• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • algit

EnYster Syster:
    De finns säkert folk i dina kretsar som operat sig för olika saker men inte pratar om det.
    Och den reaktionen har jag oxå mött att folk tror att om man opererar brösten så gör man det för att få jätte bröst.Det är nog det minst vanliga.
    Min mamma sa samma efteråt (jag berättade inte det förrän jag gjort det) men de var ju inte så stora jag trodde du skulle ha jättebröst de är ju snygga.
    Jag satt som du hos mina svärföräldrar efteråt , jag skulle berätta för min svärmor men de började förfasa sig över skönhetsop. så jag kom av mej har aldrig berättat bara därför.
    Det var väl ingen som märkte på dej eller hur?

Vioola: Nej inget som jag led av, verkar konstigt om det skulle ha samband.

• vioola

Hejsan

Jag drack ju inte eller åt något efter kl tolv på natten. Opererade mig runt 8 på morgonen därefter, drack lite juice vid ett, sedan spydde jag upp det. Jag gick inte på toa förrän på kvällen då jag inte hade någor att kissa ut. Men nu dricker jag och jag måste verkligen trycka ifall det ska komma ut något.

Halsbrännan beror väl på magen, har inte ätit bra på ett par dagar. El så har jag ätit något olämpligt, måste dricka vatten efter varje tugga, gör ont som fan.

Bara lite nyfiken ifall någon haft det så här?

Kram

• Kändi

Sara23

Vi kan ha träffats.. Antar att vi gjorde det vid frukostbordet på torsdagen, där du satt och väntade på att bli opererad. Det satt två andra kvinnor vid bordet varav den ena hade gjort ett ansiktslyft och den andra fixat till under hakan...
    Eller så kanske jag träffade dig nångång på onsdag kvällen?? Stötte då på en ljushårig tjej vid telefonen, eller så var det vid fikabordet, kommer inte ihåg. Var så trött hela onsdagen...

Kramis

• Sara23

vioola

Japp, det där med svårigheten att kissa kan bero på operationen. De berättade det för mig på kliniken.

Kändi
    Japp, det var jag som var den brunhåriga som satt och pratade med dig på morgonen när de andra två kvinnorna var där. Jag som frågade om piercingen i tungan och allt :D Jag har den kvar iaf, fick i den igen. Hur går allt för dig? Har brösten mjuknat ngt? Ont? Kramar

• EnYsterSyster

algit

Nej, självklart märkte ingen. Jag har ju haft inlägg i BH:n sen början av sommaren och har inte tajta toppar på mej så det syns ingenting nu. Att det dock kändes som om det stod "nyopererade tuttar" i pannan på mej är ju en annan sak... Men jag är nog den sista på jorden de skulle misstänka för nåt sånt här.

Intressant ändå, det här med fördomar, moraliska värderingar, vad som är "rätt" och "fel" och vad det gör med folk. Livet skulle nog vara enklare och vi skulle alla må bättre om vi inte höll på att fördöma varann !

• Jellomoon

Vioola

Vad jag vet så kan en del smärtstillande läkemedel ge halsbränna som biverkning. Hoppas det går bättre att kissa snart.

• EnYsterSyster

Nån som vet ???

Det här med kapselbildning: om man drabbas, när börjar man "märka av" det ?

Ni som opererats, hur lång tid tog det innan brösten är hyfsat mjuka igen ? jag vet att det kan ta ½-1 år innan man ser slutresultatet, men hur lång tid tar det innan det ser något så när okej ut ?

• ceciliaj

EnYsterSyster:
    Jag opererades för tre veckor sedan o de är redan mjukare. De är ju inte perfekta, men det känns mycket bättre. Så håll ut!

• Kändi

Sara23

Ja vad kul att vi träffades :)
    Hi hi, jag var orolig första gången jag skulle ta ut min piercing några timmar men det gick bra att sätta tillbaka den. Tror att det blir svårt om det hinner gå ett dygn..
    Hade inte lika ont imorse när jag skulle upp ur sängen (första natten jag sov helt plant sedan op). Har börjat grejja mer här hemma men man märker att muskulaturen inte hänger med, känns som den "hoppar ur led" när man tar i lite...
    Märker att det blir bättre och bättre varje dag som går och man törs göra mer.
    Jag blir fort anfådd och måste stå och pusta ut då och då. Det går väl över om någon dag det med...
    Det som är jobbigast är att jag inte kan ta hand om våran dotter som är 1 ½ år... Vill ju kunna plocka upp henne och kramas och så. Gör det ibland på golvet men hon är så flamsig så rätt som det är så skallar hon mig eller "drar till" mig över brösten. Mindre skönt :(

Brösten börjar bli mjuka, iallafall mina egna. Det är fortfarande hårt och svullet längst upp på brösten, men så ska det väl vara ett bra tag till..
    Massagen går bra att göra nu när det inte gör så ont längre.

Hur går det för dig?
    Fick du oxå bara en vit topp att ha på dig?
    Jag går utan den några timmar på dagarna, känns skönt att lufta lite...

Vad fick du för stygn?
    Jag fick sånna som går bort av sig själv, så jag kommer att ha telefon kontakt med KKAB om ca 1v...
    Känns pirrigt att tänka på när man ska ta bort tejpen för första gången. Tänk om det ser förjävligt ut!!!!! Huaa!!

Oj, det blev mycket det här :D

Ha det!
    Kram Kändi

• Mamma till 3

Till Alla

som har implantatet bakom bröstmuskeln.
    Kan man känna implantatet trots att det ligger bakom. Jag känner mina väldigt tydligt nertill runt hela bröstpolen och ut mot mitten av brösten.
    När jag pratde med Lotta dagen efter min op om mitt illamående så frågade jag ändå misstänksam som jag är att de ligger väl bakom nu. Jag tyckte det var så konstigt att jag inte hade någon som helst smärta.

De har redan halkat ner minst en cm.Jag som dessutom ska gå bhlös från och med imorgon och tre veckor framåt. De kommer väl sitta ner på naveln känns det som.
    Är det någon mer som upplever den här tyngdkänsla trots bakom? Jag vet ju att jag hade det när de låg framför,men jag trodde det skulle bli bättre av att lägga dem bakom

Jag ska meila dem bilder imorgon för tvåveckorsbesöket och även ringa dem.

Jag tror jag blir tokig snart

Svar på tråden Bröstförstoring (3)