Fick ett mindre psykbryt igår när jag tänkte på alla detaljer som måste gås igenom innan bröllopet och då har vi bara precis börjat planera på allvar ännu. Min kloka blivande man sade då som följer:
"Du får inte tycka att jag är nonchalant inför planeringen nu, men lokalen kan brinna upp, folk kan bli magsjuka, blixten kan slå ner, det viktiga är ju ändå det som kommer efter bröllopet, när det är du och jag för alltid. Det är det som är det viktiga, eller hur? "
Och han har ju rätt, där satt jag och oroade mig för att gästerna inte skulle ha kul, men det är ju faktiskt det viktiga, det som kommer sedan. Måste försöka komma ihåg det och inte ta allt så allvarligt?..
Just nu spånar jag på middagen, vi har tänkt ha förrätt-varmrätt-tårta, ingen dessert, men då är frågan ska man vänta ett tag med tårtan och isf, ska man ha kaffe och en liten kaka/chokladbit som en liten dessert, man vill ju ha kaffe efter maten? Och när ska vi isf ha avec, till kaffet vid tårtan eller vid kaffet efter maten? Eller ska vi ha tårta och champagne (min blivande är champagnefantast) istället? Hmm, mycket tankar som ni märker?.
Det blir iallafall oxfilé till varmrätt, förrätt vet vi inte, ska kontakt cateringfirman snart och be dem ta fram lite fler förslag, inget av deras standard känns klockrent.
lebrah - vi bokade fotografen nästan först av alla, så vi skulle vara säkra på att få en duktig. Tjejen vi bokar är verkligen kanon, känns så bra! För oss är fotograferingen superviktig, för andra kanske inte lika viktig. Foton och ringar är ju det man har kvar, förutom minnen. Har även läst så många här på BT som har ångrat att de sparade in på fotografkostnaden.
Min blivandes marskalk är fotograf till yrket men vi har tänkt låta honom slippa jobba denna dag, han brukar alltid få fota på folks bröllop.
Vi kommer inte ha dj men tror ni helt enkelt får lita på dem, kanske höra runt efter lite referenser också. Ni får se till så ni är på samma våglängd innan, att de förstår vilken typ av tillställning ni vill ha.
elora - Vi har också funderingar med namn, ingen av oss vill heta det vi heter och vi är inte så sugna på varandras heller. Han vill ta något helt nytt namn och jag vill ta hans mammas flicknamn, som han inte vill ha?suck?.
Oj, vad långt det här blev?.. Ha det bra alla!