• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Mia_a

Hej!

Jag har länge funderat på att göra en bröstförstoring, men jag har hört någonstans att resultatet blir bäst om man är normalviktig. Någon som vet om det stämmer?

• algit

hej Kändi:
    Detta sa min läkare till mej med ,att stretcha (verkar inte som så många får det rådet) också för att hjälpa muskeln att töja sig den måste ju bli längre för att implantatet ska få plats .
    Och som han sa annars en risk att muskeln blir för kort och man får en lite framåt böjd "look" och det vill vi ju inte ha så sträck på er och stretcha ett bra råd tror jag.
    Muskler är ju till för att användas eller hur?

• Rat

Ska man stretcha även om man har anatomiska som ska "växa fast"?

• LindaMarie

Hallå!
    Har varit i Örebro och gjort en misslyckad bröstförstoring. Kirurgen fick ta ut implantaten efter en vecka... Nu ska jag våga mig på detta igen. Har hört att Charles på Viktoriakliniken ska vara duktig. Är det någon som har varit där? Den här gången måste jag vara säker på att komma till en duktig kirurg...

• vioola

Hejsan LindaMarie

Vad var det som gick snett? Hoppas du inte har haft allt för ont eller det kanske är mest påfrestande psykiskt? Stackars dig.

Kram

• LindaMarie

Hej Vioola!
    Ja, det stämmer...mådde inte så bra psykiskt efter det hela..kände mig lurad och misshandlad psykiskt. Hela formen på bröstet blev så fult som det bara kunde bli. Det värsta tänkbara alltså med en sk "läpp" som hängde. Han erbjöd sig att göra om det men då ville jag inte att han skulle göra mer med min kropp, endast plocka ut dom.

• linslusen

LindaMarie :
    Hejsan!
    Jag har blivit opererad av Charles på victoriakliniken, vad vill du veta?
    HA det bra :)

• LindaMarie

Hej linslusen!!

Vad glad jag blir att du har varit där!
    Är du nöjd med operationen? Gör han "fina" bröst? Det kan ju som sagt skilja en hel del på form beroende på vem som gör det... Känns han seriös? Jag har fått för mig att det är bland de bästa ställena man kan gå till. Har varit på Akademikliniken på konsultation, men efter att ha sett många bilder från de olika klinikerna får jag för mig att Charles vet hur ett fint kvinnobröst ska se ut. Skulle vilja göra förstoring med ett lyft via vårtgården. Har du erfarenhet av det? Vill försöka slippa ankarärr.

Hoppas du kan svara på några av mina funderingar. Tack!

• EnYsterSyster

Mia_a

Visst blir det bäst om du är normalviktig och har din målvikt innan operationen. Nåt kilo hit eller dit spelar inte så stor roll, det är mer om det blir stora viktförändringar.

Går du upp efter operationen växer även brösten och blir större. Går du ner mycket i vikt blir brösten mindre och kan då bli hängiga. Då är det bäst att först gå ner till sin målvikt så att brösten har fått sin "slutgiltiga" form och utifrån det göra en förstoring. Har brösten då blivit väldigt hängiga kanske man måste göra ett lyft samtidigt.

• EnYsterSyster

LindaMarie

Vad var det som hände ? Efter en vecka kan man ju inte se slutresultatet. Varför togs de ut då ? Fick du infektion eller ? Berätta gärna. Det är bra att vi kan lära av varandra och kanske slippa samma misstag.

Det har bara stått positivt om Victoriakliniken här på tråden. Han ska vara jätteduktig och gör som sagt snygga bröst. Har hört att han är lite "självgod" (han är mycket duktig och vet om det) men vad gör det när resultatet blir bra ? Man verkar få ett väldigt gott omhändertagande där så man känner sej trygg.

Plastikkirurggruppen (Stockholm) har också gott rykte. Där opererades jag och några andra här.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)