• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Kiaaa

Hej alla,
    Hur ont gör det på en skala mellan 1-9? Vet att det är väldigt individuellt men... ungefär?

• algit

melles mamma:
    Jag opererade mej hos Cosmo för ca 8 mån sen.Jag la in 350 gelehallon via armhålan.
    Jag är jättenöjd de är superfina.

• algit

Vioola:
    Man har ont och det är ju inte så konstigt tycker jag.Jag hade också olika ont i brösten,och olika från dag till dag.Säkert beroende på hur mycket man härjat.
    Men ring till dem imorgon som sagt vi betalar massa pengar de får råda dej.

En annan fråga här som jag svarade på innan jag känner inte mina implantat men säkert beroende på att jag hade lite bröst innan.Att jag har mer eget bröst ovanpå än många här kanske.
    Och det med att massera menade min läkare att det blev ett naturligare resultat om implantaten inte växte fast utan rör sej som "riktiga" bröst.
    Jag vet inte, svårt för oss att veta vad som är bäst när alla säger olika.

• Snovit

Halloj!
    Har läst era inlägg i några månader o är grymt imponerad! Ni är modiga. Ska själv opereras om en månad och nu börjar det närma sig, alla tankar åker runt i huvudet som en bergodalbana... Valde 215 anatomiska gelehallon eftersom jag är rätt smal o benig, 25 år o 169 lång. Är dock (som de flesta) osäker på storleken... synd att man inte kan välja EXAKT hur stora man vill ha. Finns det ingen "erfaren" här på forumet som vet hur lång tid det tar innan svullnaden går ner, tills man får den "riktiga" storleken? Ha de gött

• melles mamma

Ska oxå opereras. Citadellkliniknen 550cc. Nån som har op där?

• Mamma till 3

vioola

Hur är det idag? Hoppas att det känns bättre och att du fått pratat med din klinik

melles mamma

Jag opererades på Citadellkliniken för drygt två veckor sedan.Kirurgen var Johan Nordqvist.Jag gjorde en korrigering av en tidigare misslyckad operation.Jag la in 450cc bakom bröstmuskeln.Allt har gått bra och de är väldigt goa och trevliga där nere. Är det något annat du vill veta?
    Så är det bara att fråga.
    Kram

• johanna_dalarna

Hej Tjejer!!

Ni som gjort både lyft och satt in inplantat, hur mycket känsel har ni i bröstvårtorna?

Jag gjorde op för 6veckor sen och han ingen känsel alls i ena vårtan och bara lite i den andra... börjar bli lite orolig å lessen över det. Är rädd att inte få tillbaka "den rätta" känseln.

kram på er.....

• sliQ

johanna_dalarna

jag op mig för ca 5 mån sedan och tappade all känsel i ena bröstet medans det andra blev überkänsligt =) nu har det altså ett tag och känseln kommer mer och mer för varjedag. =) känner nästan vårtgården. min läkare sa att det kan ta upp till 6ån innan kännslen är helt tbax.
    Jag la 325 via armhålan och under bröstmuskeln.

såg en dokunmentär om en eng tjej som minskade sina bröst vilket innebär en hel del snitt. man skär ju nästan bort vårtgården. husom. hon förlorade givetvis all känsle men nu 8 år efter op hade alla nertrådar växt ut och hon hade full känsel.

... så dt finns hopp :)

• vioola

Hejsan

jag mailade igår till Barbro som är sjuksköterska där nere på kliniken. Hon skrev att det var möjligt att jag fått en blödning. Detta verkade inte vara så ovanligt och kroppen brukar rätta till det själv fast det kanske tar lite längre tid.

Ser lite skumt ut när jag tittar mig i spegeln och det andra ser mycket större ut, från sidan och framifrån... Det är rätt svullet alltså det ena.

Jag sitter och sover på nätterna för att det gör så ont att lägga sig, men det värsta är när jag ska resa mig upp.
    Det är när bröstet blir lite spänt som det gör så jävla ont.

Nä nu ska jag gå i slow motion ner till min mamma och hälsa på min gosiga nallebjörn (min new foundland). Får hoppas att han inte välter omkull mig bara hihi.

Till jengirl

Tycker som du, de där citodonen blir man mest lullig av bara...

Kram allihopa

• EnYsterSyster

Mina bröstvårtor är konstant styva känns det som och det gör lite ont i dem. Jag har lagt mjuka kompresser i sportBH:n annars skaver tyget och det gör ont. Nån som varit med om liknande ? Hoppas det går över snart.

Ni som har gelehallon: står era bröst rätt upp när ni ligger på rygg eller faller de åt sidan ?

Snövit

Jag är 165 cm, väger 54 kg och är smal över ryggen. Jag valde anatomiska gelehallon MM 215 g. Du måste prova ut själv, det är SÅ individuellt ! Det beror dels på dina mått, hur mycket bröstvävnad du har att börja med och vad du tycker är "lagom stora" bröst. Gör ristestet, skaffa lagom stor ny BH och ha inlägg i inför operationen. Glöm inte att lägga till 50 ml om du lägger implantatet under muskeln. Prata med din doktor så du mäter rätt. Då vänjer du dej själv och omgivningen vid storleken och du kan känna dej säker på ditt val. Inte roligt att känna efteråt att man valt fel storlek !

Svar på tråden Bröstförstoring (3)