• Nonika

Sept. -06!

Ja, då var även den tråden avstängd för svar...då får köra igång en ny!

Idag fick vi ett glädjade besked igen - vi kommer få ca 19.000:- i början på nästa år, från min m2b:s jobb!
    Skönt, för det ser rätt illa ut på pengafronten just nu....

De pengarna lär gå direkt till bröllop och resa, förutom nån slant som kan stoppas på andra akuta ställen...

Hur går det för alla?

• Svar på tråden Sept. -06!
  • Nonika

Tack för era tips och funderingar, jag bestämmer mig här och nu att tårtan får bli direkt efter maten. Så kan man röja undan borden sen och DANSA!

Jag har ju glömt att berätta att vi köpt skor?! Det blev att par Björn Borg till M2b, det var 30% på reapriset Och ett par Vagabond till mig, de kostade 995:-. Har aldrig köpt ett par så dyra skor (förutom kängor som jag köper nya ungefär vart 3:e år).
    Mina är med högt skaft. De är typ brun-beiga i färgen, ljusa. Med ett spänne på utsidan, och dragkedja på insidan.

Nu ska vi bara köpa byxor till M2b! och kläder till barnen...

• evkasu

Nonika - det blir nog så för oss också, med tårtan direkt efteråt, känns så meckigt att hålla på med kaffe o kaka och sedan kaffe och tårta.

Vi har bokat in en Londonresa över Valborg så min blivande kan köpa sin kostym där (han hittade en jättebra affär förra året när vi var där) och då ska jag passa på och köpa skor. Ska också lyxa till det med något som jag normalt inte skulle köpa, sambon tyckte jag skulle passa på att köpa ett riktigt lyxigt par. Nu ska jag bara ordna så mamma börjar sy klänningen så jag kan fundera på skomodell och färg.
    Min syster åker till Thailand i helgen, hon måste få instruktioner så hon kan köpa siden, hoppas det blir bra....
    Puh, tiden går så fort!!!

Köpte några flaskor sprit till festen på en kryssning i helgen.

A+A - mitt mönster har ett rätt långt släp men det kommer vi korta av så det knappt är ett släp, litegrann bara. Det kan ju vara jättefint om det passar på klänningen men rätt opraktiskt kan jag tänka mig. Jag vill kunna röra mig utan att känna mig förföljd

Ha det fint tjejer, just nu är jag fortfarande salig efter Depeche Mode-konserten i Globen igår....

• TingelingAnna

Hej tjejer!
    Idag är en glädjens dag. Har varit på två arbetsintervjuer o ett av jobben fick jag veta att det är mitt om jag vill ha det. (Som sjuksköterska, tar examen i juni.) Sån enorm känsla av glädje att veta att man kommer få pengar i sommar. Så nu kan man ju verkligen lyxa till det på bröllopsresan. :D
    //Anna

• evkasu

Vad roligt (Tingeling)Anna, grattis!!!

• Ell

Grattis till jobbet, TingelingAnna! :D

Här står allt stilla, inget nytt har hänt denna vecka. Men jag har ingen panik heller, det är ju trots allt ett helt halvår kvar till dagen D! :) Dottern har sportlov från dagis, sambon har vintersemester, och jag måste jobba...surt! :( Nåja, jag ska väl inte klaga som har ett jobb åtminstone! (jag har varit mammaledig, studerande och arbetslös i sammanlagt 4 år innan jag började jobba i november -05)

I brist på annat kan jag ju uppdatera min lista över hur långt planeringen är kommen:

* vigsel- och festlokal är bokad
    * vigselförrättaren är vidtalad
    * budgeten är gjord
    * klänningen är köpt! *yey*
    * inbjudningskorten är så gott som klara
    * kuvert är köpta
    * färgtemat är bestämt
    * gästlistan är klar förstås
    * placeringskorten är färdigplanerade (ska bara tillverkas... ) :)
    * dukningen är nästan färdigplanerad
    * vigselprogrammet är i stort färdigt

Det jag ska göra härnäst:
    * boka frissa
    * hitta mönster till brudnäbbsklänningarna, min syster ska sy dem
    * köpa kläder åt brudgummen
    * börja fundera på frisyr, skor, brudbukett , underkläder, smycken m.m.
    * fortsätta drömma! :)

Hur går det för er andra tjejer? Hur långt har ni kommit nu?

Ha en trevlig helg allihopa!

• elora

TingelingAnna!
    Stort Grattis till jobbet, förstår att det måste vara hur skönt som helst att veta att jobbet väntar på dig när du blir klar...Härligt!

Ell: Det var ordning på torpet tycker jag! ;D inte så "mkt" kvar då egentligen...mest sådan man kan behöva lite tid att hitta de kläder man gillar till M2B och barnen...Men det lär säkerligen fixa sig.

Evkasu: Ohhh blir spännande när syster kommer hem med tyget kan jag tänka mig! Lite som "julafton". hoppas du blir nöjd och ha fin tripp till London! Har aldrig varit där men skam den som ger sig ;) Är medlem i DTF-travel så jag ska försöka hitta något helgerbjudande när allt ståhej är över i höst ;)

En uppdatering från oss då:
    (kopierar Ell så det går fort och man inte glömmer nåt...)

