Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Cickan:
Lycka till nu på torsdag, jag håller tummarna för dig! Kramar
Ceciliaj: Att jag mådde dåligt hade förmodligen med narkosen att göra :/ För när jag väl kommit upp på rummet så tyckte jag att det var helt ok. Jag minns inte så mycket av att jag mådde dåligt (sköterskorna talade om det).
Jag var inte så sugen på mat men jag fick the smörgåsar o skorpor så mycket jag ville :) ;) :D
Jag fick med ett recept på Tiparol od med hem som jag hade efteråt, dem gjorde verkligen susen :D
ceciliaj: Tack för stödet! Jag kommer rapportera så fort jag orkar om hur det går! Hur långt har du kvar nu?
Hej!
Opererar mig på torsdag, vill bara ha det gjort nu!
Hur länge blev ni som opererat er sängliggande efter operationen innan ni kunde, syssla med små saker, gå ut gå o så? Jag antar att det varierar från person till person.
Ni som opererat er, teckande ni ngn kapselförsäkring el liknade innnan operationen?
Ursäkta alla frågor men det känns som all information snurrar runt i huvudet så här innan det är dags.
kram
Rat:
Jag opererades för 7 mån.Jag frågade ju inte såna saker innan för det vet man ju inte att tex brösten blir iskalla.
Men någon här har frågat och de var väl för att de inte kan hålla samma temperatur som kroppen.
Och det verkar som de flesta känner av det.
Jag har ett sånt jobb som innebär att jag förflyttar mej ofta utomhus kortare sträckor så det känns inte lönt att ta på jackan det är vid såna tillfällen det känns.Inte när jag har varma kläder på.
Och när jag var på sista kollen så frågade jag just detta ,att ska det kännas helt som innan för det gör det inte för mej.
Men jag tror inte han förstod hur jag menade och hur vet han hur det känns egentligen?
Hur många plastikkirurger har siliconbröst?
Men han menade att man kan göra allt och leva som vanligt och det kan jag det är inga problem jag gör allt jag gjorde innan,men det känns inte som innan.
Det är svårt att förklara den känslan.
Men som att bröstmuskeln inte riktigt räcker till inte vill ge med sig.
Men han sa oxå att det tar upp till ett år innan det är klart.
Kanske min kropp och mina starka bröstmuskler gjort att det tar längre
tid för mej att bli helt "normal".
Jag frågade detta innan för ett tag sedan då svarade någon att hon kände sig helt som innan så det är olika för oss alla.
Men låt dej inte skrämmas av detta jag mår hur bra som helst och jag ångrar mej inte en sekund och jag kan vänja mej vid detta om det skulle behövas .Det är inget som gör ont eller hindrar mej att göra något.
Ceciliaj:
Jag fick dropp ett par timmar efter op. opererades rätt sent hade väntat länge inte ätit på hela dagen.
Men var ruskigt hungrig sen åt smörgås och drack kaffe innan jag somnade på kvällen.
Cickan:För de flesta har de tre första dagarna varit jobbiga sen blir det sakta bättre efter en vecka är du nästan människa igen.
Efter två är du människa.
Men vila o ät så mycket värktabletter du får.
Jag har ingen kapselförsäkring på min klinik är det så att blir det problem så första tiden så löser man det tillsammans.
Är det tex kapselbildning så betalar man inget.
Och det verkar fungera för jag har hört här hur det fungerat för andra som fått problem som gjort sin op. där.
Men hör hur det funkar på din klinik.
Algit
Tack för ditt svar. Hoppas den konstiga känslan ger med sig med tiden.
Kommer inte ihåg hur mycket du la in. Kan inte storleken påverka detta lite också tror du. Det låter ju logiskt att ett främmande material inte riktigt kan hålla samma temperatur som den naturliga kroppen hela tiden.
Några andra som kan berätta lite om "kylan" i brösten?
Jag är en sån som gärna går till botten med allt. Det verkar ju finnas fler här
algit: Tack för informationen, ska ta o ringa min klinik idag så jag är på den säkra sidan.
Rat:
Jag la in 350 hade innan b cupa så jag har väl lagt in varken mycket eller lite.
Och hade lite bröst innan.
Tänkte på det igår om man är jättesmal o har typ inga bröst innan och lägger in mycket känns som att då skulle det vara ännu svårare att "hålla värmen".
Fast jag är oxå en sån människa som fryser lätt HATAR att frysa.
algit
Jag fryser jämt och tycker inte heller om det.
Blir brösten kalla bara för att man själv fryser?
Jag menar jag är en frusen typ och om man då har en varm bh så kanske man slipper frysa om implantaten?(även om man fryser)
Blir det värmekänsla om man ligger och solar i het sol eller tar ett varmt bad?
Har "dykreflexen" :) kommit tillbaka?(alltså förmågan att simma upp efter att ha hoppat i vattnet) Minns att du berättade om när du tog ett dopp efter op och inte riktigt kunde simma( sånt och kalla bröst borde man få veta av kirurgen)
Cesimón
Ser framemot att få läsa översättningen. :)