• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Sara23

Delighted

Jag ska op. av Dr.Avni Abdui och Tez82 av Dr.Ivan Letterfors.

Kram

• flikkan

anni_83

Åh vad skönt att det finns någon som förstår mig.
    Det finns verkligen ingen i min omgivning som förstått mitt missnöje. Folk tycker väl att jag har fått bröst nu så jag borde väl vara nöjd. Men jag har känt mig som typ ett halvfärdigt projekt i fem år. Min kirurg informerade inte mig heller om att man skall lägga till lite extra när man lägger implantatet under muskeln. Men jag inser idag att jag bode varit med konkret i vad jag önskade. Jag påverkades väldigt mycket av min omgivning och trodde att jag skulle bli nöjd med mängden så småningom.
    Men det blev aldrig så...har haft behå med världens fyllning i under alla dessa år. Känns inte alls roligt. Men nu åker de på tippen säger jag bara. Jag skall lägga 600 cc framför muskeln har jag tänkt.
    Vad härligt att du blev nöjd! Det är faktiskt ganska viktigt med hur man upplever sina bröst. I mitt fall väldigt viktigt!

Kram!

• Mamma till 3

flikkan

Jag hoppas att du tänkt igenom ditt beslut riktigt ordentligt. Jag skriver inte detta för att vara elak. Jag hoppas också att kirurgen informerar dig om att med så tunga implantat är det väldigt stor risk att de halkar ner om du lägger framför bröstmuskeln. Huden är väldigt tunn och tänjbar just över brösten.

Jag tror att fylligheten kan du få även om du lägger bakom. Mina är fylligare nu när jag lagt bakom än när jag hade framför.

• sliQ

flikkan:
    jag förstår precis vad du menar eftersom jag är i precis samma situation. Dessutom vnjer man sig väldigt snabbt vid sizen...

Hur som helst tycker jag att du ska fulla upp ett par påsar med mellanskillnaden på de imp du har idag och de 600 du vill byta till. 600ml-ex320ml. Ta ris lr popcornkärnor så ser du exakt hur stora de blir. 600 ml är garanterat mkt större än de natascha payre har.
    Mamma till 3 har även rätt i att de kommer fylla ut lika mkt även under muskeln men fördelarna är att risken för kapselbildning minskar väldigt mkt. - OCH risken för häng likaså! =)

Själv vill jag ha som emma andersson å vill absolut inte ta mer än 450. (hade ca 0.5 dl egen bröstvävnad innan op...

• Delighted

Kandi(fast med tva prickar over a ; )

Vem har du som kirurg?

Sara23, vad trevligt ;) Nar ar din op nu igen? Ganska snart va?

Kramar

• Sara23

Delighted

Min op. är den 24:e novemver...alltså om 3 dagar...åker på onsdagmorgon :D

Hur har du det???

Kramisar

• Mamma till 3

algit

Ja du algit Tyvärr så blev ju jag en utav dem.Mina var faktiskt fina från början om än ganska utammade och små. Hade ganska stora bröst innan barnen trots min späda kropp. En utav mina döttrar har fått ärva mina och hon blir ofta tillfrågad om hon har silikon i sina,så fina.

Jag var inne på den sidan många ggr innan min nuvarande operation och tänkte att de bara har gått med på detta för de såg faktiskt bättre ut innan.Jag har lagt ut lite före och efterbilder på den andra sajten om du vill kika. Jag är fortfarande lite kritisk,för jag kan inte låta bli att gräma mig för att jag övertalades till att lägga framför muskeln.Så man undrar ju nu efteråt om inte resultatet blivit bättre med att lagt dem bakom med en gång. Johan sa just det.Det blir ju alltid svårare att korrigera vad någon annan gjort. Du kan se på bilderna vad brösten förändrades på bara sex till sju månader . Ändå bar jag bh dygnet runt för det var obehagligt och kändes som två påsar som skulle spricka.

• Kändi

Sara23

Vad kul, då kanske vi träffas på KKAB onsdag eller torsdag!!
    Har dock en känsla av att jag kommer att sova hela onsdagen (opdagen).

Vad har du valt för implantat och storlek?

5 Augusti 2006

Ska genast kolla in länken du gav!! Tack så mycket för ditt svar :)
    Jättebra att kunna se så många före och efter bilder som möjligt för att få en bild av hur det eventuellt skulle kunna bli..
    Jag har valt runda silicon (flytande) implantat med skrovlig yta. Mängden som jag funderar på är runt 410ml men jag får se vad läkaren säger...

sliQ

Ja vi provade ut 410ml runda silicon på konsultationen och hon tyckte att det fanns plats för lite till om jag skulle vilja det..
    Idag har jag 80A-B, hade full B ett tag när jag ammade :)

Delighted

Jag bokade op tid några dagar efter konsultationen. Jag var så upp i hejsan så jag kommer inte ihåg vem hon sa att jag skulle få som läkare. Avni eller Ivan var det i allafall, har nästan för mig att hon sa Ivan, hmmmm. Äh! Jag vet faktiskt inte......

• Anneli23

Delighted:

Vad skönt att läsa ditt inlägg, nu känns det mycket bättre! Roligt att höra att du träffat flera som varit nöjda :)

Kändi, Sara23, Tez82:

Vi är ju ändå några stycken här inne som ska operera oss där! :) Det var meningen att jag skulle opereras av Avni, men eftersom jag bokade om tiden så får jag istället opereras av någon som heter Stefan (?) Har aldrig hört talas om honom förut, så därför blev jag lite fundersam..

Lycka till med era operationer nu i veckan!!

Kramar Anneli

• anni_83

flikkan..

precis så gjorde jag med, stoppade bh full med inlägg trots att jag REDAN hade opererat mig. 600cc är mycket.skulle oxå kanske tagit så mkt men är rädd för att dom ska bli FÖR tunga. men tyvärr så är det juh så att mycket vill ha mera. man blir väl lite blind efter ett tag.
    lycka till med operationen, å jag hoppas du får de brösten du vill ha=)
    kramar

mamma till 3
    å för övrigt natacha har över 800cc i sina. ville bara informera=)

Svar på tråden Bröstförstoring (3)