• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Rat

Är det någon här som opererat in sina implantat genom bröstvårtorna?
    Är så nervös att känseln ska bli helt förstörd eller förstärkt så man går och har ont hela tiden.
    Annars börjar jag nästan se fram emot det hela. Har funderat i SÅ många år. Nu vill jag ha det gjort. Det får bära eller brista känns det som.

Vioola
    Blir lite orolig för din skull. Hoppas det blir bättre snart!

Mamma till 3

Känns det bättre för dig nu? Tycker du det är stor skillnad mot förut när de ligger bakom muskeln?

• Anna och Jim

Hejsan !!
    Nu går det undan.. På måndag 12:45 är det min tur att äntligen få mina nya Tuttar. Känns konstigt att när man vaknar så har dom åkt upp några våningar och utåt...*ler*
    Jag ska lägga in 425 cc High Profile Gelehallon Bakom muskeln, och han kommer gå in via bröstvårtan.
    Känns väldigt pirrigt men ändå något jag längtat efter i flera år..
    Vad var det viktigaste som ni tyckte att ha med er när det var dax ?
    Kram=)

• melles mamma

någon som opererat sig på Citadellkliniken här?

• Snovit

Morsning!
    Plastikkirurggruppen - nån som ska/har opererat sig där? Jag är såååå nervös inför operationen... nästan värre än inför uppkörningen til körkortet!

EnYsterSyster
    Det verkar som om vi har ganska lika mått, jag: 55kg och 169 lång. Känns lite tryggt att nån med liknande mått valt samma storlek på implantatet. Trots att det, som du säger, är väldigt individuellt. Du har inga tips på sådana "bagateller" som jag bör tänka på till/efter operationen, tex att det kan vara svårt att öppna konservburkar o sträcka sig efter saker högt upp på hyllorna=)...mmm vet inte hur väsentligt det är, är bara sånt som jag läst. Tycker informationen från läkaren varit lite bristfällig på det området...

• fredsduvan

Hejsan!jag är nyreggad här,men har läst alla trådar om bröstförstoring:)jätteskoj att läsa och dessutom lärorikt!

Jag har en fråga till er om ni vet....Det är nu 2 v och 3 dagar sen jag opererade mig(bröstförstoring)och svullnaden har avtagit en hel del,nu tycker jag att mina bröst inte är speciellt stora(iaf inte vad jag vill att dom ska vara)men vad jag hört av vissa att efter 1-2 månader så ser brösten STÖRRE ut igen pga av att bröstmuskeln har töjt ut sig..(kan tillägga att jag har flytande sillikon under bröstmuskeln,op via armhålan)

Har ni nån erfarenhet av det?Jag fick dessutom en komplikation en infektion i bröstet så det svullnade upp till MAX,såg inte klokt ut! jag fick antibiotika och har ätit det nu i 6 dagar,och det ser bättre ut nu,var jätteorolig att få sån otur som att plocka ut implantaten...men det ser ut som att jag får behålla dom:)

jätte glad om ni vill svara.kram på er alla

Till Sannas mamma:

jag opererade mig hos Michal Simsa...vill du veta nåt så fråga mig gärna;)

kram

• EnYsterSyster

Snovit

Jag opererade mej där, dr Gabriella Sellman. Swing har också opererat sej där av en annan doktor. De är kanonbra och gör fina, naturliga bröst. Du kan vara trygg !

Det är bra om nån kan hämta dej efteråt. Jag var tvungen att klara mej själv. Det var inte kul men det gick. Ta det bara lugnt och var beredd på att du kan bli deppig efteråt (det blev jag). Efteråt är brösten stenhårda och står rätt ut. Inte snyggt ! Bry dej inte, det lägger sej. Jag opererades för 11 dar sen, de är fortfarande jättehårda.

Men det där med storleken är så individuellt. Jag ville ha en B-C-kupa, landar nog på C. Många här vill ha D-E. Jag tror det blir jättesnyggt !

• EnYsterSyster

Snovit

Planera så du slipper lyfta efteråt.

• EnYsterSyster

Till alla

När började ni ligga på sidan igen ? Jag tror jag skulle klara det, det gör inte så ont längre, men brösten är lite ivägen. Jag är dock rädd att "trycka till" brösten så att de blir fula. Får så grymt ont i ryggen av att ligga på rygg hela natten.

• Swing

snovit: jag opererades av Lennart Blomqvist, Plastikkirurggruppen. Han och Gabriella Sellman ska vara bäst där, hade jag hört. Sov över natten, hämtades av maken. Mådde bra, jättenöjd och inte ett dugg deppig efteråt. Bara glad att det äntligen var gjort. Är 40+ och önskade mig detta i många år och "njöt" av veckan hemma efteråt och att äntligen ha gjort/unnat mig detta, mest för min egen skull!!! Lycka till

• EnYsterSyster

Måste bara berätta... satt i fikarummet på jobbet igår, samtalet gled in på plastikoperationer, främst bröstförstoringar. En läkare tyckte det var fruktansvärt att man lade sej under kniven i onödan. Flera andra läkare och sköterskor hängde på. De började prata om komplikationer, fula ärr mm. Gissa om jag kände mej liten !

Inom vården ser man så mycket elände och resurserna räcker inte till åt de sjuka. Sen är man medveten om alla risker. det är därför man resonerar så.

Ja, jag lever verkligen i en konservativ värld på alla fronter. Fattar ni att jag ALDRIG kommer berätta om detta ? Jag skulle tappa anseendet totalt.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)