Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Hejsan
Idag ska jag byta tejp för första gången, lite nyfiken på hur det ser ut där under. Hoppas det inte kommer göra allt för ont när man drar bort tejpen.
Hur ofta har ni fått order om att byta tejp?
Till en helt annan sak...
Jag var ju rädd att brösten skulle bli för små ifall jag valde 330cc och frågade därför ifall "något" försvinner ifall man lägger bakom bröstmuskeln. Jag provade inläggen (330) i en bröstbehå hos kirurgen. Har ju läst här att 50 ml "går bort" så att säga.
Min kirurg tittade frågande på mig och det hade han aldrig hört talas om. Man kan ju inte ändra på den volym man redan har sa han bara...
Tack för att ni svarar på mina inlägg, det värmer faktiskt, jag har inte heller någon att prata med direkt om detta.
Nu har jag förresten kommit på hur jag ska ta mig upp ur sängen utan att skrika högt iaf. Jag ska ju givetvis ta i med magmusklerna och inte med överkroppen...
Ha det bra därute!
Kramar
vioola
Jag ska byta tejp 1 gång/vecka. Det är nästan bäst att vänta tills tejpen nästan faller av av sej själv. Man ska inte byta för ofta. Tejpen är till för att hålla ihop huden och minska sträckningarna. Byter man för ofta eller hoppar över tejpningen kan det göra att ärren blir bredare och fulare. Det tar lång tid för ärren att få sin fulla styrka, upp till ett år.
Anna och Jim
Lycka till! Far man vara sa frack och fraga hur du ser ut i ovrigt? 425 high profile, ar namligen det jag ocksa funderar over! Och skulle vara intressant och jamfora! Ar du inte radd for att brosten ska "sta" ut nar man tar High?? Det ar jag, emn kommer nog ta det anda! Hur konstig ar man inte? :) Haha, lycka till! Vart kommer din op ske?
Kramar.
Hej
Jag undrar när man kan börja sola igen? Har visserligen inte gjort det på ca 3 månader innan operationen, men får väl ta och börja igen. Börjar bli skrämmande blek haha...
Hur länge ska man vänta, en månad eller två el ännu längre kanske? Kommer givetvis att tejpa dubbelt och kanske ha en bikiniöverdel på...
Kram
Anna och Jim
Var ska du operera dig? om jag får vara näsvis och fråga. Jag ska operera mig hos Carles randqvist på victoriakliniken och ska också lägga in via bröstvårtan. Ska du lyfta samtidigt eller? Vad kostar det för dig? (Tycker det blev lite väl dyrt hos Charles). Men han har ju å andra sidan väldigt gott rykte och verkade VÄLDIGT säker på sig själv och vad han kan åstadkomma.
Önskar dig lycka till på mån.
Kram
Rat
Nej så mkt skillnad är det faktiskt inte.
Det som är skönt är att man inte känner alla ojämnheter och veck under.Jag känner ju de här implantaten också men det är på ett helt annat sätt. Nu vet man ju att det är ett implantat där om man inte visste så skulle man nog inte känna om du förstår vad jag menar.Det bästa av allt är ju att den ständiga smärtan är borta.Nu får jag bara hoppas att de stannar där de är
EnYsterSyster
Ja du visst var det oproffesionellt gjort utav henne. Hon sa ju inte direkt till mig att jag fick skylla mig själv utan man hörde ju på hennes antydningar. Och som du själv här beskriver så får öppen vården oftast ta hand om alla misslyckade operationer och du hör ju hur dina kollegor ställer sig till det.
Ang om det här med att ligga på sidan.
Jag hade ju inga problem med det men de tyckte jag skulle vänta ett par veckor. Nu ligger jag på sidan och det är ju så skönt att slippa ryggläge.
Jag har hört att om man har anatomiska så ska man väl vara lite försiktig i början, då de kan rotera.Detta är bara vad jag hört,men är du osäker så kan du väl ringa klinken och fråga.
Kram
Delighted
Jag är bara 1,57 lång och väger 49 kg.
Ang brösten som jag har idag efter två barn är fruktansvärt hängiga och tomma, och därför har jag valt high.Vill inte ha det resultatet från Anatomiska (som jag tycker)som redan efter operation ser hänginga ut. Jag vill ha snygga bröst som sitter där jag aldrig haft dom innan..*ler*
Och efter samtal med Kirurgen kom vi fram att detta skulle passa mig och att jag då även kommer få en fin klyfta (alltid önskat mig)
Kommer Operera mig i Örebro.
Kramar=)
Förlåt det var fel signatur innan...Men det var jag..*ler*
Kramar
Hej jag undrar om ni vet om det skulle vara farligt att genomgå en operation när man har svampinfektion i underlivet och ändtarmen och behandlas med diflucan.
Rat
Jag kommer att operera mig i Örebro på Läkargruppen ( www.jergovic.se/)
Jag ska både lyfta och lägga in , och allt via Bröstvårtan.
Jag kommer att få betala 50,000 för det och jag åker hem efter ...
Visst kostar det...
Nu är det pirrigt !!
Kramar=)