• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • algit

Tez82:
    Har inte hört det men det låter ju logiskt faktiskt.
    De sa till mej att det är alltid svårare om man har starka bröstmuskler, så det är ju samma sak.Musklerna är inte lika villiga att ge efter för implantatet,tar längre tid.
    Men du kan ju träna annat, göra allt utom att styrketräna bröstmusklerna.

• Sess

Gnägget

Tyvärr är det väl så att de som har implantat som är bra skriver ju inte om dem, utan det är bara det negativa som det skrivs om för att de behöver ventilera. Själv har jag bara haft mina i 16 dagar och det är ju ingen lång tid... ;)

• Mamma till 3

Gnägget
    www.implantinfo.com/personal_experiences/visitors/index.html

Här är en sida på engelska. Där finns de som haft sina sillisar i 23 år.
    Jag tror nog att det är tvärtom här i sverige.Eftersom det fortfarande är ett så kontroversiellt ämne med plastikoperationer överhuvud taget,så blir det svårt att ta upp om det blivit komplikationer.Man skäms lite dels för att man lagt ut så mycket pengar och man ville ju tro att det ska bli bra och att riskerna med att det ska gå snett är ju inte så stora.Går man in på såna här sidor så ser man ju bara det positiva i det,och man känner sig väldigt ensam om man drabbas av komplikationer av något slag.

• EnYsterSyster

Gnägget

Personligen är jag inte rädd för själva silikonet, det finns överallt och det finns betydligt farligare substanser vi utsätts för dagligen.

Jag har dessutom hormonspiral och runt den finns det ett hölje av..... just det, silikon. Jag har alltså redan ett silikonimplantat redan innan min tuttoperation ! Jag blev INTE informerad om detta när jag satte in den.

Hur många kvinnor idag har hormonspiral ? Många !

• algit

Jag har oxå hormonspiral ,det visste inte jag heller.
    Jag är inte heller så rädd för siliconet i sig, utan tänker isåfall på andra komplikationer.
    Jag känner tex av av det inte känns som vanligt rätt mycket, försvinner det eller man bara vänjer sig?
    Som nu när det börjar bli kallt igen brösten blir som isbitar det tycker jag inte om.
    Inte så att jag har ont det har jag inte.Men jag känner musklerna på nåt sätt( Särskilt vid vissa rörelser) att de har inte riktigt accepterat sitt nya läge.
    Det känns konstigt.
    Då tänker jag ska det alltid kännas så här?
    Men då får jag vänja mej för jag är samtidigt så nöjd o överlycklig för dem.
    Menar hemska tanke att behöva ta ut dem!!!!!!!!
    Hur skulle man då se ut?????
    Sånt funderar jag på mera än om silicon är farligt.

• EnYsterSyster

algit

Tala om för maken att du har TRE silikonimplantat.....

gnägget

Våra kroppar åldras och våra kroppsliga funktioner förändras hela livet, ofta till det sämre. En del drabbas tidigare och värre. Så ser verkligheten ut i den värld jag lever i, jag jobbar med sjuka människor. Vi vet inget om morgondagen. De val vi gör i livet innebär risker, ibland mer, ibland mindre. Det är farligt att leva. Dödligheten i världen är 100 % ! Förr eller senare, alltså.....

Det viktiga som jag ser det är att minimera riskerna. Jag väljer det implantat som JAG tycker verkar säkrast (och snyggast). Jag har valt en kirurg som inte är billig men som jag litar på. Må det bära eller brista.

• Rat

Algit
    Jag blir lite orolig när du skriver att det känns "konstigt" och att brösten blir som "isbitar" ibland. Hur länge sen var det du opererades? Någon mer som upplever samma sak? har inte kirurgerna informerat om att det kan kännas på det sättet?

Det som oroar mig mest är att jag ska få svår kapselbildning och inte kan göra nåt åt det sen. Jag menar att alla som opererar om sig efter kapselbildning blir ju inte bra. Det är 50 procents chans bara har jag hört. Hu och då har man betalat MYCKET pengar också.......

• Cesimón

Jellomoon

Javisst, kan lagga ut texten har, men har inte handdatorn har (har texten dar. Skall se om jag inte kan fixxa det imorgon! Maste bara saga att min oversattning kanske inte ar den basta, men ger ett litet humm iaf =)

• loppalina

Rat: Jag o algit diskuterade detta om våra kalla bröst i en tidigare tråd. Har hört mig för och det verkar vara dem flesta som känner av kylan i brösten :( Det gör inte ont men känns obehagligt .

• ceciliaj

loppalina:
    Hej! Vad fick du för tabletter efter op? Var det de som gjorde att du mådde dåligt? Känns som man vet det mesta inför op nu, men ändå lite funderingar.. En annan sak också, har man dropp länge efteråt eller kan man börja äta på kvällen efter op? Konstig fråga kanske men man vet ju inte hur det funkar.. Ha det så bra!

Svar på tråden Bröstförstoring (3)