Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Lisa22e
Jag har anatomiska, jag får en jätte fin klyfta . Jag vet inte varför du inte får en klyfta.. hmm..
Hej allihopa
pratade med min läkare nyss Chares Randqvist, jag måste nämligen senast imorron bestämma mig för soft touch elelr vanliga gelehallon, Charles säger att när implantaten väl är insatta i kroppen så är det inte så stor skillnad på mjukhetsgraden det beror mestadels på kroppens egen ärrvävnad. Men han sa inte vilken som är bättre än den andra förutom att det finns vetesnkaplig stuide på gelehallon vilket inte finns för soft touch eftersom dem är nya på marknaden.
Vad skall man bestämma sig för, har bara imorgon skall sen ge ett definitivt svar.
Hjälp mig kvinnor
Lite konstigt svar från Charles, tycker jag. Soft touch ÄR geléhallon, dom är bara lite mjukare. Kan väl inte vara så stor skillnad att dom behöver specialstuderas?
swing
ja du vet faktiskt inte, men enligt honom så är inte soft touch dåligt eller så men den är ny och därför vet man bara mindre om det hur det kommer vara i kroppen.
För jag har känt på soft touch och vanliga gelehallon och det är stor skllnad på dem i konsistensen men enligt Charles är dem inne i kroppen detsamma i praktik.
Så jag tror alla som har gelehallon och tycker att dem är hårda har nog inte och göra med typen av implantat utan kapseln runt bröstet. sen har det nog betydelse om du lägger implantat framför muskeln eller bakom.
Hej på er
Nu är det bara 7 timmar kvar sen är jag på väg...
Ska sova över i en lägenhet nära kliniken så på fredag runt 7.30 kan ni väl tänka på mig ifall ni är vakna hihi.
Kramar
Hej tjejer!!! Usch vaknade tidigt idag på grund av att jag lagt mig på sidan. Känns nu som om implantatet trycker upp mot vänstra armhålan. Känns inget vidare alls. När har ni kunnat ligga på sidan? Sist jag opererade mig fick jag inte ligga på sidan på tre veckor av den anledningen att implantatet kunde flytta sig.
hally
Jag tycker också det var ett diffust svar Charles gav dig. Och vadå ärrvävnad ? Alla bildar ju en kapsel runt implantatet och ju hårdare den blir så så räknas ju det i grader som en kapselbildning. Jag tycker du ska be att han förklarar det lite bättre.Jag kan ju säga så här att du måste nog ha ganska mkt egen bröstkörtel som lägger sig runt implantatet.Annars finns det nog risk att du känner det hårda.Vare sig du lägger bakom el. framför så kommer ju en del av implantatet vara utanför muskeln då man inte lägger det helt bakom.Jag hade en diskussion om detta med en läkare och även med Johan. Det finns ingen i Sverige som lägger helt bakom då man sett att det ger ett onaturligt resultat.Jättesvårt att förklara men det finns en del bra amerikanska sidor om detta. På engelska heter det modified retropectoral på svenska delvis bakom muskeln. En länk hoppas den funkar.
www.jburlinmd.com/breast_aug.htm
Jag tycker du ska ställa lite krav på Charels om han nu vidhåller vad han sagt. Han måste kunna lämna garantier till dig. Nu har ni ju haft den här diskussionen, be honom då skriva under för att det inte ska bli onaturligt hårt på dig. Du betalar ändå en hel del pengar för detta, så det borde ju inte vara orimligt varken för honom eller dig,det borde han också kunna göra och förstå din ängslan och oro.
Lyck Till hally jag vet hur det känns det är inte lätt när åsikter går isär och det finns en djungel med olika implantat och tillvägagångsätt.
vioola
Oj är det redan dags. Allt kommer gå jättebra. Ska tänka på dig på Fredag morgon. LYCKA TILL!!!!!!!
Hej igen! Det va ett tag sedan. Först vill jag gratta Mamma till 3, hoppas allt blir kanon bra! Till er som snart ska op. -Lycka till!!!
Nu är det snart dags. Ska op. i dec och det börjar bli så nervigt att jag nästan ångrar det hela. Är det fler som kännt så? Så klart att man tror att det värsta ska hända! Men jag försöker verkligen att tänka positivt.
Jag undrar om någon av er har haft bristningar på brösten före er op? Börjar bli lite orolig då jag läst att bristningarna kan synas mer efter en förstoring. Jag trodde det skulle bli tvärtom då mina bristningar syns mindre när jag pushar up brösten.
Tacksam för svar!
gisele
Bristnigarna syns betydligt mindre efter en op. Dom sträcks ut, så det behöver du inte oroa dig för