• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • gisele

Jengirl

Tack för att du finns! Hoppas jag blir lika nöjd som du. Jag ska ju oxå ha framför muskeln (bakom muskelhinnan) och blivit lite orolig då det här verkar vara endast bakom muskeln som gäller. Jag har konsulterat både ak och viktoriakliniken och båda säger att det är ens egna förutsättnigar (hur bröstet hänger, hudkvalitet, etc) samt hur implantatet fäster som avgör hur mycket bröstet hänger sig efter op.

• gisele

Givetvis oxå hur stort implantat man sätter in!

• Jengirl

gisele

Jag här är det många som har bakom. Men bäst du lyssnar på kirurgerna, för man vill ju ha det bästa resultatet, visst
    Häng inte upp dig för mycket på det här med framför eller bakom. Det finns dom som rackar ner på "oss" som har framför, varför vet jag inte. Men dom kanske har andra erfarenheter av det än jag. Jag är super nöjd och jag är glad att kirurgen gjorde det som blev bäst för mig. Jag har inga problem med att dom är framför, och jag anar ett naturligare resultat när man har framför. Den ENDA nackdelen med framför som jag kan tänka på ibland är just när man ska göra mammografi, om det syns mindre..Men det finns ju ultra ljud och ja gud vet vad.. Så¨det ordnar sig nog

• Mamma till 3

gisele

Tack det hoppas jag också. Det är klart att man har alla möjliga tankar trots att man är tvärsäker på att man vill genomföra det.

Jag fick ju rejäla bristningar efter första op:n ;men de har faktiskt nästan blivit osynliga. Hoppas på ett varaktigt resultat, så de inte dyker upp när brösten mjuknat.

Du menar väl bakom bröstkörteln. När du säger bakom muskelhinnan så är det ju trots allt bakom muskeln.Det är ju en del missförstånd vad gäller bakom el. framför.

jengirl för visst var det så att du hade dina delvis bakom?Vilket är den mest användbara metoden här i Sverige.

• gisele

Mamma till 3

Ja, bakom bröstkörteln men ej bakom muskeln. Kirurgen lägger implantatet ovanpå muskeln men bakom muskelhinnan. Han kallar det ett mellanting mellan att lägga framför muskeln och bakom muskeln. Så jag vet faktiskt ej om det räknas som bakom muskeln, enligt honom så gör det inte det. Man blir lätt förvirrad.....

Jengirl
    Ja, det e väl bäst att lita på att kirurgen kan mer än mig ;)

• Mamma till 3

gisela

Jag tror du måste missförstått din läkare.
    En muskel består av flera fasciklar och är omgiven av en muskelhinna.Om du förstår vad jag menar . Musklerna kan liknas som vid trådar som är tätt samman slutna. Och i varje tråd är det en hinna runt om.Det jag menar är ju att han kan inte gå in och dela på varje hinna för att få in ett implantat.

Att jag vill specificera detta så, är ju att vi genom denna tråd ska kunna delge varandra sina erfarenheter och då är det ju av stor vikt lämpligt att veta var man har sitt implantat placerat.Det var ju jag som drog igång det här över mitt missnöje med mina implantat placerade framför med alla nackdelar. Därmed inte sagt att behöver bli så för alla men riskerna är betydligt större. Idag strävar man efter att placera implantaet så djupt som möjligt.

Det uppstod ju en diskussion här om att placera implantatet framför i och med mina komplikationer och som jengirl säger
    att det finns de som rackar ner på oss som har framför. Hon var ju jättenöjd med sina. Så visar det sig ju ändå att hon har dem placerade delvis bakom muskeln,vilket de flesta har.

Tolka detta rätt nu,jag vill absolut inte skapa någon aggression. Det är bara så lätt att det blir missförstånd när man skriver och inte kan förklara med ord. Du förstår säkert vad jag menar.

• Jengirl

Hmm..

Jag kan inte ha bakom. Han sa efter op att han lagt framför stora bröstmuskeln, men dock bakom mjölk körteln. Ska på åter koll den 5:e dec..så då lär man ju höra vad som gäller

• Mamma till 3

hally

Hur går det för dig? Har du pratat med Charles ännu? Tänker på dig.

• Elektra03

Jag opererade mig för sju månader sedan, nu har jag fått grymt ont i ena bröstvåran!
    Vad kan det bero på????

• hally

Mamma till 3

Tack för omtanken, det glädjer mig :)
    Hursomhlest jag pratade med Charles igen och klinik koordinatorn samt distributören av Mcgahns soft toch här i Sverige.

Charles menar att det är inte större skilnad så på implantaten det är nog mer dina egna förutsättningar som spelar större roll när det gäller hårdhetsgraden.

Klinik koordinatorn sa till mig att oftast upplever kvinnor med vanliga gelahallon style 410 att brösten är kompaktare, men skillnaden är liten när man lägger implantatet bakom muskeln.

Produktchefen för Mcgahn soft touch sa att den gamla och den nya soft touch som har idag funnits på marknaden i tre år är exakt likadana till ytan och höljet som vanliga gelehallon men bindningaran inne i höljet mellan silkonet är mindre vilket resulterar i mjuka konsistens. Så det är helt och hållet en smak sak och han sa att man skall helt och hållet lita på sin kirurg och vad han tycker är bäst.

Charles sa även att vissa patienter har beroende på deras bröstvävnad sämre förutsättningar för soft touch men så var inte fallet för mig så vi bestämde oss för soft touch.

Jipiiiiiiiiiiiii

Svar på tråden Bröstförstoring (3)