• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Mamma till 3

vioola
    En sak till som jag minns. Det bröstet som blödde var det en otrolig värmeökning i. Så känn efter om det är varmare än det andra.

• vioola

Hejsan

Känns inte som om det är varmare än det andra men jag kan ju ha fel... Ifall det är en blödning borde det inte bli någon annan färg runt det området el det kanske inte syns el?

Hjälp nu blir jag orolig. vad händer om man går med en blödning då?
    Kan de se det på vårdcentralen med eller måste man ner till stället man opererat sig på, vilket i mitt fall ligger ca 60 mil bort...

Vad kan de göra ifall nu fallet skulle vara att jag har en blödning? Vad händer härnäst i så fall?

Hoppas verkligen bara att jag har haft tur med ett bröst och har ont i det andra pga av läkningen. Men man kan ju aldrig veta...

Kram

• vioola

Missa en fråga

jo,ja äter citodon men jag känner allt av det ändå...

kram

• Mamma till 3

vioola

Stackars dig det är ju inte meningen att skrämma upp dig.
    Om du skulle haft en större blödning så är det bröstet bra mkt spändare än det andra.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen eftersom jag fick så dålig respons från kliniken.

Men där fick jag prata med en så arrogant dam att det nästan lät skyll dig själv. Hon la verkligen in sina egna värderingar på det här med plastikoperationer. Gissa om jag kände mig liten.

Ring kliniken och fråga ,det är ju inte meningen att du ska gå och vara orolig.
    Kramar

• Sara23

vioola

Hej hej! Läser ditt inlägg. Jag har lite ont ibland, men jag tror det är för att det trycker mot stygnen. Det har ju gått 1vecka sedan min op. Dessutom är mitt vänstra bröst lite hårdare och har liiiiite mer svullnad än det högra. Jag tror du ska ta det lungt och ringa kliniken och fråga. Men för mig är det så att den vänstra muskeln spänner sig mer än den högra. Hoppas det går bra.
    KRAM

• EnYsterSyster

Jengirl

Är du riktigt ambitiös sätter du dubbel papperskirurgtejp över ärren. Då kan du sola hur mycket som helst (vad gäller ärren alltså... ). Trust me, it´s my job to know.

• EnYsterSyster

Mamma till 3

Min idiotiska kollega i sjukvårdsupplysningen reagerade troligtvis så eftersom hon inte kunde svara på din fråga och inte ville erkänna detta. Hon har INGEN rätt att behandla dej så ! Mycket oproffsigt. Hon borde söka annat jobb.

vioola

Jag tycker du ska prata direkt med din doktor och beskriva per telefon så får h*n avgöra. Tror inte vårdcentralen kan hjälpa dej med detta, de sysslar inte med sånt. Möjligtvis kan de skriva en remiss till kirurgkliniken i din hemstad, men det kan vara knivigt att få "komma till" där eftersom de har fullt upp med annat. Kan vara så att de tycker att din doktor får reda upp det här själv. Det är så det funkar.

• Jengirl

EnYsterSyster

Hihi.. Jo jag hade dubbel kirurg tejp över när jag sola idag.. Våga inte annat . Sen när man ligger där oroar man sig för "hmm kanske det är farligt för inplantatet att bli strålat osv osv" Man e inte riktigt ibland, men man vill ju inte att nå ska gå fel . Kul att se dina inlägg, lite gladare ton . Verkar som att du har hämtat dig och att du är nöjd! Super Kul.

vioola

Jag hade mer ont i mitt vänstra bröst läännge.. Det var mer svullet och hårdare än det andra. Det har gett med sig nu, och ibland kan det ta längre tid för det andra bröstet att läka. Men känner du dig orolig ska du självklart ringa och kanske få några lugnande ord. Jag åt oxå citodon i början, men jag tyckte man blev mer "lullig" av dom än att det hjälpte mot värken. Hoppas det blir bättre snart. Men kom ihåg det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.

• EnYsterSyster

Jengirl

Ja, jag var helt under isen som du märkte. Vet inte varför. Luften gick nog ur mej av all anspännig. Tack för omtanken ! Det känns verkligen bra nu och jag är så glad för det. Och nu ser tuttarna ut som riktiga bröst, inte två strutar som står rätt ut ! .-D

• Jengirl

EnYsterSyster

Ja just det! Och dom kommer att bli ännu snyggare med tiden . Visst är det skönt när det värsta är över.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)