Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Hej!
Jag skall göra ett bröstimplantat-byte väldigt snart.
Jag skall göra det hos Lars Böhlander (www.plastikkirurgen.se) i Örebro.
Han operar ju under lokalbedövning med lugnande medel. Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag undrar om det är väldigt obehagligt eller helt okej?
Jag opererade mig i narkos vid min första operation så jag har ingen erfarenhet av lokalbedövning.
Någon här som opererat sig hos Böhlander?
Är han bra?
En fråga till...
Jag har nu mina implantat under muskeln. Tänkte lägga de nya ovanpå för att jag vill ha en rundare och fylligare form. Nån här som gjort det? Blev resultatet som ni tänkte er?
Tacksam för svar!
Hej allihop och tack för lyckönksningarna.
Allt har gått jättebra. Jag mår jättebra om man jämför med sist. Jag var ju inställd på sju resor värre men det blev tvärtom.Brösten ser bra ut men lite stora. Hoppas att det bara är svullnaden och att det ger med sig lite.Får nu bara hoppas att allt läker som det ska och att det inte blir några komplikationer på vägen. Måste bara säga att de är helt underbara på Citadellkliniken.
flikkan
Jag har gjort tvärtom.Jag rekommenderar dig verkligen inte att lägga implantaten framför. Det kan bli lite för fylligt och väldigt hängit+tungt.Implantatet kan också kännas om du lägger framför. Tänk både en och två ggr innan du besluter dig för det.
flikkan
Jag skulle INTE göra en så sån operation i lokalbedövning. Kirurgen spara en massa pengar på att slippa sövning, dock. Jag vet att en del gör så, inte de ambitiösa och seriösa klinikerna dock. Tänk dej för !
De flesta jag hört talas om lägger under muskeln av en rad olika skäl.
Jag är så nervööööööööös !!!!!!!!!!!!! Har häcken full ändå tills jag åker.
flikkan
Är det läkaren som anser att du skall lägga ovanpå bröstmuskeln för att få ett fylligare resultat? Jag skulle definitivt vända mig till hamnplan i Örebro för kunsultation... Fyllighet det finns över 350 olika sorters inlägg! Höga, runda, anatomiska(droppformade),breda osv. 1.Gå in på den här sidan och skaffa dig en upfattning www.implantinfo.com/ 2.Konsultera för guds skull en annan Läkare 3. Ta med dig ett foto/bild på ett par bröst som du anser är vad du skulle vilja ha (rimligt till din kropps typ) är du osäker ta hellre med flera bilder. Nätet vimlar ju av bilder.Gör inget förhastat kan bli både dyrt kostsamt och långdraget. Var rädd om dig Kram och lycka till
Mamma til 3:
Kul att höra av dej o att allt gick bra.
Visst är de underbara!!!
Sköt om dej o ta det lugnt.
EnYsterSyster
Menar du att det bara är oseriösa kirurger som opererar utan narkos?
Jag säger inte att ditt påstående är fel. Världen är full av oseriösa kirurger. Men jag tror inte det har så mycket med om denne opererar i narkos eller inte. Även den mest "lurige" kan operera i narkos. Ja du förstår min mening va?:)
Jag har mycket svårt att tro att Lars Böhlander som driver klinik både i Örebro och i Spaninen hör till den skaran kirurger som är oseriösa. Det blir inget billigt "kalas" för mig det här...närmare 45.000. Jag hade reagerat om det var ofantligt mycket billigare om jag säger så.
Jag opererade mig första gången på Sophiahemmet i Stockholm som anses högst seriöst. Där fick jag narkos. Allt gick bra. Men de glömde en viktig detalj...De frågade aldrig hur mycket jag vägde. Seriösa läkare gör ALLTID det när narkos skall läggas så det inte blir för mycket.
Jag fick lugnande först...troligen för mycket för min vikt så jag tuppade av (somnade) bara av det.Omedelbart. Det finns risker med narkos precis som det finns med lokalbedövning. Men jag tror man är så "dizzy" med alla lugnande så man bryr sig förmodligen inte så mycket om det känns lite. Jag gör rotfyllningar i tänderna utan bedövning så min smärttröskel är ganska hög om jag säger så. Jag är livrädd...men jag måste få ut mina implantat sen fem år för min egen trygghets skull så det finns liksom inget alternativ.
Kram kram.
5 Augusti 2006
Nej det är inte kirurgen som anser att jag bör lägga de nya implantaten över muskeln.
Jag skall träffa han i nästa vecka för konsultation. Mitt eget önskemål är över muskeln. Jag skall ha en större mängd den här gången och gelehallon-implantat så det kommer inte gå att trycka det under muskeln.
Jag har 300 ml under muskeln nu och varit fruktansvärt missnöjd i fem år med det. Jag gjorde det när jag var 18 och blev oerhört påverkad av omgivningen om hur jag skulle göra. Det skulle se så naturligt ut som möjligt var den gemensamma åsikten. Jag vill idag ha samma form på brösten som Natascha Peyre (i paradise hotel) men dock inte lika stora.
Någon föresten som vet eller anar hur hon lagt implantaten? Det ser ut som de ligger framför muskeln iaf.
flikkan
Du säger att sophiahemmet satsade på naturliga bröst, ser de bröst du har nu naturliga ut? Undrar om det är därför du är missnöjd eller är det av annan anledning? Själv vill jag att de ska se naturliga ut så i mina öron låter det bra.
Flikkan
Jag förstår inte riktigt, blev du "fruktansvärt missnöjd" för att de såg naturliga ut????? eller.....
Själv vill jag att de ska se så naturliga ut som möjligt. Nataschas bröst tycker jag ser hemska ut rent ut sagt, men men...jag tillhör den äldre skaran här och smaken är ju helt uppenbart olika.