• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Bröllopstokiig

Hej svejs!

jag har några frågor angående träning efter operationen, och jag vet att det är efter ens kropps egna förutsättningar (återhämtning m.m) men det skulle vara intressant att höra hur långt efter ni kunde börja träna:
    styrketräning
    springa
    spinning
    aerobics
    yoga

osv.

Jag har funderingar på att utbilda mig till personlig tränare till våren nämligen för träning är nånting jag brinner för (deffat bort mina egna bröst, därför jag vill få tillbaka dem) så jag undrar ca. hur lång tid det tar till att "komma i form" igen :)

Kraaam/Emma

• johanna_dalarna

Jellomoon

jo,jag har ätit penicillin förut, men jag det fanns en liten risk för infektion eftersom såret inte läkte på ett ställe så jag fick ganska stark dos nu efter op. Jag tror att det var det som ställde till det för mig.

egentligen är det väl inte penicillin jag äter utan dom bara kallar det antibiotika... fast... ärligt talat så vet jag inte skillnaden... *s*..

tack för hjälpen...

• EnYsterSyster

Min strategi inför op som närmar sej med stormsteg: Jag läser inga fakta längre, tittar bara på före-efter-bilder med bra resultat för att peppa mej själv.

Jag hatar mina BH-inlägg ! Har ett silikon+ ett skumgummiinlägg för rätt storlek. Funkar som en jättepushup vilket innebär att brösten blir ömma. Sen blir inläggen fuktiga och det är SÅ obehagligt mot bröstvårtorna ! Det ska bli så skönt att bli av med det. Blä för äckliga inlägg !

• Sara23

johanna_dalarna

Jag vet bara att jag får ngt motsvarade penicillin fast för de som är allergiska! Men om 1vecka vet jag så då kan jag skriva det till dig ;) Hoppas det löser sig innan, annars kanske det funkar! Ha en bra dag.
    Kramar

• loppalina

Hej allihopa!

Har haft fullt upp här hemma, så har jag missat något så skall jag snart läsa ikapp (jag lovar).

mamma till 3: Hoppas att allt gick bra idag!

EnYsterSyster: Min son fyller 3 dagen efter du opererat dig! Skall hålla tummarna för dig!

Emma86: Jag är tyvärr ingen träningsmänniska av mig men fråga algit hon tränar mycket!

*kram* loppalina

• algit

Emma86:
    Träningsfreak som jag är så började jag cykla lite smått här hemma efter en vecka.Efter 2v. gick jag på spinning,step up men gick när de började med styrka. Sen började jag styrketräna (går på body pump) hemma allt utom bröstmusklerna
    Efter ca 3 mån började jag styrketräna på gymet,men hade lite vikt på bröstmuskelövningarna.
    Nu ca 8 mån efter gör jag allt.Känns bra .
    Det som varit svårast att koma tillbaka till är armhävningar.
    Man känner när det är något som inte känns bra i början då får man ta detlugnt.
    Men som nu tvärtom enligt min läkare ska man göra sånt som känns konstigt för att vänja musklerna igen.
    Och det stämmer för allt det jag tränar känns ok tom boxning.
    Men att springa som jag sällan gör känns inte ok eller simma.
    Då känns det skumt i musklerna.

• EnYsterSyster

Enligt min klinik ska man vänta 6 månader med just armhävningar (inte lika länge med andra övningar). Kan det bero på om man lägger över eller under muskeln ? De lägger under.

• algit

EnYsterSyster:
    Min läkare sa att jag kunde göra vad som helst efter 3 mån.
    Jag skulle aldrig tänka att det kan jag inte göra för att jag är op.
    Tvärtom skulle jag göra saker inte överdrivet och med mycket vikt medetsamma.
    Men det finns inget man inte kan göra då sa han.
    Men det är ju inte första gången de säger olika eller hur?

• EnYsterSyster

algit

För mej är det inget större problem eftersom jag aldrig gör armhävningar... ....men jag springer å andra sidan mycket och gör annat !

• Emma86

Algit: Tusen tack för svaren!

Aaah man börjar bli lite nervös nu, den 29 åker jag ner till Landskrona och Ciatdellkliniken, känns helt overkligt!

Ingen som fått någon direkt "ångestattack" efteråt elr precis innan narkosen? *nyfiken*

Svar på tråden Bröstförstoring (3)