• Nonika

Sept. -06!

Ja, då var även den tråden avstängd för svar...då får köra igång en ny!

Idag fick vi ett glädjade besked igen - vi kommer få ca 19.000:- i början på nästa år, från min m2b:s jobb!
    Skönt, för det ser rätt illa ut på pengafronten just nu....

De pengarna lär gå direkt till bröllop och resa, förutom nån slant som kan stoppas på andra akuta ställen...

Hur går det för alla?

• Svar på tråden Sept. -06!
  • Lilla-bus

Hej!!
    Jag ska oxå gifta mig i september, den 23! Jag längtar så!!! Vi har bokat kyrka och festlokal, frissa och fotograf, men det är allt. Just nu håller vi på att kolla på inbjudningskorten. Jag ska göra dom själv, så det ska bli kul, måste bara bestämma oss hur de ska se ut... hmm.. mycket svårt.
    Ell: Skönt att vara klar med gästlistan. Det är inte vi. Vi har en preliminär (eller hur det stavas :))men jag tycker det är jättesvårt... har ju ett tag till att fundera!

• Ell

Lilla-bus: jo det är skönt att ha gästlistan klar, men vi ska ha ett ganska så litet bröllop, (om alla kommer blir det 36 pers.) så det tog inte lång tid att bestämma sig! jag har en enorm släkt, så vi bjuder bara föräldrar, syskon, far- och morföräldrar och de närmaste vännerna. För det är så vi vill ha det.
    Hur många gäster ska ni bjuda?

• Lilla-bus

Ell: Ja, man ska ju ha det som man vill. Det är ju Er stora dag :).
    Vi blir nog 60-70 pers, så det bir ju några stycken...
    Vart ska ni gifta er nånstans? Själv bor jag i Jkpg, men ska gifta mig i Vetlanda, kommer därifrån.
    Lycka till på söndag, hoppas att det blir bra! :)

• elora

Hej Ell och andra nya!
    Vi slår till 30 sep. i Torsö kyrka (Skaraborg). Tilltänkta gäster ca 84 vuxna. Sambon har stooor släkt och alla är lika festglada ;D

Jag som planerar det mesta (vilka brudar gör inte det, ler...) har väl koll på det mesta men ännu inte börjat införskaffa något än.
    Kyrka, bygdegård är bokad. Gästlistan i stort sett klar, utskick i maj skulle jag tro. Kläder åt sambo + döttrarna införskaffade, likaså ringarna.

Håller mest på med att fila på maten nu, ska på möte med en tjej som har egen catering som verkade fixa det mesta. Allt från mat, servering till dukning och även blomdekorationer (hennes syster är florist) och sedan kände hon någon som gjorde billiga tårtor. Låter ju intressant.

Nää nu får jag skynda mig till sängs med sambon ;D

ha en bra helg!

• Abbes

Hej allihop! Nu har jag också hittat hit. Jag gifter mig, liksom du Lena v B, den 2/9. Har bokat kyrka och lokal, skrivit gästlista och sett ut klänning och skor. Var hos frissan idag och hon trodde hon hade möjlighet att hjälpa mig med håruppsättning etc på den stora dagen. Hon skulle bara kolla att hon hade barnvakt. Hoppas hon kan....
    Fotograf har vi dock inte bokat ännu. Tycker det är svårt att bestämma sig. Har mailat några, men inte fått något svar än.
    Nu ska jag krypa till kojs. Ha det gott! Vi hörs!

• Ell

elora: det låter ju jättefint detdär med cateringen! Säkert värt att kolla närmare på iaf!

Lilla-bus: Vi har faktist inte bestämt lokal ännu! Imorgon ska vi åka ut o titta på ett ställe, om allt känns "rätt" så ska vi nog boka det... PIRRIGT!!! Det är ett gammalt hus, ungefär som en bygdegård, med plats för 88 pers, mat och servis o dyl. finns färdigt där, bara att bestämma meny/buffé så fixar dom allt.
    För övrigt bor vi i en liten liten by i Finland, jag tror ingen svensk vet var det är...

Tänk att det snart blir verklighet allt det man drömt om så länge!!

