Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
maj 2007
Jag gjorde lyft+förstoring i april i år på Plastikkliniken i Linköping.
lemon
Inga problem, jag har tålamod. Det var därför jag gjorde min operation före jul så att de ska få tid att läka och hänga till sej innan sommaren. När jag gjorde min fettsugning såg det väldigt ojämnt ut länge men nu är det jättesnyggt !
Det enda jag är rädd för är att brösten inte blir speciellt mycket mjukare och hängigare än så här, då är jag INTE nöjd. Jag misstänker dock att det blir bättre fast det tar tid. Behöver bara få min oro stillad. Hu för hårda gummibröst som står rätt ut !
En Ystersyster
Var det inte du som inte lade in så mycket för du vill inte få för stora?
Jag känner igen att de flesta här inne önskat att de tagit lite större storlek. Men jag känner som du, vill INTE ha för stora! Vill inte att det lyser bröstföstoring om mig! Efter op var de ju jättesvullna o stora, såg ut som Dolly Parton. Och jag var jätteorolig för att de skulle vara så stora jämt! Men nu har jag landat på 80C o är jättenöjd! Tycker de är alldeles lagom till min kropp. Men jag är glad att jag inte tog större implantat.
Kram!
lemon
Precis, jag vill INTE att det ska synas. Fast det är klart, syns gör det ju, men då kan man skylla på BH:n, ev push-up eller vaddering eller viktuppgång om man inte tagit för stora implantat. Kirurgen rekommenderade 245 g, jag tog 215 g. Har provat ½ år med inlägg och känner mej nöjd med den storleken. Det är ju inte bara formen och fastheten som skvallrar om förstoring utan också storleken !
Jag hade små, fina bröst innan amning. Nu har jag fyllt ut den tomma påsen. Jag tror det blir jättefint ! Lite större än när jag var ung, givetvis, men det passar min kropp idag.
Direkt efter op stod de rätt ut och jag tänkte HJÄÄÄLP ! De här kan jag aldrig dölja ! Nu har de lagt till sej och ser ut som innan op med de inlägg jag hade. Men visst är det så, man vänjer sej vid storleken. Fast jag hoppas som sagt VERKLIGEN att de blir mjukare, men det MÅSTE de väl bli ?!
EnYsterSyster
Halå där!
Vad skönt att din Op äntligen är över! Håller du inte med om det? :) Har allt gått bra?
Hur känns det? Rätt? Hoppas det! Känns storleken bra? Blev det någorlunda som du tänkt dig? Större? Mindre? Många frågor :)
Och du, dom blir mjukare! Det är ju som sagt en lång läkningsprocess och först efter några månader ser man ju det riktiga slutresultatet :) Håll ut!
Stor kram
cockie
SÅÅÅ skönt att det är över ! De blev precis så stora som jag väntat mej känner jag nu 8 dagar efteråt. Ser faktiskt jättesnygga ut redan nu, men jag hoppas på bättre ändå. Jag var livrädd för en bred klyfta mellan brösten men det blev det inte (hade bra grundförutsättningar). Eftersom jag haft ännu större än så här när jag ammade (då hade jag D-E-kupa, nu C) och har att "fylla ut" i känns det som förutsättningarna för att det ska se naturligt ut är goda !
Skönt att höra att det tar tid, då känner jag mej lugn. Jag har gått med äckliga inlägg i ett halvår så det här kan jag stå ut med bara det blir bra i slutänden.
TACK för kramen. Så himla skönt att ni finns !
EnYsterSyster
Tack för din omtanke. Jag tycker inte att du snokar . Jag har ju självvalt "öppnat" mig för er här.
Åh vad jag tänker mycket på det här med storleken. Jag kunde maila dom ifall jag ändrade mig sa de. Tycker det är svårt med ristestet eftersom det hela hamnar ovanpå bröstet (om du förstår vad jag menar?).
Skönt att höra att du känner dig nöjd med storleken och att det ser bra ut i alla
fall. Du ska se att de mjuknar snart. Det har de ju gjort på alla andra
Kram
Swing
Tack för ditt svar. Ja det är verkligen sant att man hunnit gå igenom en hel del smärta när man är i vår ålder
Carles berättade på konsultationen att det innan mig varit en dam där på 65 år som bestämt sig för att göra en bröstförstoring. Hon hade återfunnit sin ungdomskärlek och ville väl "Piffa till sig". Roligt tycker jag. Så lång tid ska det inte ta innan jag bestämmer mig i alla fall. Den saken är säker
TVÅ FRÅGOR TILL ALLA HÄR:
Känner ni era implantat tydligt vid beröring?
Är det någon som ångrat sig?
nån här som opat sig på citadellkliniken?
Ingen som blivit opererad av Michal Simsa???
Rat
Jag gjorde så att jag köpte en BH som jag tyckte var "lagom stor" och satt snyggt och fyllde den med strumpbyxor med ris i (hade med mej i provhytten). Sen bytte jag ut riset mot silikon- och skumgummiinlägg som jag haft ett halvår (uuuurk) i den här BH:n. Efter ett tag kände jag att det inte var särskilt stort alls. Då kunde jag ta fram min gamla BH och jämföra och se att det VISST är rejäl skillnad. Alla säger att man vänjer sej vid stortleken och ångrar att man inte tog större. Därför är det skönt att veta "det var det här jag ville ha".