• Sunshine Girl

Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III

Vår gamla tråd stängs som vi vet imorgon f.m så jag tyckte det var lägligt att skapa en ny tråd direkt...

Så ALLA Zillor, blivande Zillor och mindre Zilla:aktiga
    Välkomna till Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 där vi pratar, planerar, stöttar, hjälper varandra och ibland får totalt frispel på allt runt omkring...
    Hålla till godo med del 3 :D

• Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III
  • idolf

Sweety - Tyget så klart! Inte gör man fel själv heller

• Sunshine Girl

Sweety, jag håller med idolf :D

Ok.. nu har jag lyckats få till en räknare på hemsidan. Har ni lust att hjälpa mig kolla så att den funkar också? :)
    members.chello.se/june24

• _sus_

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Allt som ingår i priset ska väl utnyttjas eller :D :D

det ingick solarium 15min, bastu x2, handuk & badrock, bubbelbad, alla möjliga tidningar (inga bröllops tidningar dock, klart ett minus...)
    lokalsamtal, "web hörna", vanliga badet (ni vet där man kan göra såna där konstiga saker som motionera...)

allt detta, hur många timmar man ville, för ynka 160kr...

självklart så måste jag då offra 2 minuter i denna idyll och göra er andra avundsjuka. eller??

det tyckte jag :D :D :D :D

jag önskar vi hade ett liknande ställe i sthlm som inte gjorde en ruinerad över att titta genom skyltfönstret....

jag har förövrigt hittat en såååååå läcker klänning i örebro... ingenting är som jag hade bestämt att jag ville ha den.. men den är så snygg.....
    (har fotat mig i den)

inbjudningarna:
    jag önskar att våra vore klara, men vi har inte enats om texten i korten eller om kuvert så våra kommer nog iväg nästa månad i allafall.. annars blir jag en tokig zilla....

• lokatt

vi var och provåt menyn i lördags.
    maten var god, inte tu tal om annat, meeeen...
    förrätten var inte helt perfekt, för oss alltså, även om den serverades till full belåtenhet. så medan vi väntade på huvudrätten pratade vi lite löst om att vi kanske ändå borde kolla upp alterativ till förrätt.
    så kommer då huvudrätten in. fint upplagt, ser jättegott ut... men inte skulle det väl vara svamp i såsen? vi börjar trots allt äta, med tanken att det kanske var lite lyxigare sås än vi trott. och såsen är suverän. det är bara det att det snart framstår myyycket tydligt att vi fått trattkantarellsås istället för vår lingon- och cognacssås...
    dessutom serverades det kroketter istället för hasselbackspotatis till, vilket vi tänkte kanske var en standard på restaurangen.
    det visar sig när vi pratar med servitrisen att det blivit en stoooor miss i kommunikationen mellan festlokalens husfar och den ansvarige på restaurangen... vi fick massor av ursäkter, och beskedet att vi självklart fick (måste, mer eller mindre) komma tillbaka så att vi kunde prova den maten vi faktiskt beställt.
    så för ett par minuter sedan pratade jag med husfar om detta, och då visade det sig att även förrätten varit fel! laxtallrik, visst, men inte den laxtallrik vi _skulle_ ha...

så. med mindre än 4 veckor kvar till bröllopet ska vi nu hinna med att proväta menyn en andra gång.
    fast, med så god mat & så härliga lokaler känns det inte direkt som någon uppoffring!

(och den här gången provar vi en alternativ förrätt)

• lokatt

_sus_:
    låter hur underbart som helst! och var, om man får vara så nyfiken, hittade ni detta paradis?

• Sunshine Girl

anna lokatt, jag liiiiiider verkligen med dig ;)

_sus_, åååh kan säga att du lyckades BIG TIME med att i alla fall göra mig lagom trånande och avis :D

• _sus_

katten:

tråkigt att det blivit fel men hoppas ni hittar tid till den riktiga provätningen..

platsen vi var på är örebro..
    vi hade en liten minisemester eftersom jag är här på praktik fram till på fredag... längtar hem dock.. men praktiken är toppen

sunshine:
    visste att jag lyckades, lite iallafall

• lokatt

_sus_:
    hoppas det jag med. beror lite på hur det ser ut, om jag blir kidnappad eller ngt annat roligt... *sarkastiskt höjt ögonbryn*
    jaha, örebro... hihihi. du får gärna tipsa mer detaljerat - så vet jag vad jag ska göra nästa gång vi är där nere!

• _sus_

katten:

bortrövad?? tufft... jag har börjat filura på hur jag skulle vilja bli hippad.. jag tror jag ska lämna några "förslag" till mina tärnor :D

badhuset heter Gustavsvik, de har en bra hemsida
    www.gustavsvik.se
    helmysigt.. och riktigt avslappnande :D :D

• Sweety

Jag har prelbokat florist idag. Känns kul, nu börjar den "riktiga" detaljplaneringen.

• _sus_

stängs den här tråden typ SNART??????

• lokatt

_sus_:
    hihih i! jag lämnade inte försalg - jag strödde ofina vinkar om vad som skulle få mig att tvärvägra och gå - oavsett vad eller vem som stod i vägen... *elakt grin*

(i have a wicked right... )

• Sunshine Girl

Jag ska genast skapa en NY tråd.. återkommer strax!

• _sus_

katten:
    jag är inte förvånad :D :D :D :D
    du e sååå stört skön :D

sunnis:
    topppppen

• lokatt

_sus_:
    fortsätter i den andra tråden...

Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III