• Sunshine Girl

Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III

Vår gamla tråd stängs som vi vet imorgon f.m så jag tyckte det var lägligt att skapa en ny tråd direkt...

Så ALLA Zillor, blivande Zillor och mindre Zilla:aktiga
    Välkomna till Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 där vi pratar, planerar, stöttar, hjälper varandra och ibland får totalt frispel på allt runt omkring...
    Hålla till godo med del 3 :D

• Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III
  • annaglitter

katten
    ta hand om mamma
    I fredags ringde de från cancerkliniken på SÖS och ville att min pappa skulle kommma dit på tisdag. Han har aldrig vart där förut och har inte fått svar från Huddinge på sina prover än. Dit ska han den 8 december. Vi har alla stora skälvan just nu

• Sweety

Tack för svaret anna lokatt, det lutar åt att slå till med ringen.

Hoppas att era föräldrar mår bättre.

• lokatt

halvvägs klara med inbjudningarna! *yay*
    ska göra det sista imorgon, så kan vi börja posta dem... *pirr*

annaglitter:
    tar hand om henne så gott hon låter mig/oss... men jag hoppas det inte är så farligt.
    och nytt sjukhus för din pappa behöver inte vara dåligt - kan bara vara den bästa möjliga vården! tänk positivt.

• junibrud2006

Sweety - Klart du ska slå till på ringen om det känns rätt. Jag har redan köpt min fast det är drygt ett halvår kvar - och då beställde vi den för ett par månader sedan... Var ungefär samma sak. Vi var till guldsmeden som skulle göra om våra släta ringar. Han visade en ring han gjort för en annan tjej som bara var så fin och han berättade då att han hade några få stenar av samma kvalitet kvar (väldigt bra kvalitet som är svår att få tag på annars). Var bara att slå till. Så nu ska vi bara hämta hem den. Blir nog i dagarna så får den ligga hemma istället!

• H & A

Klart du ska slå till på ringen!!

Det kommer vi att göra oxå , min m2b har valt mina ringar (ja det blir två - en i morgongåva) där den ena ringen är nedsatt mer än halva priset pga att de ska byta leverantör på just de ringarna.

Jag kommmer att ha en sjustens (0,5) klassisk alliansring + en prinsessa - en solitär (0,25). Det är solitären i detta fall som är nedsatt från ca 7000:- till 3000:-...

• Sunshine Girl

Åhh vad härligt mycket nytt att läsa! :)
    Jag ska strax läsa igenom allt, ville bara berätta att tröjorna = alt. 1 är nu beställda :D

• junibrud2006

Nu har jag bokat florist! Visste exakt vilken jag ville ha, men drog mig lite för att gå dit eftersom det ju ändå är ett halvår kvar (på lördag!). Det var dock tur att jag inte väntade eftersom hon redan fått lite bokningar för nästa sommar. Vi gjorde ett utkast på en bukett som var enormt läcker, men det blir nog några modifieringar efter jag visat bilden hemma. Inte för mycket, men lite... Kan försöka förklara på ett ungefär. Det är en smal droppe med vita orkidéer, limefärgade rosor och doftranka som slingrar sig ner ända till backen plus lite pärlor och detaljer i purpur. Återkommer om ett par veckor när jag vet mer exakt vad det blir. Kanske slutar med något helt annat...

• lokatt

idag har jag postat våra inbjudningar! ja, nästan alla då - 40 av 47... de resterande är inbjudningar som ska till personer inom 10 minuters promenadavstånd (vilket gör att det känns fånigt att posta dem) eller till personer vi träffar inom de närmaste dagarna.
    känns pirrigt! vilken dag som helst kan svaren börja trilla in... ok, vi har väl ganska god koll på vilka som kommer & inte, men ändå. undrar när första svaren kommer? och undrar vem som är först? (gissar att junibruden kommer att ligga bra till )

bara 74 dagar kvar nu!

• Sunshine Girl

Ängla, jag var först också orolig över just det med barnen i kyrkan men så tänkte jag, vadå, alla andra som är där vill kanske också kunna njuta utav vigseln och en bebis har definitivt inget nöje av att vara i kyrkan och övervara vigseln. Jag tänkte tillbaka på ett bröllop som jag var på för ett tag sen vilket var jättefint bortsett från
    1, ingen hörde vad prästen sa
    2, ingen hörde deras egna löften som de hade skrivit
    3, ingen hörde solistens två sånger
    4, föräldrarna blev inte poppis efteråt då de skämtsamt försökte säga jaaa min lilla bla bla "var så till sig att hon inte kunde vara tyst"
    Det var en katastrof, brudparet var besvikna på sina vänner, gästerna var irriterade på "föräldrarna" till barnen osv osv så vi tar helt enkelt det säkra före det osäkra
    Annars så tycker jag att det var bra skrivet utav er

Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III