• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Mamma till 3

Oj då läste mitt eget inlägg och så fel det kan bli. Tre månader ska det ju stå.

• Sara23

Kändi

Ja superkul att ha setts :) Och vi bodde ju visst inte så långt ifrån varandra!

Låter bra att dina bröst börjat mjukna. Mina med faktiskt, men självklart lär det vara mycket svullnad kvar! Ja du, i morse var jag tvungen att göra massagen för jag vaknade av att brösten var sååå hårda...men då släppte det...skönt. Japp, en vit top som för övrigt finns att köpa på apoteket, så nu vet du det :D

Jag fick vanliga stygn, ska åka till sthlm på måndag och ta dem. Känns bra, för då ska de kolla upp så jag gör massagen rätt och känna så allt är bra. Bad du om sådana stygn som går bort av sig själv??? Tänkte eftersom de aldrig frågade mig om det.

Ja jag håller med dig...tänk om det ser jättehemskt ut där under tejpen *hupf*. Vi får hålla tummarna för att det inte är så!

Hur tycker du stl är nu då?

Sköt om dig :)
    KRAMAR

• Swing

Jag tyckte faktiskt att stygnen såg jätteruggigas ut den första tiden. Breda och rynkiga, men bli inte oroliga. Nu är dom som tunna, vita streck.

Såg förut en tjej med 3cm korta ärr (koksaltimplantat för några år sedan). Dom ärren syntes mer än mina, huden var liksom lite indragen där, eller nåt. Minns inte riktigt, men jag tänkte att mina ärr är visserligen dubbelt så långa, men snyggare (tyckte jag).

• Rat

Jaha ni....
    Jag ska på konsultation i dag. Hu, jag blir nervig bara av det. Hur ska det då gå med operation. Önskar jag kommit så långt som de flesta av er har gjort. Är livrädd för komplikationer eller att jag ska ångra mig. Dessutom är jag mitt uppe i min jobbiga separation från min kille. Har inte kunnat varken sova eller äta bra på över en vecka nu. Och så ska jag iväg och prova nya tuttar. Känns lite absurt.

Sara23

Har du "gelehallon"? Tänker bara på det här med att massera eller inte massera. Alla har ju fått olika råd här.

EnYsterSyster

Känns det bättre nu? Vet ju att du också våndades mycket innan operationen.

Mamma till 3

Hoppas verkligen det blir bra för dig den här gången. Du har ju gått igenom så mycket med det här. Det får väl räcka nu tycker man.

Kram till er alla som har det kämpigt

• 26maj2007

Hej!

Jag är inne på att göra en bröstförminskning har 70 E. Men saken är som jag burka säga att de är breda men ur mjölkade efter två barn. Men funderat på att de kommer bara bli mindre och lika platta antagligen.

gjorde en bröstförminskning för 7 år sen och efter 1 1/2 år hade brösten växt till samma storlek. Hade inga barn då så brösten var både stora och fylliga.

Hur små är de minsta implantaten?

Är det bättre att göra ett bröstlyft och ta de minsta implantaten? vill ju att brösten ska vara små men fylliga.

• Swing

maj 2007: McGhan's anatomiska implantat som tillverkas av Inamed: det minsta är på bara 125 gram (enligt deras produktkatalog, som jag printade ut). Det finns alltså hur små som helst.

• vioola

Hej på er

Läste några inlägg angående massage. Jag har gelehallon (soft touch) och till mig sa sköterskan att du kan massera om du vill men det har ingen betydelse då implantatet sitter under bröstmuskeln. Ingen idé att göra det under tiden då du har ont sa hon.

Jag undrar ifall det är vanligt att man har mer ont i den ena bröstet? I det högra känns det helt okej, men det vänstra är mycket mer svullet och det gör mycket ondare ifall jag belastar det på något sätt.

Till svullnaden då, jag frågade kirurgen ifall svullnaden kommer gå ner mycket, alltså ifall brösten kommer bli mycket mindre. Som svar fick jag: knappt synbart.

Vad olika det är överallt...

Kram på er därute i alla fall

• Mamma till 3

Ingen som har svar på min fråga.Kanske utryckte mig lite fel. Men det kan bli så. Jag ska väl inte säga att jag känner dem tydligt ,men det känns att det är ett implantat där. Det är ju inte alls så bubbligt som det var efter förra operationen.Får heller inte tag på dem på citadellkliniken. Vet inte ens om han har sett bilderna jag skickat.

Tog iallafall bort tejpen idag och snitten ser ju otroligt fina ut.Hade en liten trådände kvar som jag försökte dra ut. Den kom ut ca 1½ cm sen var det stopp. Jag vågade inte fortsätta dra så den får väl sitta kvar till nästa byte.

Enystersyster
    Mina har redan blivit mjuka coh fallit på plats. Vet ej om det är positivt el. negativt.

Usch känner mig som världens gnällkärring och vad ska ni tro. Ska hon aldrig bli nöjd eller.Men som Rat skriver det känns som om det får vara bra nu.Jag var ju inte riktigt 100 inne på att detta var det rätta utan hade i tanken att plockat ut dem för gott. Så nu känns det bara så jobbigt. Hoppas jag överdriver och allt blir bra till slut.

Tack Rat för din omtanke.

• Mamma till 3

vioola

Ja det är olika det här med massage. Jag tycker det är jätteskumt att inget är vedrtaget. Man blir ju så snurrig själv av all olika info.
    Du kan vara lugn brösten läks ju olika, så det är inte helt ovanligt att man har mer ont i ett utav dem.

Det blir inte så stor skillnad efter att svullnaden lagt sig. Många upplever att brösten istället blir större när muskeln har tänjt ut sig och brösten fallit på plats.

Hoppas du mår bättre idag och den värsta värken lagt sig. Krya på dig.

• EnYsterSyster

Rat

Ja det känns mycket bättre. Veckorna innan var jag som sagt jätteorolig. Efteråt var jag jättedeppig och hade panik över brösten. Jag kände mej så ensam (ingen mer än maken vet ju). Nu, precis en vecka efter, känns det faktiskt riktigt bra ! Jag har inte så ont längre och brösten har sjunkit. De ser faktiskt jättefina ut ! Jag hoppas de blir lite bättre än så här. Man kan se en liten skarv upptill om man är petig och de är fortfarande hårda. Hoppas verkligen de mjuknar !

Ja detta är verkligen en stor grej att gå igenom. Vi är nog inte riktigt kloka nån av oss !

Mamma till 3

Hur länge sen var det du opererade dej ?

Svar på tråden Bröstförstoring (3)