Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Elektra03
Å vad duktig du var ! Åka flyg ända till Norrland när man mår så dåligt.
Smärtan tror jag beror på att nervtrådarna håller på att hitta tillbaka. Man kan få både bedövningskänsla och även känna smärta vid beröring. Oftast går det över men det kan ta tid och blir ibland inte helt som förr.
Rat
Så tråkigt för dej ! Du måste verkligen gå igenom ett h-vete. Usch !
Swing
Å vad skönt att höra ! Idag är mina bröst som du beskriver. Opererades för 4 dar sen idag. Jag kände först att de blev för stora men det är egentligen att de är stenhårda och står rätt ut som är problemet. Jag tog ju anatomiska soft touch MM 215 g men de ser inte alls anatomiska ut utan jättefejkade. Min doktor (Gabriella Sellman) säger att de kommer se naturliga ut, svårt att tro med tanke på hur de ser ut nu.
Idag mår jag iallafall bättre psykiskt (och fysiskt). Känns skönt att komma tillbaka till det normala och att inte hela tillvaron kretsar kring mina tuttar !
Hally
Jag är jättenöjd med både storleken och utseendet! Anatomiska har jag...
Det syns knappt att jag gjort en bröstoperation när jag har vanliga kläder på mig, rätt så skönt faktiskt! Men när man tar av sig eller har bikini, då syns det kan jag lova!
När man är på stranden eller badhuset så känns det som att alla tittar på en, speciellt på badhuset om jag är där med min lilla tjej, andra mammor tittar lite snett på en! Det är lite jobbigt faktiskt!
Det är precis som att man är automatiskt dum i huvudet för att man opererat brösten!
Hej Sara23!
Jag mådde oxå bra efter att jag kommit hem :) Ont hade jag egentligen när jag skulle gå upp ur sängen :( En hemsk brännande känsla som kom under första veckan :/ Visst vilade jag mycket men jag kunde ändå hjälpa till med dem lättare sysslorna. Jag hade lättare värk när jag ansträngde mig i ca 3 veckor som avtog mer o mer .
EnYsterSyster
Ja visst var jag duktig!
Fatta hur skönt det var att äntligen få komma hem efter den där dryga resan!
Jag hade så jäkla ont så jag kunde ju inte ens få upp taxidörren eller lägga upp handbagaget på hyllan i flygplanet, det gick inte att lyfta armarna! Men jobbigaste av allt var nog taxi chaufören som körde mig till Arlanda, han satt och pratade hela resan om sthlms historia, man hade ju ingen vidare lust att sitta och snacka! Men efter att jag spytt i hans bil, då blev han tyst!
EnYsterSyster
Hoppas att det är som du säger ang nervtrådarna, det är inte så kul när det gör så ont...
Hally
Är det någon som vet vad man skall undvika äta inför en operation dvs två veckor innan, vissa säger att man inte skall äta vitamin C, men vitamin c är ju utmärkt mot infektioner.
Det enda jag vet är att E vitamin skall man undvika äta, fast amerikanska kirurger påstår att man skall börja äta E vitamin efter två veckor för att minska kapselbildnings risken samt få finare ärr dettta tycker jag faktiskt låter ganska klokt och att man inte skall äta vitamin c förstår jag inte riktigt
Sen också finns det något speciellt i kosten som är bra att få i sig dagar innan operation och efter.
Och ett råd till alla som skall operera sig, ät en massa annans efter operation utmärkt mot smärta och svullnad.
tacksam för era råd!
Ok inlägget innan verkar skit skum nu när jag läser det i eferhand men orkar inte skriva om det hoppas ni förstår mina frågor iallafall;)
Hejsan
Får väl börja med att gratulera sara 23 och ystersyster.
Nu är jag också opererad, det blev soft touch 330cc under muskeln och jag är helnöjd. Tror jag kommer få en normalstor C sedan om de inte krymper rejält förstås...
Måste säga att jag har och har haft väldigt ont. Ett helt projekt att ta sig upp och ner i sängen. Det var meningen jag skulle åka från Hässleholm till Lund igår men jag orkade inte det helt enkelt, så jag fick sova över en natt till. Äter smärtstillande flera gånger om dagen.
Håller med vad ystersyster skrev, jag tyckte mina blev ganska stora och det var bara 330cc. Det var tur jag inte valde större.
Att ha sportbehån är också jobbigt tycker jag, den trycker och klämmer och skaver lite mot ärren, nån annan som känner likadant?
Nä nu ska jag fira med lite pizza. Ha det så bra alla ni därute.
Kramar
vioola
Detsamma får jag säga :) Nu är det gjort! Hoppas du får må bra! Kram
loppalina
Ah, precis...en brännande smärta...känner igen det...jag hoppas det försvinner snart. :)
Kram