• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Mamma till 3

Jengirl

Ja det ska väl räcka.Innan jag opererade mig köpte jag Per Hedens bok om plastikkirurgi,han är vad jag förstår grundare till Akademikliniken där du op:at dig. I den står det att man ska skydda ärren från sol i sex månader.

Gud vad gått det låter att gå och lägga sig under en solarie bbänk. Jag vill också bli lite brun nu till jul och nyår.
    Tror jag får beställa tid jag med.

• my30

algit
    Vad har du gjort din op? Lade du in mycket?

Vet ni nåt om Jan B Wieslander? Har inte hittat något om honom, vet bara att han tydligen gör snittet i armhålen..?

• Rat

EnYsterSyster

Tack för tipset! Jag blev så ställd när Charles föreslog att lägga in implantaten genom bröstvårtorna och samtidigt få till ett lyft så jag kunde inte tänka riktigt klart vad det gällde storleken. Hade inte förberett mig lika bra som du och många andra här Trodde nog det skulle vara lättare när man väl stog där.

Algit

Vad härligt att du är nöjd och inte känner dina alls. Det verkar ju variera en del. Undrar om det har att göra med hur tunn man är på överkroppen? Du fick ju rådet att massera också om jag inte minns fel. Och har väl runda gelehallon va? Charles sa bestämt ifrån vad det gäller massage.Man blir så himla VILLRÅDIG. Jag vill inte att brösten varken ska kännas eller synas ALLT för mycket. Men en förändring vill jag ju självklart ha

FRÅGAR ALLA IGEN:
    INGEN SOM ÅNGRAT SIG DET MINSTA?

• vioola

Hejsan

jag har några frågor till er som gjort en bröstförstoring.

Hur länge är det "vanligt" att man har ot efter operationen? Det har gått 6 dagar nu för mig och det gör nästan ondare idag än vad det gjorde igår tillexempel...

I det högra bröstet känner jag knappt någonting (smärta alltså), det verkar också vara lite mjukare. men i det högra däremot kan det liksom "hugga" till ibland. Det gör också ont (mycket ont) ifall jag trycker på en viss punkt (under/på bröstet).

Oroar jag mig i onödan, det har ju bara gått 6 dagar som sagt eller är det "konstigt" när det gör skitont i det ena bröstet och knappt känns någonting i det andra.

Det bröstet jag har ont i är även något hårdare och verkar vara lite om än pyttelite större.

Undrar...

Kram

• vioola

Nu kom det med en smilegubbe mitt i allt och det var verkligen inte meningen. Har ont!

Kram

• ceciliaj

jag hade mer ont i det högra bröstet för att jag är högerhänt. det är ofta så på grund av att man använder den muskeln mer. hoppas det känns bättre snart! kram!

• EnYsterSyster

Rat

Jag var ganska säker innan jag gick på konsultationen men blev helt blockerad där. Blev sen jätteosäker över implamtatval mm. Det föll dock på plats efter lite funderande. Mina små implantat syns knappt under kläder men naken har jag gigantiska bröst, tycker jag iallafall. Är en liten människa.

vioola

Jag har mer ont i ärret under högerbröstet. Det kan vara lite olika fick jag höra. Jag fick mer ont en dag, då hade jag varit i farten dan innan och hade jätteont när jag vaknade dan därpå. Det hängde i hela dan efter. Det viktiga är att du inte har feber. Kolla huden vid ärren (du får kolla runt tejpen, inte ta av). Ser den fin ut eller är det rött och svullet ? Luktar det ? Då måste du ringa.

• EnYsterSyster

vioola

Du kanske fått en blödning ? Då tar det nog lite längre tid på sej att läka på den sidan. Ring och fråga ! De har fått rejält med betalt, då ska de kunna svara på alla "dumma" frågor från oroliga patienter. Man är ju jätteorolig för att nåt ska gå snett, det är de säkert vana vid. Har du inga värktabletter att ta ? Stackars dej !

• vioola

Hejsan

jag har inte ont vid ärren eller runt om utan det är precis under eller på bröstet och så hugger det till ibland inniuti liksom.

Men du har rätt, igår bar jag mer än vanligt och var och hälsade på min vovve (som för tillfället är bortlämnad).

Men jag har haft mycket ondare i det vänstra redan från dag ett, undrar varför? Hmm..

Kram

• Mamma till 3

vioola

Som ystersyster säger , det kan vara en blödning. Jag hade ju det efter förra operationen. Men är det en blödning så gör det rejält ont och bröstet svullnar upp ganska fort.Var obsevant på så det inte svullnar och spänner ytterligare.

Annars är det ju inget ovanligt att man har ondare i det ena på grund av olika läkningar.
    Till och med snitten läker olika.

Ring kliniken som sagt. Det är bättre att ringa en gång för mkt än för lite

Hoppas att det bara är att du överansträngt dig.

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (3)