Har någon annan haft väldigt konstiga drömmar på nätterna sedan bröllopsplaneringen börjat?? Själv drömde jag att min storebror o hans flickvän "tagit" vårt datum, jag var helt i panik och skrek i sömnen: neej, de har tagit vårt datum, nu kommer ingen på VÅRT bröllop!

• Lilla-bus

Ell: Vet hur det känns! Vi var å kollade på "matställe" i onsdags, å blev så nöjda så vi bestämde oss direkt. Det känns skönt nu när det är fixat. Hoppas att ert bir bra oxå.
    Så du bor i Finland, skoj;)!!
    Drömmer om bröllopet gör jag, men jag har inte haft några mardrömmar, inte än i alla fall:).
    Lycka till i morgon!!

• Ell

Tack ska du ha, Lilla-bus! Vi har ingen barnvakt imorgon, så tösen får följa med o titta på stället...hoppas bara att hon inte skvallrar åt så många (hon pratar massor), för vi har inte berättat åt någon ännu att vi ska gifta oss!!!

Nu har jag suttit och kollat runt på nätet, sökt lite inspiration. Vi har ju redan kommit fram till hur inbjudningskorten ska se ut, men nu har vi (eller jag) börjat fundera på placeringskort, om vi överhuvudtaget ska ha någon bordsplacering dvs. Det blir ju inte så många gäster, och de flesta känner varandra så bra, så vi funderar på att låta folk sätta sig var de vill...får se hur vi gör!

En liten gallup: hur länge har ni, blivande brudan, varit ihop med era respektive??

• Lilla-bus

Ell: Roligt att ni inte berättat för någon än. Hur gamal är er dotter? Vi har berättat för våra föräldrar och syskon, men inte några mer. De andra får veta när inbjudningskorten kommer. Ska ni berätta för någon innan, eller blir det en överraskning?

Skönt att slippa bestämma vad alla ska sitta (om ni nu inte ska ha bordspacering)... det tycker jag ska bli svårt... men men... blir väl oxå en senare fråga, men vi ska nog ha bordsplacering...tror jag..;)

Vi har varit tillsammans sen valborgsmässoafton -00, så det är snart 6år.. tänk vad tiden flyger iväg:). Å hur länge har ni varti tillsammans?

• elora

Ell: Ja det där med småbarn är alltid lurigt, min tös är 6 år och har hajat att vi pratat bröllop så jag berättade för henne att vi skulle gifta oss när hon börjat ettan. Hon blev glad och ville gärna vara tärna, då skulle hon gå först och slänga blomblad sa hon. "Oj var har du sett någon göra det då? undrade jag". "Men mamma, på Lille Bill!" *ridå*

Närmaste familjen vet om planerna och de vänner som bor långt ifrån så de har en chans att ta ledigt för att komma ner.

Ell! Tips på bordsplacering om ni kan tänka er att sätta folk huller om buller: klipp sönder en kortlek eller något annat som man ska pussla ihop ;) Läste det tipset här på BT inne på Verktygen (har jag för mig...) Rätt kul sätt ändå ;) Jag får se hur jag mixar gästerna, nu är vi nästan upp i 90 vuxna *pust* men enligt sambon så är det hans dröm att alla han känner och hela tjocka släkten är med...

Vi har varit tillsammans i 5 år nu i maj, jag har en tös sen tidigare och vi har en tös ihop ;)

Hoppas att ni blev nöjda med festlokalen, Ell! Jag visste direkt vilken kyrka jag kunde tänka mig att vi skulle gifta oss i. Jag har eg ingen anknytning till så mycket då jag inte är uppväxt här som sambon. Men den kyrkan var så mörk och dyster på nåt vis även om målningarna var fina och kyrkan är en av Sveriges äldsta stavkyrkor. Nej ett ljust o fint bröllop vill jag ha!

På onsdag ska jag träffa catering-tjejen, det ska bli spännande. Ett annat bröllop de hade fixat rubb till (dukning, blommor, 3-rätters till 70 pers) kostade 16500 kr vilket jag tycker är rätt rimligt till så mkt folk så jag håller tummar att det inte går i överstyr.

Ha en bra helg!
    ;D

Svar på tråden Sept. -06!