• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • EnYsterSyster

Jengirl

Var ligger bilderna ?? Hittar dem varken på AK:s hemsida eller Quinna.info.

• sliQ

anni_83:
    Såg att du verkar haft samma issue som mig ... jag vet inte om jag ska ta 400 lr 450????
    Är 175 väger 60. Hade knappt antydan t bröst innan op. Då blev det 325ml inop.
    Enligt min läkare bör man ta minst 100 mer än nuvarande strl för att det ska bli en märkbar skillnad.
    Tycker att emma andersson (dv) har en otroligt vacker kropp. Mendans natacha har extremt vacker form på sina bröst-men de är extremt stora. Så vill jag mao INTE att det ska bli.
    Trots detta statement vill jag ha ett fylligt kvinnobröst. Vågar jag slå till på 450? 425 vore optimal men enl min kirurg har han bara dessa två strl att välja på :/ lite märkligt.
    Ska ringa till kliniken på måndag å prata m en syster som e helt fantastisk =) hon kan mkt väl tänkas hjälpa till att beställa en mellan size

• Mamma till 3

sliQ

Hej, jag tror inte att du ska vara rädd för att ta 450 cc. Jag har själv gjort en omoperation nu i Tisdags på Citadellkliniken.Jag hade 300 cc framför bröstmuskeln och har lagt in 450 cc bakom bröstmuskeln istället. I onsdags tyckte jag de var enorma men det var mycket svullnad. Igår provade jag den gamla Bh:n och kommer säkert att kunna ha den när svullnaden lagt sig ytterligare.Så stor skillnad blev det inte för mig.Jag är bara 155 cm och väger 48 kg är 70cm runt bröstkorgen.Jag tycker också att Emmas bröst är precis lagom för hennes kropp.Jag tror hon nämnde att hon lagt in 550cc när hon var med i Robinsson.

Algit du som är opererad på Citadell,blev du rekommenderad att vara utan Bh i tre månader efter dessa första två veckor med bh dygnet runt? En sak till, jag har väldigt ont utav bröstbandet.Så fort jag släpper efter så släpper smärtan. Det känns som det stasar. Det ska ju sitta åt annars är det ju ingen vits med att bära det.Det känns värst på vänstra bröstet.Jag är väldigt skeptisk till bröstbandet som ska trycka ner brösten vilket jag sa till Johan .Mina bröst sitter ju redan relativt långt ner på grund av förra operationen,men han tyckte jag skulle ha det en vecka i allafall.För övrigt har jag nog vart väldigt lyckligt lottad. Har knappt haft ont alls. Redan i Onsdags kväll var min man och jag ute och promenerade vilket de rekomenderade ,snabbare läkning sa de.Jag har kunnat göra de mest vardagliga sysslorna som att småplocka laga mat,bädda mm.Så det har varit väldigt lindrigt den här gången. Ändå la jag framför bröstmuskeln sist och var helt handikappad en vecka. Det måste ha varit något galet den gången.
    Den här gången har jag nästan klarat mig helt utan smärtstillande. Bara tagit två panodil på morgonen,då det kan kännas lite stelt och spänt efter att man legat still så länge. Bara nu denna lycka får vara.Jag har förståss mått grymt illa av antibiotikan. Blivit lite bättre efter jag pratat med Lotta om att jag ska vänta med att ta den en stund efter maten istället för i samband med den.

Janiz

Läs på så mycket som möjligt här inne,jätte bra forum.Välj klinik och kirurg med omsorg. Ifrågasätt kirurgen och hans metoder. Gå gärna på flera konsultationer. Dra dig inte för att åka och lägga lite extra pengar på bensin och flera konsultationer. Dyrast behöver inte vara bäst och vise versa. Lycka Till

• sliQ

Mamma till 3:
    TAck för råden.
    Jag opererade mig på citadellkliniken i sommras men hos cosmo. BAndet är till för att hålla ner implantaten så att de inte hamnar för högt (som på mig)
    Jag åt inte smärtstillande mer än två panodil före jag skulle sova. Min anledning var precis som din att smärtan var inget men det stasande något eeeenormt i brösten. Att släppa på bandet var så skönt. Jag oroade mig för att om det stasade för mkt för länge skulle dt kunna bli som föräldrarna varnade när man som liten satte gummiband på fingrarna, de blev vita å känseln ebbade ut.
    Min känsel försvann nästan helt i mitt va bröst. nu 5 mån post op börjar den komma tillbaka. Märker ofta skillnad från dag till dag. Cosmo sa att det kan ta upp till 6 mån innan den är tbax helt.
    Hö bröst blev direkt efter op mkt känsligt i vårtgården. Riktigt positivt för min del eftersom jag haft väldigt lite känsle innan. =)

• algit

Mamma till 3:
    Nej jag blev inte rekomenderad att vara utan bh.Jag skulle ha bh ca 4v tror jag det var sen kunde jag göra som jag ville.
    Jo bandet var lite jobbigt men samtidigt kan man ju ta av det till skillnad mot dem som blir tejpade.
    Så bra att allt annat är ok.
    Är du nöjd med brösten annars?

Cickan: Så kändes det för mej med mest i ena men det försvann efter ett tag .
    Men det tog nog ett par månader.

