• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • 74an

Hej allihop tack för alla sver.

Jag kontaktade min kirurg idag för lite rådgivning. Birgit Stark är verkligen sympatisk och tyckte att jag gjort ett bra val (225cc) förållande till vikt och förklarade att mina implantat var små i diametern men skulle ha "high profile". Går man in på de olika implantatens hemsidor tex Inamed el. Mentor kan man läsa sig till skillnaden mellan olika implantat det finns många! varianter allt från låg profil (plattare, vidare) till extra hög profil därför känns ju ristestet ganska missvisande av form och projektion däremot kan man ju få ett hum om volymen.

Två veckor kvar för mig, jag hoppas det går bra. Min man ska vara hemma eftersom vi har en 14mån son. Det känns lite jobbigt att veta att jag inte kommer kunna lyfta honom eller knappt krama honom på flera veckor. Men det är nu eller aldrig!

• Snovit

Rat
    Nu blev jag väldans fundersam... finns anatomiska gelehallon i 190? Trodde bara de fanns i 180 och nästa stl 215?

Åååå nu blir jag galen. Min läkare tyckte 215 passade bäst, att 180 skulle bli för små även "på bredden", de har ju mindre diameter också. Men när jag provar med ris så känns 215 väldigt stort o ovant i och med att jag knappt har några bröst innan. Å andra sidan ser det rätt proportioneligt ut på längre håll. Men samtidigt är det en jätteskillnad jmf med innan..... ååå jag vet inte...

• gisele

Det är bara 2 veckor kvar tills det e dags! Men har åkt på en rejäl förkylning. Jag ringde kliniken igår och de informerade att om jag blev frisk till helgen så är allt lungt. Nu undrar jag - räcker det att vara frisk i endast 1 vecka innan ett sånt här ingrepp?

• Swing

Snovit: Storleksangivelserna beror på olika modeller och tillverkare. Tror att en del kvinnor här har Inameds 'McGhan' och en del Mentors. Sen finns det ju Eurosilicone och andra märken.

• SaT

Hej hej
    Jag har läst här om ett par stycken som har "utammade" bröst. Jag ammar nu och är lite fundersam hur brösten kommer se ut sen. Får jag fråga, vad har ni haft för storlek innan resp. efter ammning? Är lite nyfiken!

• Kändi

74an

Läste att du har en son på 14mån och att du bekymrar dig om att inte kunna lyfta och krama honom...

Jag har en tjej på 17mån som är jätte klängig. Jag var orolig ang hur det skulle gå när jag kom hem efter op. Hon tydde sig mer åt hennes pappa första dagarna av naturliga skäl, han var ju den som tagit hand om henne i 3dagar då jag var borta...
    När jag skulle krama henne satte jag mig på knä men lät inte henne att klättra upp till mig för då hade hon kommit åt brösten, men visst hände det att hon kom åt dom. Inte det skönaste men det är väl sånt man får ta.
    Första gången jag lyfte henne ur spjälsängen var ca5-6 dagar efter op och det gick bättre än väntat faktiskt. Det var svårare att lägga ner henne i sängen.

Det har i stortsätt gått ganska bra, man kommer ju på små trix allt eftersom ;)

Imorgon är det 2v sedan jag op och det har gått fort att komma tillbaka rörelsemässigt...

TILL ALLA NYOPERERADE!!!

(Bra att tänka på)

Så här var det för mig:

Gjorde en bröstförstoring med 410ml flytande silicon under brösmuskeln å snitt under bröstet.
    Första veckan var värst...
    Svårt att andas och gick jag upp för trappen så kändes det som om jag hoppat upp jämfota. Flås flås!!!
    Det var inte så lätt att tvätta sig under armarna för brösten var ivägen och det gjorde ont :(
    Att försöka ta sig upp ur sängen var en plåga. Det brände och det sved om brösten!
    För varje dag som gick den veckan så blev det värre, så jag ringde till kliniken för att fråga vad det var som orsakade smärtan och vad jag skulle göra.

Fick veta att det var nervtrådarna som var för korta och som behövde sträckas ut.

**Hon gav rådet att sträcka på armarna (armjympa) framåt å upp över huvudet, sidan å upp över huvudet. Sedan hålla händerna bakom ryggen (typ knäppa händerna) samt pressa ihop skulderbladen.**

När man gör dessa övningar så känner man hur man stretchar (stavningen???) ut bröstmusklerna och med det drar man ut nervtrådarna så man slipper den brännande känslan man får när man ska kliva upp från liggläge :)
    DET FUNGERAR JÄTTEBRA!!!
    För mig försvann smärtan (den brännande!) på 2-3 dagar då jag började jympa med armarna regelbundet...

När jag gick in i andra veckan var det som om det tvärvände. Från att för varje dag som gått få ondare och ondare så blev det plötsligt behagligt. Brösten blev mjukare och mer avslappnad. Jag blev rörligare om armarna och jag kunde andas normalt igen :)
    Började ligga på sidan redan 8 DAGAR efter op med kuddar som stöd mellan brösten, sååå skönt för ryggen :D
    Har kunnat bära min dotter NÄSTAN obehindrat de senaste dagarna, lite obehagligt är det ju naturligtvis men det går fint...

Det var lite om hur det har varit för mig de senaste 2veckorna. Det kan ju vara intressant att veta för dom som ska eller är nyop..

Kram Kändi

• EnYsterSyster

Snovit

Angående storlekar på McGhans anatomiska implantat

Gå in på det här sidan

www.inamed.com/international/products/aug/patient/silicone/prodinfo.html

och klicka på

McGhan Style 410 and new McGhan Style 410 Soft Touch
    (Adobe Acrobat Reader required).

så får ni upp en lista på alla implantat och storlekar. Det finns både 180, 190 och 195 g. Beror ju på vilken höjd och projektion ni väljer.

En duktig plastikkirurg mäter dina bröst, avstånd nyckelben-bröstvårta mm. Efter det bestämmer h*n vilken höjd och bredd som kan passa.

• vioola

Hej

Till Kändi

Hur ofta och hur länge (varje gång) gjorde du dessa övningar. Tänkte prova och se om det hjälper mig. Jag är inne på min 10e dag och det "stramar" lika mycket i det ena bröstet än.

Kram

• EnYsterSyster

SaT

Innan amning, när jag var yngre, vägde jag 52 kg och hade en fast och fin B-kupa. Nu har jag fött och ammat 3 barn men har lyckats gå ner efter varje graviditet. Väger idag 12 år senare 54 kg. Har tränat och ätit sunt för att lyckas med detta. Att lyckas hålla vikten så här "tar" på brösten upplever jag. Eftersom jag hade E-kupa när jag ammade har de nu sjunkit ihop till en kälkbacke, liksom. Var nästan halt platt ovanför bröstvårtan. Hade B-kupa på BH:n men fyllde inte ut den.

Har nu lagt in ett litet implantat för att "fylla ut", har nu liten C-kupa som klär min äldre och lite fylligare kropp.

• Kändi

vioola

Jag gjorde övningarna 3ggr/dag i snitt. Jag gör det fortfarande i samband med massagen 2-3ggr/dag. Känns jätte bra efteråt. Musklerna blir ju stela när dom inte arbetar som vanligt och då blir bröstet oxå lite hårt...

Lycka till!
    Kram Kändi

Svar på tråden Bröstförstoring (3)