* vigsel- och festlokal är bokad
    * vigselförrättaren vet vi ej ännu vem det blir
    * budgeten är ganska under kontroll, men vi väntar på skattelappen ;)
    * klänningen är beställd via Kanacca +underjol. Pris: 950 kr "våga-vinn"?
    * inbjudningskorten är på gång
    * färgtemat är bestämt: vinröd, silver, créme
    * gästlistan är ganska i ordning
    * Begärt offert från catering inkl spritköp o tårta samt florist. (de fixar i stort sett "allt")
    * M2B kläder utprovade och även min reservklänning om den fr ebay är skräp.
    * Bokat rum för bröllopsnatten.
    * Inhandlat färg t skrivaren, frimärken

Det jag ska göra härnäst:
    * Beställa hem inbj.korten
    * Fixa hemsidan till 20 april (M2B fyller 30 då...)
    * Och fortsätta drömma ;)

Trevlig helg....

• Ell

Elora: ni har ju också mycket klart redan... jag tycker det är så himla skönt att få planera allt i god tid, så får man ta det lite lugnare sen när det närmar sig! ( om man nu lyckas ta det lugnt överhuvudtaget...jag kommer att gå på högvarv ) ;)

En av mina väninnor gifte sig för två år sedan, och planeringen och tiden före bröllopet var nog som en mardröm för henne. Hon var gravid, mådde illa och kräktes, sökte jobb och planerade sitt bröllop på 2,5 månad...jag hjälpte henne mycket med all planering och förberedelse, och allt blev framstressat, varken hon eller hennes blivande hade haft tid att tänka igenom hur de ville ha sitt bröllop. När jag såg på "nära håll" hur tungt det var för dem, så tänkte jag bara att ALDRIG ett framstressat bröllop för mej! :)

Nu ska dottern åka iväg till sin pappa, så jag ska vara hemma hela långa dagen och mysa med sambon! ;)

• elora

Ell: Nää huga, stressa fram något är inte min melodi heller. Fördelen med att ha tid på sig (jag tycker nog allt 1 år räckte...) är att man hinner lugnt o sansat fundera på just hur man vill ha det. Man hinner kolla på olika klänningar, buketter, inbjudningskort och en massa annat som t ex dekoreringstips o förslag.

Och just med klänningen nu då som kommer i maj, är det skönt med en plan B som man hinner ta till istället för att få hem den 2 veckor innan bröllopet och sen passar den inte :(

Hade ett kul samtal med svägerskan om deras bröllop och de hade minsann valt en ovanlig väg när de skulle bestämma gästantalet -de satte sonika in en annons i tidningen om kommande bröllop och sedan fick de som ville komma anmäla sin närvaro på bröllopet! Lite kul, och detta berodde då på att de hade svårt att välja sina gäster och dra gränsen mellan vilka som är heta eller mindre aktuella...

Har faktiskt nämnt för M2B om detta och hoppas han funderar lite på detta och inser att det kanske inte är exakt nödvändigt att bjuda alla kusiner t ex.

Nä nu börjar ögonen ramla ihop...
    nattis på er brudar!

• Nonika

Grattis till jobbet TingelingAnna!

Egentligen borde jag verkligen ligga i sängen nu, har jobbat 12 timmar idag, och ska upp halv 7 i morgon...
    Men jag bara måste berätta den goda nyheten! Vi har fått en Toastmadame! Min kusin tackade Ja ikväll Vi har gått och funderat länge och väl på vem/vilka vi ska tillfråga härnäst. Den första vi hade drog sig ju ur, eftersom de väntar barn. Sen frågade vi ett kompispar till oss, men de har mycket nog att göra ändå, och ska dessutom fixa dukningen dagen innan.
    Så har vi suttit och velat och ältat fram och tillbaka vem eller vilka vi ska fråga...man vill ju inte gå igenom hela gästlistan innan nån tackar ja liksom. Och så kom vi på min kusin som bor i norra Jämtland, så jag ringde henne ikväll...och som sagt så tackade hon ja En stor sten har fallit från bröstet!
    Nu kan vi planera vidare i lugn och ro...

Godnatt alla blivande brudar!

• Ell

Nonika: så kul att ni hittat en toastmadame! :) känns säkert skönt att ha den biten ur världen!

Här har inget nytt hänt, som vanligt, utom att våra inbjudningar utprintade och klara nu, väntar bara på att "någon" ska orka skriva adresserna på kuverten och föra dem till posten... :D ska se till att fota dem, så får ni se hur det blev.
    Jag var till en hobbyaffär idag och sökte lite olika saker till dukningen och dekorationen, men hittade nada. :( Nå, det finns ju fler affärer! :) Dessutom är våra inbjudningar utprintade och klara nu, väntar bara på att "någon" ska orka skriva adresserna på kuverten och föra dem till posten... :D ska se till att fota dem, så får ni se hur det blev.

På tal om affärer: nu ska jag avsluta och köpa en bil! :D

Svar på tråden Sept. -06!