• Cickan

algit: Skönt att höra att ngn haft liknade upplevelse. En annan fråga; enligt instruktioner jag fått ska jag bära sport-bh dygnet runt i 4 veckor. Hur länge fick du instruerat att ha den dag respektive natt efter de första veckorna?

Kram

• Mamma till 3

sliQ
    Ja det är verkligen skönt att släppa på bandet.Jag riktigt känner hur blodet strömmar till när jag släpper på det ändå har jag det inte så hårt som de rekommenderade.

algit

Ja det är verkligen skönt att det var så här bra postop.Men sen är man ju som man är. Jag oroar mig så fruktansvärt över att det vänstra bröstet ska hänga ner sig igen. Tycker att det redan börjat göra det,varför jag ifrågasätter det här bröstbandet. Jag tror inte det finns en chans till att mina skulle hamna uppe i armhålan eftersom de hade kommit så långt ner efter förra op:n.Jag ska bara ha bygelbh de första två veckorna och sedan undvika bh i tre månader.Jag tänker ändå på tyngdlagen trots att de ligger bakom muskeln, så är de ju öppet nertill om du förstår vad jag menar.Det finns ju inget heller som är speciellt vedertaget vad gäller bröstförstoringar alla rekommenderar olika. Just nu känns det kanon men de får inte flytta sig neråt.
    Det vänstra bröstet är lite lite större och lite annorlunda form,men det var ju det som hade hängt ner sig riktigt ordentligt.Hur var det algit du hade också haft lite häng innan eller tar jag fel ? Har dina hängt ner sig mycket? Får se om jag tar mod till mig att lägga ut bilder på den nya sajten.

Samtidigt som jag låg på Citadell var det en tjej där som hade opererats för femte gången på grund av att det börjat fytta sig neråt på henne. De hade lyft lite runt vårtgården på henne och rekommenderade henne att göra detta i omgångar istället för att göra ett ankarlyft som hon absolut inte ville ha. Precis så känner ju jag också eftersom det inte varit aktuellt med lyft från början och gjorde det misstaget att lägga framför bröst muskeln när man inte är någon ungdom längre.Dessutom inte bara häng utan ett år av smärta och väldigt onaturlig känsla.Så ont som jag hade ibland innan har jag inte ens haft nu postop.Det är ju väldigt märkligt. Jag skojar med min man och säger det kanske är lugnet före stormen . Det är för bra för att vara sant.

Det lustiga är att jag kan ha samma bh som innan. Det sa jag visserligen till Johan jag ville ju inte öka storleken. Det var jag ju tvungen till för att inte behöva lyfta så han sa minst 450 cc måste vi ta och det blev inte så mycket större.Bara de inte blir större när muskeln tänjt sig då skulle det nog se roligt ut för jag är ju ganska liten och späd för övrigt.Som jag sa innan bara lyckan får vara.

• algit

Mamma till 3:
    Det var det som vi pratade om innan att de ger olika råd efteråt.Menar läkarna på Citadell.
    Jag fick intrycket av att Cosmo tyckte det var bra att ha bh första tiden men det var ok att vara utan ibland.
    Men han sa absolut inte som du säger att du SKA vara utan.
    Jag tyckte inte heller att det var skönt att vara utan bh jag kände att jag behövde stödet från en bh.
    Jag gjorde vad han kallade ett minilyft för jag hade ytterst lite häng.
    Han (svåt att förklara såhär men)gjorde en ny bröstlinge, alltså började han de nya brösten en halv cm under de gamla och då sträcktes skinnet ut där emellan.
    Därför var det viktigt att ha bygel bh hela tiden för att markera den nya linjen och ha den på samma ställe hela tiden.

Brösten har sjunkigt lite men mina har aldrigt suttit högt från början så jag tror det är väldigt lite skillnad faktiskt.
    De har ändrat form men det är nog för att i början var de ju stenhårda o stod rätt ut nu är de ju mjuka .Men det är ju bara positivt jag ville inte ha bröst som står rätt ut.Det ser helt naturligt ut.

• algit

Cickan :
    Jag skulle ha bygelbh dygnet runt ett par veckor plus ett resårband som tryckte ner brösten i två v.
    Vad man har hört här är råden hur man ska göra efteråt lika många o olika som läkarna.
    Men de flesta blir ju nöjdå så .....

• Kändi

Hej allihopa!!

Har varit här och smygläst ett par ggr och tänkte nu skriva oxå :)

Jag ska göra en bröstop nu på onsdag och är jätte nervös!!!!

Jag undrar nu vart ni som redan är opererade har opererat er någonstans?? Vad har ni för implantat och hur "stora" är implantaten?
    Är ni nöjda med storleks valet eller blev brösten för små/stora?

Vad har ni för tips ang valet av implantat??

Har märkt att de flesta har blivit rekomenderade att ha runt 300 - 350ml.
    När jag var på konsultation så kunde jag ha 410 eller snäppet mer om jag ville. Jag har 80 A-B just nu i bh. Kan ju vara så att jag kan välja över 400ml för jag har "breda" bröst men tomma efter amning..
    Det är ju så svårt att föreställa sig hur resultatet blir om jag väljer 410ml, blir det FÖR STORT eller blir det lagomt?

Har så mycket tankar i huvudet nu så det blir så konstigt när jag försöker skriva ner dom så jag överlåter det till er andra att dela med er av era erfarenheter!!!

Tack på förhand!!

Kram!

Svar på tråden Bröstförstoring (3)