Idag har jag verkligen engagerat mig i bröllopsplanerna. Har ringt runt överallt, och min stackars lilla dotter har haft en upptagen Mamma i telefonen. Men hur gör man då..måste ju ringa runt och fixa, så det måste ju bli en dag när jag är ledig.
Har ringt stället vi ska ha själva vigseln på, för att bekräfta att vi fortfarande är inbokade där. Men hon som håller i bokningarna är borta den här veckan, så jag ska ringa nästa vecka igen. Ringde upp frissan, och frågade om hon fått mail från mig, jag har nämligen provat att skicka bilder på klänningen, men det hade hon inte sa hon. Så jag provade att maila henne igen, men det var fullt i hennes inbox, så det gick inte.
Har ringt en tjej och frågat om hon vill göra buketten (vi umgicks en del för några år sen, genom våra dåvarande sambos). Och enligt henne skulle det inte bli billigare än att anlita en vanlig blomsterbutik...? Nähä..., så jag ska ringa en butik nån annan dag och höra mig för.
Ikväll fick jag veta av hon som ska åka till Tyskland och handla alkoholen åt oss, att hon bara trott att det var sprit vi skulle ha. Det var liksom ölen som var det viktigaste, känner jag. Det är ju ungefär 400 burkar som ska inhandlas! *GAAHH*, har vi missat nåt i komunikationen..?! Har iof pratat med en annan tjej, som i sin tur känner en som brukar åka och handla, så kanske vi kan "sprida ut" inhandlingen av öl, så slipper en stackare åka hem med 400 öl och ett gäng spritflaskor i bilen
Har även kontaktat Make-up-tjejen idag, vi ska prata mer en annan dag.
Så jag har fått lite gjort ändå.
Har tagit reda på telefonnummer till olika vandrarhem också, samt e-mailadresser.
Har blivit lite ambivalent - igen. Ska man ha kaffe och tårta direkt efter maten, eller ska man ha en kopp kaffe och nåt litet direkt efter maten, och kaffe & tårta senare? Spontant känns det som att kaffe och tårtan ska serveras direkt efter maten, så att dansen kan komma igång ordentligt. Så slipper man bryta upp för att fika igen...hur gör ni?