• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • lemon

Jag fryser inte mer om brösten än övriga kroppen, gjorde det efter op men det har försvunnit nu. Det känns heller inte konstigt att göra vissa rörelser. Tränade lite innan, kanske 2-3 ggr i veckan.

En sak jag undrar över: jag var på body pump för nån vecka sen, o det är ganska intensiv träning. O då det kändes bra i bröstmuskeln, tog jag lite mer vikt. Min fråga: tror ni att implantatet kan "tryckas upp" av för mkt styrketräning av bröstmuskeln? Det kändes nämligen som de satt högre upp strax efteråt (inte nu), men min sambo sa att de såg likadana ut. Nån som vet? Ska på återbesök nästa vecka så då måste jag fråga.

Kram!

• EnYsterSyster

Rat
    miss moon

Jag känner precis igen mej i erat velande och era tankegångar. Småler när jag läser era, för de är kopior av mina inlägg längre bak i förra tråden. Jag har kommit så långt att jag känner mej trygg i mina val (att operera, vilken kirurg, vilket implantat, storlek, hårdhet mm).

Jag tycker inte man ska vara rädd för att känna och tänka så här. Om vi INTE processade på det här sättet skulle vi vara idioter ! Det är ett stort och viktigt val ur många synpunkter.

Victoriakliniken tycker jag verkar vara ett bra val. Har hört att han är lite självcentrerad men vad gör det, han gör ju skitsnygga tuttar !

• ceciliaj

Cickan:
    Nu har jag äntligen berättat för min mamma. Hon förstod mig och det roliga var att hon tydligen opererats av samma läkare som ska op mig! Så det tyckte hon var bra. Känns jättebra att ha berättat det för henne.
    Stort lycka till nu imon, hoppas att det blir jättebra och inte gör allt för ont! Många kramar!

• Jellomoon

algit

Nu har jag bestämt mig ! Det blir Cosmo. Har pratat med hans sköterska och hon sa att man får ta med en bild på de bröst man vill ha ( låter ju nästan för bra för att vara sant, som att gå på stan och bara peka i skyltfönstren på vad man vill ha.)
    Tog du med dig någon bild? Och isåfall blev det som bilden?

Det jag egentligen är intresserad av är att få en "mulligare" överkropp. Brösten i sig är fina där de sitter i armhålan, men de syns ju inte i mitten så att säga. Är så trött på mitt magra dekolltage(kan fortfarande inte stava till ordet)

Jag har inte tänkt berätta om min op för någon utom min sambo och bästa väninnan.

Jag hoppas verkligen att jag blir en av de som tycker att op är det bästa de gjort. :)

• Sess

Jellomoon

Om du är orolig att implantatet ska se konstigt ut när du använder bröstmusklerna så be att få det delvis under bröstmuskleln. Mitt är två tredjedelar under muskeln med alla fördelar som under-muskel-placering innebär men löst längst ner vilket gör att det blir en snyggare och mer naturlig rundning + att det inte ser konstigt ut när man använder bröstmuskeln för implantatet plattas inte till på samma sätt.

Tar du hög profil så putar brösten ut mer från kroppen, de blir liksom större utåt. Min kirurg kallade det "ungdomsbröst" och sa att det kunde bli snyggt på mig (är 21) men att han tyckte att det skulle se för fejkat ut på en äldre kvinna. Men prata med din kirurg om de olika alternativen så kommer ni nog fram till något bra!

• Jellomoon

Sess

Harläst om placering delvis bakom muskeln, det låter bra men vet inte om Cosmo jobbar så.
    På vilken klinik har du blivit opererad?

(Är det någon som kan starta en sida där man kan lägga upp en presentation med för och efter bilder och allt, Så slipper vi detta tjat om vars hur mycket osv alla lagt in)
    Hur mycket la du in och när?
    Är du nöjd med resultatet? naturlig look?

