• Sunshine Girl

Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III

Vår gamla tråd stängs som vi vet imorgon f.m så jag tyckte det var lägligt att skapa en ny tråd direkt...

Så ALLA Zillor, blivande Zillor och mindre Zilla:aktiga
    Välkomna till Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 där vi pratar, planerar, stöttar, hjälper varandra och ibland får totalt frispel på allt runt omkring...
    Hålla till godo med del 3 :D

• Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III
  • junibrud2006

Välkommen Drakdal - kul med fler Västeråsbrudar!!! Är du intresserad är det planerat en BT-träff i Västeråstråden...

• Bluebride2006

Freddans fröken, såg att du skulle gifta dig i strängnäs, jag är väl bekant med stan. Jag gillar verkligen Strängnäs domkyrka, var där som liten och målade en teckning. Min mormor bodde i stan, så jag var där ett antal gånger per år. Tyvärr så gick min mormor bort julen 03.

• Sunshine Girl

idolf, jajamensan! Hemskt ledsen men det har varit så löjligt mycket i december och nu i början av januari men nu äntligen så finns tröjorna hos mig :)
    Jag ska "bara" ta mig till posten, så om du mailar mig på june24_2@hotmail.com så löser vi det hela :)

Kan säga att vi idag provsmakade menyn... Jag säger bara JÖSSES JÄKLAR vad underbart gott det var! Kände mig lite som lady & lufsen... Restaurangen var stängd i övrigt och så hade de dukat upp åt oss med tända ljus osv... aaaah *mums* Berättar mer imorgon :D

• Drakdal

junibrud2006 jag vet, har redan skrivit på...:D

• junibrud2006

Drakdal - Sorry! Såg det nu. Hoppas du kan komma och att det löser sig med er bokning!!!

• Sunshine Girl

Ok.... jag säger bara WOW vilket ställe vi har valt!!!

Jag är ledsen men nu måste jag få ta det från början :D

Vi kom dit vid 15.30 och gick till restaurangen som var stängd men vid ett bord så stod det tända ljus och var uppdukat. En servitör kom fram och presenterade sig som Johan och han skulle ta oss med under resans gång genom de olika rätterna och vinerna.
    Sen säger han att han skulle busa till det lite, " ni kommer inte att få se vinerna som ni smakar för att ni inte ska stirra er blinda på etiketten som man ibland kan göra".
    Förrätten kommer in ljuuuuuuuuuuvlig citrusgravadlax med forellromskräm...
    Vi valde att ta bort citronen från tallriken (då många kanske pressar citronen direkt innan de har smakat). Johan sa att han skulle höra vad man kunde ha istället så att inte tallriken skulle se så kal ut. Han kommer tillbaka och frågar om vi har speciella önskemål på "färgklicken". Jag svarar då så klart att "rött" vore lite kul eftersom min brudklänning är röd. Då fick vi höra att vi nog skulle bli jätteglada över kökets förslag som var rödbetor. Sagt och gjort, citronen byttes ut mot rödbetor och vinet blev "vin nr 1" "Wyndham Estate ( vilket också var lite småroligt eftersom vi älskar australienska viner).
    Lagom till varmrätten så kom även konditorn och han börjar med att säga "Först vad roligt att ni ska gifta er! Här har jag en liten muta även kallad gåva till er, det är chokladtryfflar som jag har gjort i olika smaker så att ni kan få smaka på chokladen som jag gör. (Behöver jag säga att han gjorde succé hos mig? ;) ).
    Eftersom vår tårta ska se ut på ett speciellt sätt så höll han med om att chokladtryffeltårtan passade bäst. Sen sa han att han hade den som en bakelse inne i köket men utan hallonen så han skulle se till att köket gav oss den också samtidigt som desserten med hallon vid sidan om. Sen pratade vi tårtställningar, blommer, florister m.m, Vi känner oss hur trygga som helst med honom!
    Varmrätten *MUMS* vi hade redan tagit ersatt anklevermousse med sparris och det var precis lika gott som vi trodde :D
    Desserten när den kom in så blev det lite roligt, min m2b är ingen dessert person direkt men t o m hans spontana reaktion blev "mmmm supergott!!! " så ja, den var också lyckad!
    Denna gång blev vinet ett spanskt vin :D

Vårt rum är supermysigt, där fick vi också en visning. Roligt att få se rummet där vi kommer att tillbringa vår första natt som gifta :D

• lokatt

uppdaterad lista:

anna lokatt - 11 februari, Hosjö Kyrka, frimurarhuset Bergalid i Falun
    Pysen - 25 februari, Stockholm
    princessdiamond - 22 april
    Ängla - 29 april, Huskvarna kyrka, Slottvillan & Stockmakaren
    m_ia - 27 Maj
    Annaglitter- 27 maj, Ersta kyrka, Ulriksdahls wärdshus
    Gable - 3 juni
    Paulinas - 3 juni
    Junibrud 2006 - 3 juni Badelunda Kyrka, Brunnby Gård
    krammia - 3 juni Maria Kyrka, Sigtuna
    Drakdal - 6 juni, Västerås domkyrka
    Majsan79 - 10 juni
    Sweety - 10 juni, Östra Ryds kyrka, Edsbergs slott
    Next - 16 juni PÅ en strand på La digue (Seychellerna)
    Blivande fru G - 24 Juni, Borgebykyrka
    Sunshine Girl - 24 juni, Katarina kyrka, Hasselbacken i Stockholm
    Freddans fröken: 1 juli, Strängnäs Domkyrka, Mässen på P10
    Överlycklig - 1 juli, Korsberga kyrka, Ruders Egendom Tibro.
    frökenEmelie - 8 juli
    Time&Love - 8 juli, Våmbs Kyrka & Knistad Hotell i Skövde
    _sus_ - 8 juli, Säby kyrka & församlingshemmet, Tranås
    micropop - 15 juli, Kungliga Borgen, Stockholm
    Puh76 - 15 juli, Limhamns kyrka & Börringe Bygdegård
    emmael - 22 juli Älgarås kyrka & Wahlaholms herrgård
    dala82 - 29 juli
    Rydén - 29 juli
    coolcat - 29 juli Husby-Rekarne kyrka och församlingsgård
    Hjärtelycka - 5 augusti
    Ybrud - 5 augusti
    Jenny i England - 5 augusti, Fröjel Kyrka, Wisby Hotel, Gotland