• Sunshine Girl

Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III

Vår gamla tråd stängs som vi vet imorgon f.m så jag tyckte det var lägligt att skapa en ny tråd direkt...

Så ALLA Zillor, blivande Zillor och mindre Zilla:aktiga
    Välkomna till Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 där vi pratar, planerar, stöttar, hjälper varandra och ibland får totalt frispel på allt runt omkring...
    Hålla till godo med del 3 :D

• Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III
  • Sweety

Nej, jag har inte gjort det än. Men borde boka in en snart. Jag har dock bara hört positiva saker om henne.

• Sweety

Ja BT-träff låter bra. Jag kan de närmaste två veckorna. Sen ska jag med jobbet på konferens.

• lokatt

ok, kanske på sin plats med en liten lägesrapport...
    det är nu fem veckor, eller 35 dagar, eller för att vara riktigt exakt 839 timmar och 40 minuter kvar till vårt bröllop. och jag är rejält hispig.
    med tanke på hur länge jag planerat borde ju allt vara klart, men icke. det är massor av saker kvar att göra. till exempel så är INGA klänningar klara - dvs vare sig min, tärnans eller den lilla näbbens... det här är då det mest panikframkallande på en alldeles för lång lista

sedan har jag fått den första officiella indikationen på kommande möhippa, och det känns inte alls bra. min tärna svär sig nämligen totalt fri från det sms jag fick från "Möhippekommitén" i torsdags, vilket ökar min stressnivå ganska rejält. jag har, i sann 'zilla-anda, varit mkt tydlig med vad jag absolut inte accepterar på en ev hippa och även lämnat ut information om schema mm till just brudtärnan (då hon just för min stressnivås skull informerat mig om att hon planerar en hippa). även ett par andra närstående ser ut som frågetecken gällande detta sms - och när alla de som verkligen _borde_ vara inblandade och vet vad som (för att vara helt ärlig) kan få mig att tveklöst gå därifrån nekar totalt... det ger mig en läbbig känsla i magen.
    om det nu skulle visa sig att min kära tärna ljuger mig rakt upp i ansiktet trots min uppenbara & hastigt ökande panik kommer min hämnd att vara fruktansvärd och grundlig. sedan kan vi diskutera hennes hippa... *djävulskt grin*

läget är med andra ord allt anant än stabilt här just nu...

• Sweety

anna lokatt, ta några djupa andetag och försök varva ner. Det kommer ordna sig! Men jag förstår om du är hispig. Jag börjar bli lite smått och det är ändå 5 månader kvar!

Angående hippan, jag tror nog att din tärna är inblandad och att hon tagit hänsyn till vad du har för önskemål. Hon vill väl inte prata om hippan med dig, det ska ju vara en överraskning.

• Ängla

Oj då Anna, låter som att det är dags att Ängla skickar en ängel med is till din mage...

ALLT kommer lösa sig, och du kommer vara världens vackraste brud på er alldeles speciella, länge planerade dag! Det ska va lite strul innan, det hör liksom till.. Jag vet dom som haft klänningen färdig en dag innan och ändå blivit gift

Din tärna, jaha, VARFÖR skulle hon tala sanning och erkänna att hon vet nåt om messe? Även en kontrollzilla som du får inse att du inte kan ha koll på din egen hippa. Och de andra kompisarna du frågat likaså, de är ju inga riktiga kompisar om de avslöjar nåt... De har haft tid att förbereda sig på din reaktion länge, såklart de kan hålla sig. Så slappna av och njut av att du nån gång kommer få göra kuliga saker med dina kära vänner. OM det mot förmodan skulle vara några andra som skickat messet och ska hippa dig (vilka nu det skulle vara?) så behöver du ju inte acceptera vad som helst... Och är det dina vänner som drar iväg dig på saker du inte räknat med, då får du nog bara gilla läget och tänka.... hämnden är jäkligt ljuv speciellt om man får ruva på den ett par månader till..
    :D)

• lokatt

Sweety & Ängla:
    tack för omtanken... jag _försöker_ verkligen varva ner & andas lugnt, men det går inte så bra...