• Jellomoon

Cickan

Lycka till ! Återkom till tråden så fort du återfått skrivförmågan :)

• Sara23

vioola

Jag ska operera mig hos Kosmetisk Kirurgi AB i Falköping om mindre en månad. Jag ska ha dr.Avni Abdui. Jag har en jätte bra kontakt med dem nu och jag känner mig nöjd med mitt val trots att det är ca 100mil dit :D Funderar du på en operation där?
    Kram

• Cesimón

Jellomoon:

Ok, here we go!

Daxx att ta upp min (inte sa braiga) oversattning.. hehe. Vissa ord har jag inte kunnat oversatta och sitter da inom "", dessa far du sla upp sjalv, ok, hittar namligen inget oversattningsprogram... Sorry.

Hur som haver... det star att McGhans Style 510 Dual Gel ar det forsta implantatet med tva olika silikongels. Pa baksidan av implantatet finns det en mjukare gel, for att implantatet skall se naturligare ut och for att inga skarpa kanter skall uppkomma.
    Pa framsidan finns det en hardare gel, som skulle ge ett bra stod for "tepelhof" och for att ge ett djup av brostet. (Oversattningen e som sagt inte den basta, men...)
    Detta skulle ge en 'lyftande' effekt och i vissa fall kunde naturligt brostlyft forekomma.

Style 510 Dual Gel har aven an anatomisk form. Den har dock inte enbart den kanda droppformen utan aven en "holle" baksida...
    Implantatet skulle darfor falla battre mot brostkorgen och overgangen mellan implantatet och kroppen skulle bli mer foljsamt an vad det kan bli av andra implantat. "Brostplooi" (Brostpoolen?) kommer ligga lite lagre och detta skulle da ge en lite lyftande effekt, och chanserna for att fa synliga rander skulle vara minimal.

Implantatet finns i 39 olika modeller, som varierar med hojd, bredd o djup.
    Detta gor ju att valmojligheten blir enorm.

Med Style 510 Dual Gel far man en livstidsgaranti pa implantatet eftersom det skall vara otroligt palitligt och "veilig".
    Star aven att med de unika kannetecknen fran Style 510 Dual Gel sa far kirurgerna annu fler mojligheter att forverkliga ett vackert och naturligt resultat vid brostforstoring...

Jag har inte oversatt ratt av, men om du vill ha en sadan oversattning och aven fran ngn speciell sida, sa sag till. ok?

Hoppas iaf det gav dej liiite mer insikt i detta implantat.

Jag skall dock halla mej till Style 410 Soft Touch, anatomisk form. Kanner mej tryggare med ett implantat som jag vet att kirurgerna har har erfarenhet av...

Lycka till med allt!!

• algit

Jellomoon:
    Jag hade inte med mej någon bild.
    Vi pratade om vad jag tyckte var snygga bröst så vi var överens om det.
    Och vad som var min skräck BOLLAR .
    Så visade han bilder han hade.
    Han sa att det kan vara lite svårt med en "drömbild" för man kanske inte har samma förutsättningar och man blir besviken sen.
    Men ta absolut med bilden som utgångspunkt.
    Han är (tycker jag) väldigt lätt att prata med.
    Mina blev som jag ville ,men större än jag trodde innan men de är jag glad för nu.
    Hittade ett tag efter op. bilder jag skrivit ut på bröst jag ville ha o de jag tyckte var för stora.
    Mina är som de jag tyckte var för stora men det är jag glad för nu.
    Jag har mellan profil.

Lemon:
    Kan det inte varit för att muskler drar ju ihop sig när man tränar som du tyckte det.
    Jag är noga med att dra ut musklerna hemma sen för det är så lite stretching på Body-Pump
    Jag tränar Body-Pump 3-4 ggr i veckan och det är nåt som går hur bra som helst nu.
    Men i början var det jobbigt.
    Särskilt armhävningar.

Jag vet inte om jag har delvis eller helt under muskeln.Fast jag har tror jag läst någonstans att det är det som är under muskeln allt ligger inte under.
    Men detta kan jag ha helt fel på.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)