅ TILL KVÄLLENS TJOHOOOOO!
    Pappa har skänkt önskad slant så nu är det bara för mig att åka iväg och prova lite klänningar, så jag vet om den från Chardas kan vara något för mig. Kolla in länken ;)
    www.chardas.com/sida88.htm

Jag vet varken ut eller in av glädje! Tjohoooooooooo...hoppas ni hör det på andra sidan hihi...

Natti natti!

• elora

Lilla-bus: Fina klänningar på din systers sida förresten, men vilken valde hon själv? :D

• Lilla-bus

Ell: Hihi!! Förstår att du inte kunde hålla tyst! Jag hade jättesvårt med det innan vi berättade för våra föräldrar. Snällt av din mamma att hon betalar klänningen. Det går ju åt lite pengar... Har du varit å tittat på klänningar än?

elora: Snällt av din pappa att bidra med pengar till din klänning! Du å Ell har haft tur!! Klänningen du visade var ju jättefin!! Hoppas att den passar:)! De Nixa klänningarna du tittat på var oxå fina! Provade en med liknande ringning som 315, men det passade inte JAG i... tyvärr, för det var en som jag gillade jättemycket...:(
    Min syster lät en sömmerska sy upp hennes klänning, så hon tog lite ideér av många klänningar till sin klänning. Såhär blev den: pg.photos.yahoo.com/ph/miranda_vinterbrud/detail&.dnm=b8ea.jpg&.src=ph Enkel och stilren. Jättefin tycker jag;)

Svar på tråden Sept. -06!