• Sunshine Girl

Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III

Vår gamla tråd stängs som vi vet imorgon f.m så jag tyckte det var lägligt att skapa en ny tråd direkt...

Så ALLA Zillor, blivande Zillor och mindre Zilla:aktiga
    Välkomna till Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 där vi pratar, planerar, stöttar, hjälper varandra och ibland får totalt frispel på allt runt omkring...
    Hålla till godo med del 3 :D

• Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III
  • lokatt

idolf:
    ifall jag har läst (och fattat) rätt så betyder det INTE att vi betalar mer, utan att det blir 50 kr billigare! hoppas det
    i så fall mailar jag dig om att ses, ok?

• lokatt

ja:
    så har jag äntligen börjat komma någonstans med våra inbjudningar - vi har bytt skrivare och den klarar inte bara av bilderna utan även papperet (innan har vi haft tillgång till en som klarat bilderna, och en som klarat papperet... )
    jag/vi känner mao att vi är tillbaka där vi ska vara i tidsplanen - dvs att skicka inbjudningarna senast onsdag. pirrigt!

• Sunshine Girl

idolf, katten har helt rätt det blir det billigare alternativet :D

Anna, härligt med dina inbjudningar!!!

• idolf

Aha.. det är nog bara jag som är snurrig

Japp anna, maila på då du

• Ängla

Anna Lokatt, hur mår din mamma? Hoppas det är bättre, det är alltid så jobbigt när nån man tycker om är sjuk...

Hoppas ni haft en trevlig helg alla Zillor! här återhämtar vi oss från dunderförkylningen ARNE som tog hela familjen!

• Ängla

Sunshine Girl och andra med åsikt om hur man skriver om "barnförbud".

Vi funderar på;

Vi tycker mycket om barn men på vår bröllopsdag önskar vi att de stannar hemma. Undantaget är vår son och de bebisar som ammar.

Vad tror ni? Det här skulle bara vara i informationen (som blir på nätet), våra "snygga" inbjudningar kommer nog inte tillåta att det står skrivet där (min kompis som är formgivare har gett sig på att göra våra inbjudningar och för henne är nog onödig text blä), så lite rädd är att jag folk inte ser informationen.

Men borde inte folk fatta att det enbart är de som står på inbjudan som är bjudna, mao står bara vuxna så är det de som är bjudna?

Egentligen skulle jag som du Sunshine Girl vilja skriva det där om promenad utanför kyrkan för de små men jag vågar nog inte, kyrkan är ju en allmän plats för alla så vi hoppas på att de föräldrar som har med sig barn till kyrkan fattar själva att de får gå ut om de börjar störa...

• Ängla

JO, kanske ska tillägga att i "worst case scenario" kan det dyka upp 8 barn som ammas (eller som precis slutat ammas men som föräldrarna inte vill lämna hemma) och ett barn som är större (från england så vi kan ju inte be dom lämna henne hemma), tyvärr är ingen av dessa 8 ammande barn från stan där vi nu bor och gifter oss för de flesta kan det bli svårt att ha nån som väntar utanför med barnet, om de inte tar med nån hemifrån förstås...

• Sweety

Hej,

Vet ni vad som hände mig idag när jag kollade på julklappar i stan? Jo, vi provade vigselringar på skoj och jag hittade en som jag gillade. Fick höra att det ska vara 25% rea på den on-to nästa vecka. Borde ju slå till för jag gillar den... Fast samtidigt känns det skrämmande att välja vigselring över 6 mån innan bröllopet. Det är ju en sak man ska ha hela livet. Har ni valt vigselringar/köpt dem än? Hur ser de ut? Hur skulle ni gjort i min situation?

• lokatt

Sweety:
    men har du hittat rätt så finns det väl få anledningar att vänta. i ditt fall, där det dessutom är rea, skulle jag personligen inte vänta fem minuter ens. det enda jag kan se att du får ut av det är ju att du grämer dig i efterhand att du kunde ha fått ringen x kr billigare - dvs ring OCH läckra örhängen/bh/skor eller ngt för samma pengar!

vi har valt våra ringar, och gjorde det redan innan sommaren (gifter oss i februari) - och skulle ha beställt dem redan om det nu inte var för att de ska göras ihop med våra förlovningsringar, som vi då vill bära så länge som möjligt!

emmael, som iofs inte synts till på ett tag, & hennes fästman köpte förlovningsringar & vigselring samtidigt. det var ett tag sedan och de gifter sig i sommar.

• lokatt

Ängla:
    mamsen mår lite bättre, men itne helt bra. hon ska gå till jobbet imorgon iaf och orkar vara ute.
    det som oroar lite är att de inte är hundra på varför hon mår/reagerar som hon gör, men det är bara att hoppas att vi slipper fler besök på hjärtkliniken... förutom det mkt negativa i det för min mamma så påverkar det alla oss andra mindre positivt också...

tack för omtanken!

Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III