varför min tärna skulle tala sanning? tja, kanske för att hon är min nära vän & inte vill att jag ska hamna på sjukhus?
    hennes huvudsakliga jobb som min tärna är nämligen att se till att jag på intet sätt bryter ihop av bröllopsstressen. det här hjälper INTE!

och självklart vet jag att man inte ska/kan styra sin egen hippa. men. man kan faktiskt göra sitt bästa för att undvika att det blir en tvärkatastrof. och eftersom jag hört talas om en del sådana hippor här, och en del vansinniga idéer för min egen... ja. grejen är ju att jag vill ha kvar mina vänner även EFTER bröllopet... inga kvarliggande gruff pga misslyckad hippning alltså...

men. eftersom valium inte säljs på ica så ska jag testa det näst bästa: thé! (är uppe i ca 3-4 l/dag nu... *suck*)

• Sunshine Girl

anna, som Sweety och ängla säger ta några djupa andetag och försök att varva ner... Ta emot isen till magen som Ängla skickat, låter som att du behöver det...

Sen som ovanstående också sagt en del saker kan man inte styra. Jobbigt? Självklart! Men det är för att en Zilla vill ha kontroll och nu så verkar det vara utom kontroll... Fast andas nu igen, oroa dig inte, ta en sjätte (? ) kopp thé och läs en bok kanske?

• junibrud2006

Lokatten - Andas, ta en kopp thé och en god bit choklad. Allt ordnar sig vet du. Och om fem veckor är du gift!!!

• Gable

Jösses! Lokatten gifter sig snart!! Vart har all tid tagit vägen?!

Är lätt stressad över att vi fortfarande inte vet hur vi ska ta oss från kyrkan till fotograferingen och sen vidare till feststället.

Vi (=jag) måste även lära oss (=mig) att dansa vals.

Klänningen är inte ens påbörjad.

För att inte tala om den där bantningen... Gulp!!

Hur går det för er andra? Vart finns listan förresten? Jag har tappat kollen på vem som gifter sig när.

• lokatt

Gble:
    än mer skrämmande är väl att beachy gifter sig typ NU, eller mer exakt på torsdag. första 'zillan avbockad alldeles strax...

Beachy - 12 januari.
    anna lokatt - 11 februari, Hosjö Kyrka, frimurarhuset Bergalid i Falun
    Pysen - 25 februari, Stockholm
    princessdiamond - 22 april
    Ängla - 29 april, Huskvarna kyrka, Slottvillan & Stockmakaren
    m_ia - 27 Maj
    Annaglitter- 27 maj, Ersta kyrka, Kungliga Borgen
    Gable - 3 juni
    Paulinas - 3 juni
    Junibrud 2006 - 3 juni Badelunda Kyrka, Brunnby Gård
    krammia - 3 juni Maria Kyrka, Sigtuna
    Next - 10 juni Fulltofta kyrka i Hörby
    Majsan79 - 10 juni
    Sweety - 10 juni, Östra Ryds kyrka, Edsbergs slott
    Blivande fru G - 24 Juni, Borgebykyrka
    Sunshine Girl - 24 juni, Katarina kyrka, Hasselbacken i Stockholm
    Freddans fröken: 1 juli, Strängnäs Domkyrka, Mässen på P10
    Överlycklig - 1 juli, Korsberga kyrka, Ruders Egendom Tibro.
    frökenEmelie - 8 juli
    Time&Love - 8 juli, Våmbs Kyrka & Knistad Hotell i Skövde
    micropop - 15 juli, Kungliga Borgen, Stockholm
    Puh76 - 15 juli, Limhamns kyrka & Börringe Bygdegård
    _sus_ - 15 juli, Säby kyrka & församlingshemmet, Tranås
    emmael - 22 juli Älgarås kyrka & Wahlaholms herrgård
    dala82 - 29 juli
    Rydén - 29 juli
    coolcat - 29 juli Husby-Rekarne kyrka och församlingsgård
    Hjärtelycka - 5 augusti
    Ybrud - 5 augusti
    Jenny i England - 5 augusti, Fröjel Kyrka, Wisby Hotel, Gotland