• Nonika

Sept. -06!

Ja, då var även den tråden avstängd för svar...då får köra igång en ny!

Idag fick vi ett glädjade besked igen - vi kommer få ca 19.000:- i början på nästa år, från min m2b:s jobb!
    Skönt, för det ser rätt illa ut på pengafronten just nu....

De pengarna lär gå direkt till bröllop och resa, förutom nån slant som kan stoppas på andra akuta ställen...

Hur går det för alla?

• Svar på tråden Sept. -06!
  • TingelingAnna

Hej!
    Längesen jag tittade in här i tråden. Mycket nytt ser jag.
    Har nu kommit en bit till. Vad tycker ni om dessa tårtor? www.flanortogo.se/btartort.0.html
    Ser riktigt smaskiga ut. Kostar 35 kronor bitehn. Men vad är vanligt att det brukar kosta?

KRAMAR!

• lebrah

Tingelinganna: De såg jätte fina ut! Vet inte vad de brukar kosta. Vi har catering och där ingår bröllopstårtan i kuvertavgiften. 295 för två rätters, kaffe, tårta, dukning och hela baletten. Tror det är ett bra pris.

• elora

Tingeling, Anna! (hihi så kul det blev...)
    Fin tårta! 35 kr per bit är nog inte dyrt för en bröllopstårta. Sedan beror det på hur billigt du vill komma undan, vi ska t ex antingen beställa via catering tjejen eller via bageriet, och då blir det créme/vitfärgade tårtor med enkel garnering förutom "vår" tårta då, och choklad-tryffelfyllning -mmmmmums!

30 bitar kostar då ca 345 kr. Det blir 11,50 per bit...Och mao så har vi beställt en vanlig prinsesstårta men efter vår smak ;D

Ska ta och beställa inbjudningskorten nu, och kanske nåt mera...Givetvis pajade ju bilen men den är nu fixad och det var hälften så dyrt som vi trott så gissa om vi är nöjda ;

HAJ HAJ

• Ell

NU HAR JAG HITTAT KLÄNNING! :D Det känns så bra att äntligen veta vilken färg jag ska bära, så nu kan jag planera vidare på färgtema, brudnäbbarnas klänningar, smycken, skor, med mera. Skönt!
    Syrran och jag hade riktigt roligt, man fick ju känna sig som en prinsessa, bara stå där och bli uppassad...men det jag var mest förvånad över var ju att man måste ta av sig skorna innanför dörren i alla brudbutiker, det var jag inte beredd på! :)
    Det bästa av allt var ju att jag inte behövde ta klänningen med mig hem på tåget! Jag fick hänga den i min storebrors garderob, tills vi åker ner med bilen nästa gång.

Klänningen är i en ljus blå nyans, med pärlbroderier på livet och axelbanden. Framtill har den en drapering. Det är en ganska enkel och rak modell, precis som jag ville ha! Bilder ska ni få se småningom! :) 454? blev det totalt för klänning, sjal och underkjol. (ungefär 4500 kr)

elora: jag har ensam vårdnad om min dotter, så det blir inga problem med den saken.
    Familjen stekman, hahaha! :D:D

Hoppas ni alla har fått ha en skön helg! :)

• Abeth

Elora - Anledningen till att valt det datumet är att min sambo vill gifta sig så nära Mickelsmäss som möjligt... Sen fyller jag ju år den 30de (juni i och för sig) så det datumet är en favorit.

Idag har allt planering ställts på ända. Min blivande svärmor och pojkvännen har under en lååång bilresa diskuterat en massa som de ringer och slänger i ansiktet på mig. Helt plötsligt är mitt bröllop flyttat från Bohuslän till Skåne och det lilla bröllopet har blivit ett stort. Jag har fått omvärdera allt och det känns som om jag är tillbaka på ruta ett. Som tur var la min pojkvän bara fram det som ett förslag och han är faktiskt inne på en del av vårt första tänk fortfarande.

Jag vet att det rent praktiskt skulle vara lättare att ha det i Skåne (de flesta gästerna bor där) men jag vill inte det. Dessutom känner jag både min svärmor och min egen mor alltför väl. Om de ens får känslan av att de bestämt nåt så kan jag säga hej då till alla mina planer.

Jaja. Allt ska väl ordna sig till det bästa i slutändan.

• Ell

Här kan ni se hur min klänning ser ut, det är alltså inte jag på bilden! :)

• elora

Ell::: ÅÅå så stilig! Typisk sån modell jag tycker om ;) Drapering är snyggt värre och en färgad är ju inte sämre heller! Var inne på en vinröd ett tag faktiskt...vi får se hur det går med ebay-objektet sen hehe...

Abeth: Oj vojne vojne!!! Du och din M2B måste verkligen vara samspelta i detta grymma spel med klassiska spelpjäser såsom Svärmor och Moder :D
    Det är så lätt att bli överröst med en massa idéer som DE har för det passar "dem" bäst...
    Har lite erfarenhet av detta men än så länge är det inom rimliga former (tänker inte bråka om 2gäster...)

Nä snacka med din sambo när ni ses nästa gång, ja sätt er ned och sedan tar ni och bjuder hem/ring upp era resp. mödrar och talar om för dem vem som styr skeppet ;D

Lycka lycka till!!! Det är tuffa makter ni kämpar emot *fniss*

HÄR ÄR det annars lugnt! Blev så glad över guldet i hockey fast jag var nöjd att de tog sig till final efter så dåliga matcher de gjort....Men JIPPIE -guld hurra!

Har köpt lite frimärken nu som jag ska bunkra upp ;D Köpte så klart dem med hjärtan på. Får se beroende på ekonomi-läget (saknar en del utbetalningar...typiskt FK!) om jag beställer mina inbjudningskort snart. Och på onsdag får jag nog gå och kolla igen om silkespappret jag ville ha finns i tillräcklig mängd på stans bokhandel.

CIAOOOO! :D

• Abeth

Ell - Jag gillar din klänning!

Elora - Ett av mina problem är just att min mor och min svärmor aldrig träffats. (Skulle kunna ses som positivt med tanke på att jag då kan planera lite mer som jag vill...) Vi försöker att fixa ihop alla föräldrar så snart som möjligt. Men det är ett trixande eftersom de flesta är mkt upptagna jämt. Tror dock att påsk funkar.

Nu ska jag sova men först lite Os- kuriosa. Visste ni att Sverige med sina tre guld och två brons var den nation som tog flest medaljer inom längdskidåkningen? Inte illa...

G'natt!

• Ell

elora och abeth: tack! :)

Åhh, jag tycks ju vara den enda här som inte är överlycklig när det gäller Sveriges hockey-guld... (kan det möjligen bero på att jag bor i Finland...? ) :D:D

Svar på tråden Sept. -06!