• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Mamma till 3

algit

är du här ? skulle jättegärna vilja ha tips på hur man masserar brösten.

Jag har ju inte fått rekommendationer att göra detta,men tror inte att det kan skada.
    Känner lite konstig känsla i det vänstra bröstet. Jättesvårt att förklara men det stramar väldigt mycket mer i det bröstet. Jag vet att det är olika läkeprocesser på varje bröst.Men jag känner igen känslan från tidigare operation som jag hade en hård kapsel på högra.

Tack på förhand

• EnYsterSyster

Å tack tjejer, jag börjar nästan lipa när jag läser era svar. Ni bryr er och vet hur det känns !

Hinner kanske prata mer med maken i helgen. Det här kom verkligen inte bra i tiden med tanke på att han har haft sina stressigaste veckor på flera år just nu (kunde inte vi veta att det skulle bli så).

Men jag FATTAR inte hur ni kan lägga in så mycket ! Era tuttar måste va´ som MELONER ! Hoppas det är som ni säger, att de svullnar av, hänger till sej och då ser mindre ut. Alla verkar tycka att jag valt ett litet implantat och ändå tycker jag det är så stort !

Kirurgen var nöjd och jag tror faktiskt de blir fina, jag hade bra grundförutsättningar med bröst som satt ganska tätt från början (så jag kan kanske få en okej klyfta).

Mamma till 3

Texturerade implantat ska INTE masseras, de ska växa fast ! Dubbelkolla först så du inte gör nåt tokigt !

• EnYsterSyster

Jag borde vara glad istället, så här långt har det ju gått jättebra. Ingen blödning, inga infektionstecken och de verkar sitta där de ska. Jag vet att det är vanligt att känna så här, men det är ändå så jobbigt. Jag får panik när jag tänker på sommaren. Det känns som om alla kommer se det, min man och mina barn får skämmas över sin "plastiga" fru/mamma. Kan jag visa mej på stranden igen ????

• Jengirl

EnYsterSyster

Jag får en undran om du verkligen ville göra detta? Klart att man kan bli lite deppig efteråt, men det brukar i regel släppa när man känner sig som vanligt igen.
    Tänk på att du är svullen nu, och det kommer att försvinna. DÅ kanske du undrar vart dom tog vägen i stället . Jag lovar, det kommer att bli så bra så!

• algit

En yster syster:
    Stackars dej men är det inte som det känns ovant nu i början.
    Det blir nog jättebra när de mjuknat o inte står rakt ut liksom.
    Stor kram.

• algit

Mamma till 3:
    Det var bla detta som de säger olika på Citadell.
    Cosmo tycker att man ska massera för att brösten inte ska växa fast ,han menar att resultatet blir naturligare om de inte växer fast.
    att de då "uppför" sig som naturliga bröst.
    Men den andre tycker att det inte behövs.
    Så man får nog tycka själv i det fallet.
    Jag tyckte att det var skönt att massera när de kändes spända o att stretcha muskeln töja på alla håll det spänner.

Man skulle massera genom att ta rätt hårt uppåt ,neråt åt sidorna trycka ut dem ca 5 ggr åt varje håll ett par ggr om dagen.

• Jellomoon

En Yster Syster

Jag kan mycket väl förstå att du känner som du gör. Fram tills operationsdagen har det ju faktiskt bara vara funderingar. Nu har du tagit steget och verkligen gjort det. Måste vara jobbigt då det tar ett bra tag innan man kan se resultatet. Man vill ju gärna tro det man ser, och är det du ser just nu två hårda jättebröst så är det klart det känns deppigt.
    Glöm inte bort att det ju inte är så de kommer att se ut. Jag tror att det kommer bli jätte bra just för att du tagit mindre implantat.
    kram på dig :)

• Mamma till 3

algit
    Du är en pärla. jag har redan prövat och den här konstiga känslan släppte faktiskt. Jag körde på andra med fast det känns helt normalt. Kan ju inte vara farligt.
    Det känns som om implantatet är alldeles för stort där under om du förstår vad jag menar. Jättesvårt att förklara.Det gör ju absolut inte ont men väldigt obehagligt. Så här har det ju inte kännts tidigare.Det är ju ändå det bröstet som var störst och mest uttöjt efter förra op:n om det hade vart tvärtom kanske jag inte reagerat.

Jag vet sen den tidigare tråden att det var någon tjej som op:ades samtidigt som dig fast hos Johan och hennes ena bröst var lite knas med och då hade även Johan rekommenderat henne massage.Ni hade en liten diskussion om detta då. Men det var tydligen för sent för hon fick operera om sig. Undrar hur det gått för henne ?

EnYsterSyster
    Ja det är svårt det här med vad man inte ska göra och inte.Det är ju inget som är vedertaget verkar det ju som. Det är därför det här forumet är jättebra och höra vad andra har för erfarenheter.
    Jag tror nog inte det är så farligt att massera då det bara ökar blodgenomströmningen coh snabbar på läkningen.Det kändes jättebra att göra det efter algits recept. Jag är ju livrädd att åka på en kapsel nu också. Orkar absolut inte med fler operationer.

• EnYsterSyster

Jag tror jag hamnar på rätt köl igen bara jag får prata igenom det här med min man och träffa lite folk igen, återgå till det normala, liksom. Jag har knappt pratat med en människa på 5 dagar !

Men hörni, idag har det gått 3 dagar. Visst MÅSTE de bli mjukare än så här ? Kommer ni (som fött barn) ihåg när mjölken rann till efter första förlossningen och brösten blev stenhårda och stod rätt ut ? Precis så känns det !

Mamma till 3

Har du runda implantat ? Jag har anatomiska och dem får man inte massera, då kan de hamna snett.

• Mamma till 3

EnYsterSyster

Klart du kan visa dig på stranden.
    Till sommaren är allt bra och du kommer tycka du är så fin i bikini.

Tror du inte det är så att vi svenskar har en liten Luther på axeln som talar om för oss att vi ska vara nöjda med det vi har och det vi är.

Hoppas det känns lite bättre nu när du har fått skriva av dig lite.
    Ktam

Svar på tråden Bröstförstoring (3)