• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • EnYsterSyster

pickolina

Jag fattar inte.... du säger att du ska ta sprutor efter op. Jag tror det är blodförtunnande. Det behövde inte jag för hon tog så lite. Gör man större fettsugningar behöver man dock ta dem. Men du har ju redan gjort en fettsugning som du inte var nöjd med, eller kommer jag ihåg fel ??? Hur lite tog de då, egentligen ? Gabriella tar inte för mycket vet jag eftersom det inte går att korrigera om man tar för MYCKET. Verkar helkonstigt med din första op.....

• pickolina

EnYsterSyster

Helt riktigt, det är blodförtunnande sprutor.

Vid första fettsugningen som jag gjorde för ca 5år sedan så var jag väldigt smal och man tog pyttelite. Exakt hur många ml man tog vet jag ej men resultatet lyste med sin frånvaro så det kan inte varit mycket. Det var även på väldigt små ytor. Därför behövdes inga sprutor den gången. Ångrar dock att jag inte gick tillbaka och klagade på resultatet... :(

Denna gång väger jag en hel del mer så det kommer att tas bort så mycket som bara går, dvs mycket. Samt att det handlar om stora områden. Hela magen/sidorna/rygg (+dubbelhaka). Räknar med att hon kommer att ta så mycket som bara går, dvs 3-4liter. Därför kommer jag att behöva ta dessa sprutor denna gång.

• Mamma till 3

Jaha ,då var det snart dags,har precis packat klart inför resan ner till Landskrona i morgon. Hoppas nu att det blir bra,så det inte blir som med ögonen. De blev ju bara värre efter andra operationen. Johan tittade ju på dem också men det är för tidigt att göra något åt dem nu.Det är konstigt vad man glömmer på ett år. Jag är jätteorolig för värken efter, men nu känns det ju bra mycket bättre att få stanna första natten.För det är väl den som va hemskast om jag inte minns fel.Det sägs ju också att lägga bakom muskeln ska va sju resor värre.

EnYsterSyster

Vad roligt att du bestämt dig och att du ska opereras så snart.De blir säkert jättebra. Det sägs ju att kvinnor som fött barn och har ammat får det bästa resultatet,så de kommer säkert inte att stå rätt ut som två strutar. Lycka till

• EnYsterSyster

Mamma till 3

Tack ! Behöver all uppmuntran som går att få. Får ibland för mej att det kommer bli helt misslyckat och att de blir stenhårda och stela. Visst råkade du ut för komplikationer i samband med bröstop ? Vad var det som hände ?

Alla ni andra, var ni också helnojiga innan ?

pickolina

Hoppas du blir nöjd. Jag ville ha så slanka lår som möjligt. Hon sa dock att hon inte kunde ta hur mycket som helst. Det blev precis lagom. Slanka, men det skulle inte se klokt ut om hon tagit mer. Lite ojämnt på insidan av låren precis som hon sa, men man måste titta jättenoga i en viss vinkel och veta vad man ska leta efter för att se det.

Men hjälp, får man vara så här ytlig egentligen ???

• Sara23

EnYsterSyster

Samma för mig...9 dagar kvar nu. Opereras den 24:e November! Men jag har inte hunnit bli så nervös, förstår inte riktigt att det är dags. Klart jag är orolig över att något ska gå snett...men jag håller tummarna. Penicillin får jag recept på där (eller jag är allergisk mot penicillin så jag får ngt motsvarande).

Kramar

• Mamma till 3

EnYsterSyster

Jag har nog haft en otrolig otur i samband med en otroligt stressad kirurg. Jag gjorde ju en ögonlocksop samtidigt med brösten och allt detta klarade kirurgen av på 1½ tim, vilket många andra plastikkirurger säger är omöjligt.Jag gjorde ju om ögonen hos samma kirurg, men det blev bara värre efter andra gången. Jag fick en blödning i mitt högra bröst, vilket har föranlett till en hård ärrvävnad och ständig värk på det bröstet. Vänstra bröstet är det en för stor ficka i,så det är även en höjdskillned på ett par cm.Så jag är så orolig att inte Johan kan korrigera detta,det är ju nästan fem månader han såg mig och det väntra har kanat mkt längre ner på de här månaderna.

Alla är nog säkert helnojiga innan precis som jag nu. Undrar om jag är riktigt klok som ger mig in på det här igen. Men innerst inne så måste man tro på det och att det blir bra.Det blir säkert jättebra.De blir garanterat inte stenhårda och stela heller. Du får tänka att det är en så liten procent som råkar ut för komplikationer.Där jag gjorde mina ingrepp var det lite löpande bandkänsla,så lite har det nog att göra med vem det är som utför operationen också.Lycka till åter igen det blir säkert kanonfint.

• pickolina

EnYsterSyster

Tack! Ja jag hoppas verkligen jag blir nöjd. Det är alldeles för mycket pengar att lägga ut för att sedan inte bli nöjd... Lite nojig just nu. Hon sa att hon pga säkerhetsriskerna inte tar mer än 3-3,5liter ungefär och jag frågade om det verkligen skulle räcka för att få ett bra resultat och det sa hon att det skulle. Hoppas hon har rätt för det känns som om jag har minst 10 liter runt magen.. *s*

Jag har sett på Viktoriaklinikens hemsida att de i vissa fall sugit bort så mycket som 5,5-6 liter men det sa Gabriella att hon absolut inte gör, så modig är hon inte var hennes uttryck.

Tror som du säger att hon är mån om att inte ta för stora risker och att få naturliga resultat.

Hoppas att vi båda blir nöjda med våra operationer hos henne.. ;)

Ja liiiite fåfäng får man vara, men man kanske är lite för mycket för sitt eget bästa. I alla fall för ekonomins bästa...

• algit

mamma till 3:
    Lycka till imorgon,hoppas allt går superbra.
    Hör av dej så fort du orkar.

• johanna_dalarna

Sara23

Vet du vad du får för nåt istället för penicillin?

varför jag frågar är att jag opererade mig för mer än 3v sen och får inte det att funka med penicillinen, har provat några olika men håller på att bli vansinnig pga nässelutslag på hela kroppen.

• Jellomoon

Lycka till idag mamma till 3. Jag tror att du kommer att bli jättefin!

johanna-dalarna

Har du ätit penicilin tidigare?Innan op? Fick du samma problem då?

Har du fått infektion eller är det bara för säkerhetsskull som du ska äta?

Jag har ätit Erytromycin t ex ery-max för att jag fick utslag av penicilin en gång.
    Om du ska äta de så rekomenderar jag starkt att inte ta det på fastande mage då man kan få jättemycket magknip och diarré av det. Det säger de säkert då du hämtar ut det också.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)