• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • 74an

Hej, allihop. Vilket jätte bra forum.
    Jag ska själv operea mig om två veckor, men när jag hittade all information här började jag tveka på implantatens storlek.

Jag är 1,68 och väger ca50kg och har smal överkropp. jag har valt 225cc runda gelehallon men e nu rädd att de kan bli litet. har gjort ristestet med 1.75dl.

E de någon som har liknande mått? De flesta verkar lägga in så mycket.

• 74an

Ska förresten operera mig på plastikkirurgiska kliniken hos dr Birgit Stark, någon som har erfarenhet/hört något om henne.

• vioola

Hejsan

Till 74an

Jag hade 75/80A, den 25e november opererade jag in runda geléhallon strl 330cc. Är ju fortfarande lite svullen men kommer förmodligen landa på 75D el 80B/C. Jag är inte riktigt säker på vad jag har i ryggen, tror jag haft fel mått förut...

Vet ju inte vad du har för storlek nu och vad du vill ha men jag 225cc är nog inte så pytte som många tänker sig.

Till er som vet..

Jag undrar hur länge det dröjer på ett ungefär innan svullnaden lägger sig? Mitt ena bröst är ju mycket större än det andra. När kommer det bli jämnt så att säga...? Bröstet som är större nu var det som var mindre innan operationen så det borde ju gå tillbaka... Vill inte ha så här stor skillnad framöver

Kramar

• vioola

Hej igen

jag undrar också när man kan börja sola solarium igen, ifall man täcker med extra tejp och bikiniöverdel?

Någon som vet?

Kram igen

• 74an

Viola

Jag har hört att det inte är själva solandet som kan skada läkningen utan att det inte är bra att få svett i såret.
    Sen blir ju förstås ärren fula om man solar direkt på dem.

• Snovit

74:an
    Jag har liknande mått, men har valt mindre implantat än dig. Är 169 lång o 55kg och ska ha 215 anatomiska gelehallon. Jag är tvärtemot dig o börjar snarare tycka att implantaten blir för stora. Hade helst haft 200 men det finns ju inte. Har tre veckor kvar till min operation på plastikkirurgiska kliniken, bara jag tänker på det mår jag illa av nervositet...

Hmmm undrar vad som är bäst... för små eller för stora? Antagligen svarar alla att det är bättre att ta lite större än man tänkt. Men sen sväller ju brösten upp oxå och man vill ju inte ha två badbollar! Är rädd att det blir för stort så jag inte kan visa mig ute bland folk.... å andra sidan så kunde jag ju knappt det innan heler;)

• Swing

74:an och Snovit: jag förstår att ni tycker vi andra valt stora implantat. Jag tycker däremot att ni valt väldigt SMÅ. MEN med hänsyn till att ni väger 10-15 kg mindre än mig så passar dom mindre säkert bra till er! Mina 75D (360g impl) ser inte alls konstiga eller stora ut. Är 169 lång, 65 kg, klädstorl 36-38.

• Rat

Snovit

Jag tycker det är fint med små bröst på lite smalare kroppar, men inte små och utammade som jag har.
    Jag är nog den som siktat in mig på minst imlantat av alla här, 190 anatomiska. Oroar mig lite för att det blir FÖR litet men när jag provade större kändes det inte bra (just då i alla fall). Skulle vilja komma tillbaka och prova igen. Jag är inte den som bestämmer mig i brådrasket. Det har tagit lång tid för mig bara att boka konsultation
    Tycker inte man ska jämföra sig med vad andra väljer för storlekar, utan försöka känna efter vad man trivs bäst med
    själv, men det är ju inte det lättaste det heller.

• EnYsterSyster

74an

Jag har också opererat mej på Plastikkirurggruppen men annan doktor. Har bara hört gott om den kliniken. Jag är 165 cm, väger 54 kg. Lade in 215 g anatomiska gelehallon MM. Jag landar nog på en C-kupa. Hade utammade små B-kupor innan. Nu är det bara 2 veckor sedan jag opererades men jag vill INTE ha större. Har provat med 150 ml inlägg i ett halvår så jag känner mej säker.

Många här har lagt in betydligt mer som du säger och har nu D-F-kupa. Det beror alltså HELT på vad du vill ha. Jag tycker det är vansinnigt snyggt med måttligt stora bröst på en slank tjej. Jag anses som smal, vad är då du ? 225 ml ser nog förhållandevis "stort" ut på dej.

Du kan bara gå på vad du själv tycker. Men som sagt, den vanligaste "komplikationen" är tydligen att folk tycker att tuttarna blev för små !

• Swing

På de som valt stora implantat sitter brösten nästan alltid ganska tätt. Jag har rätt gott om utrymme kvar. Är nöjd men känner ibland att på "bredden" skulle det inte varit dumt med 0,5-1 centimeter till, alltså 400g eller något drygt istf. 360. Mycket mindre implantat skulle ju sett jättekonstigt ut på MIG.

Jag vet en kvinna med liten 70a-kupa som har visst komplex. Jag tycker dom små brösten har fin form & passar henne bra. Hon skulle inte klä i mer än b-kupa och jag har avrått från operation. Jag tror som tur är inte att hon verkligen skulle vilja det. Skulle faktiskt vilja rekommendera henne att öka ett par kg i vikt i stället. (Mina bröst skulle inte alls se bra ut (milt sagt!) på den magra kroppen).

Svar på tråden Bröstförstoring (3)