Hej tjejer!
Nu har de där pengarna kommit, de åkte raka vägen in på bröllopskontot! Så det känns ju bra. Nu ska det "bara" sparas ca 25000:- till...
Idag var jag och hörde mig för angående tårtor på ett fik vi var på. Jag frågade om man kunde beställa tårtor med choklad och tryffel, men det kunde man inte. Man kunde bara välja de tårtor som fanns i deras pärm..?! Skumt
Den enda jag fastnade för och som skulle kunna vara ok, var en citrontårta. Den verkade god.
Men så pratade jag med en fd lärare till mig, när vi hade gått ut, för det visade sig att hon numera jobbade där. Och då sa jag att "så fort man talar om att det är till ett bröllop blir det ju mycket dyrare, så det behöver man ju inte säga". Då sa hon nåt i stil med "Det kan komma surt efter, så det är väl lika bra att köra med öppna kort med en gång".
?
Ehhh...vad har de med att göra vad jag ska med mina tårtor till?
Fattar ingenting...kan de verkligen mena det?! De ska väl skita i om jag ska ha en 30-årsfest eller ett bröllop!?
En annan negativ grej just nu är att vi inte har någon tostmaster. Idag frågade jag en av våra nära vänner om hon och hennes man kunde tänka sig att bli "Toastpar", men det lät hon inte pigg på. Blev rätt förvånad faktiskt, trodde hon skulle gilla det...de gifte sig själva förra sommaren och hade ett superfint bröllop, så de är vana med bröllopsplanering, och så är de vana att prata inför folk båda två.
Jag sa att hon kan väl fråga sin man ifall han ville..men det lät som sagt som att det inte blir så
Suck...vem ska vi nu fråga?
Den enda jag kan komma på just nu är hon som ska viga oss. Och det kan ju bli lite mycket för henne....
Det går lite trögt just nu helt enkelt...
Men jag tittade in hos frissan, som ska göra mitt hår idag också! Och hon verkade glad och positiv