• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Jellomoon

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro..

Ringde och pratade med en sköterska i falköping och frågade om detta med att brösten efter op ser ut som två bollar trots att det inte bliit kapselbildning.

Det beror på att muskeln under läkningen kan dra i hop sig så att implantataet blir komprimerat och fast i en för liten ficka eller att fickan gjorts för liten från början. Detta räknas INTE som en komplikation och är vanligare än kapselbildning.
    Har hört olika procentsatser på hur vanligt det är med kapselbildning( då menar jag naturligtvis en hård kapsel)Allt från 1-6%.
    Så om implantaten efter op ser ut som bollar eller ej beror inte på ifall det är anatomiska/ runda/ silikon eller koksalt inte heller hur stora de är.

• Jengirl

hmm..

Jag fryser inte om mina bröst.. Om jag minns rätt så kanske det var lite så strax efter op. Men inte nu.. Känns som vanligt.

Vet inte om det har att göra med att jag har framför bröstmuskeln, men det är det väl knappast..

• ceciliaj

Cickan:
    Nu är det mindre än två veckor kvar, den 7 nov är min op. Passar bra med skolan iaf, har tenta nästa vecka. Är så nervös nu bara, har så svårt att plugga ordentligt. Man tänker verkligen på det jämt nu. Och då kan jag ju tänka mig hur det känns för dig

• Sess

Cickan

I tre dygn var jag helt sängliggande, hade väldigt ont och kunde inte göra något alls knappt. Sen blev det sakta bättre och efter två veckor kände jag mig "normal" igen, kunde göra alla rörelser och så. Jag behöver inte betala extra för någon kapselförsäkring för om det blir kapsel eller någon annan komplikation så åtgärdas det helt gratis. Och jag har en bekant vars ena bröst inte hängde tills sig som det andra och det fick hon åtgärdat gratis så jag vet att det stämmer. Jag tycker att det är rätt självklart att kliniken ska åtgärda komplikationer gratis om man inte själv orsakar dem genom rökning eller något sånt.

• Cickan

ceciliaj: Känner precis som du har svårt för att koncentrera mig på skolan, tankarna förs hela tiden till operationen. Fast det passar rätt bra nu med att göra det för mig med. Hoppas bara man inte blir sängliggande allt för länge.
    Lycka till med din operation förresten, om jag skulle glömma bort det sedan!

kram

• Cickan

Sess, algit: Jag ringde till kliniken och frågade om kapsel o komplikationer och de åtgärdar oxå om ngt skulle hända under det första året.

• 76an

Hej tjejer!

Jag har blivit som skinnflådd under tejpen.....bara lite grann men det gör ju ont, gruvar mig för att sätta på ny tejp, vad kan man göra? Nån som fått så nångång?

• blåsippa

jag har koksalt bakom bröstmuskeln har haft det ca ett år.har aldrig frysit i brösten så att säga även om jag är en frusen person annars.

• Rat

Nu har jag bokat tid för konsultation! 10/1
    Det är andra gången. Sist för ett halvår sen ångrade jag mig och bestämde mig för att inte operera mig. Blev så orolig för alla ev. komplikationer och att de skulle bli för stora eller för bollformade... ja jag tycker verkligen inte det är lätt det här men jag är så trött på hur de ser ut i dagens läge.
    Det är så många här som verkar så nöjda så jag försöker tänka att det faktiskt KAN gå bra för mig också. Det är nog inte en förutbestämd lag att jag alltid ska vara med om det värsta i livet.
    Livet innebär risker så är det ju, känns bara lite tokigt att söka upp dom om ni förstår vad jag menar?
    Det här med "frysandet" verkar ju vara lite olika. Jag är en späd person som fryser VÄLDIGT lätt. jag brukar t.o.m frysa på sommaren när andra går och svättas. Ja ja. Det verkar som om jag kan få opereras innan jul om jag bestämmer mig denna gång. HJÄLP vad nervös jag blir. Har och göra med om jag får beviljad sem eller ej. Annars skjuter jag upp det till våren.
    Oj vad jag skriver av mig. Men som sagt jag grubblar mycket på hur jag ska göra.
    Är det ingen här som någonsin har ångrat sig att ni förstorat brösten???????

• Rat

Konsultationen är 10/11! Det blev fel

Svar på tråden Bröstförstoring (3)