Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Sara 23
Hejsan
Jo, jag tror det får bli Falköping. Ska ringa dit imorgon och boka en konsultationstid. De har ett bra pris, men jag funderar lite på Estheticare clinic också. Inte riktigt säker på om jag vill ha trögflytande silikon eller gelehallon (mjukare variant)då.
När kommer du att få operera dig då? Ska du ta via armhålan eller under bröstet? Silikon eller koksalt? De använder sig ju av inte av gelehalloninlägg där, det är därför jag är lite osäker. Så svårt att bestämma sig...
Ha det bra!
Kram
Sara 23
Du skrev visst att du skulle operera dig om en månad, läste att konsultationstiden var om en månad... Sorry
Hej! Jag skulle bli jätteglad om alla som har erfarenhet eller vet något om Dr Göran Sandén i Malmö kan dela med sig. Tack på förhand!
Cesimón
Tack för översättningen.
Det lät ju väldigt bra med de nya 510, men det är väll så med nya produkter, förväntningarna är höga tills tillräckligt många provat och sett att det inte alls var så bra som det var tänkt. Det lät helt enkelt alldeles för bra. Vill inte heller vara testpanel.
Jag tar runda geléhallon.( men har blivit tveksam igen efter att varit inne på passagen.se debatt misslyckade skönhetsoperationer)
Om det var så ovanligt med komplikatioenr som kirurgerna säger så skulle de väll kunna stå för kostnaderna på de få som blir fel, bara för sitt goda rykte kan man ju tycka.
algit
Tack för att du svarar på alla mina frågor :)
Menar Cosmo att det går att undvika att få bollar? Eller är det en chansning?
Jellomoon:
Vi var mycket överens han o jah att det var det fulaste som finns.
Han säger att man ser kanterna för det är ju det man gör alltså upptil.
Han tog Viktoria Beckham som exempel o sa att hur kan en kvinna med så mycket pengar ha gjort bröst som man ser kanterna på. (läs dåligt jobb av kirurgen)
Ja ,han garanterade att så skulle det inte bli på mej.
När har du fått tid för konsultation?
Bor du i Skåne?
GinaA:
Min syster har opererats av Sanden.Hon är jättenöjd med sina bröst.Och tyckte att han var bra.
vioola
Jag ska operera mig den 24:e November! Det blir silikon för mig, jag tror och hoppas att det ska bli bra :D Det blir snitt under brösten, för när man ngn gång ska ta ut dem blir det under brösten iaf har jag hört!
Kram kram
Algit!
Det är nog som du säger. Muskeln drar ju ihop sig under träning, och det kändes bättre när jag hade stretchat. Jaja, man behöver inte oroa sig för hängtuttar i alla fall!
Mitt implantat sitter 75 % under bröstmuskeln, enligt min läkare är det det som är bakom bröstmuskeln. Och som Sess skrev, så lägger man en viss del framför för att få en naturlig rundning nertill.
Hej svejs!
algit
Jag bor i norrland, Vännäs i Västerbotten.
Har inte tid för konsultation ännu utan ska ha en första rådgivning via mejl, ska skicka bilder på mig och hur jag vill ha det.
Eftersom det är så långt till Landskrona tänker jag ta op och konsultation samtidigt. Sköterskan sa att de inte använder mentor eller mc ghan, och att de är mjuka som ett riktigt bröst fast det är gelehallon.
Pratatde Cosmo något med dig om detta att imunförsvaret aktiveras då man har implantat? (samtidigt kan man ju tycka att det även borde gälla om man har spiral eller stifttänder, har varken det ena eller andra..)Läste någonsatans att imunbristsjukdommar innefattar tex MS.
Vet någon ifall ens egna bröst kan bli inkapslade i ärrvävnad när man har implantatet bakom muskeln? (Läste om nån tjej som fick hårda klumpar i sina egna bröst trots att implantatet togs ut.)
Jag vill verkligen veta vad jag riskerar med en operation då jag tycker att för min del handlar det om fåfänga( dvs jag har ett par friska bröst som fungerar alldeles utmärkt vid amning)
Om det ända risken är att man måste ta ut implantaten igen så är det ju värt det. Men finns risken att man får ta bort implantaten och sen ha deformerade bröst så tycker jag inte att det är något jag vill betala för.
Jag hoppas att det är ok att här även ta upp baksidan av dessa operationer.
Jellomoon:
Usch vad jobbigt det är att läsa om de misslyckade operationerna på passagen. Helst vill man inte veta men samtidigt är det ju viktigt att verkligen inse att riskerna finns där och de är ganska vanligt ändå, med sår som inte läker mm.
Jag velar hit och dit men har i alla fall bestämt mig för att gå på konsultationen jag bokat tid för 10/11.
Men i dag är jag inne på koksaltsimplantat i stället för gelehallon.
Blir tokig på att inte kunna bestämma mig!
KAN INGEN MER SÄGA NÅT OM KOKSALTSIMPLANTAT? Eller är de så ovanliga?
KRAM till er alla
Låt brösten vara. Vi har dom för att mata våra barn, inte för att dom ska se snygga ut. Herre gud, vart är världen på väg?!
Mitt ideal är att naturliga människor är snyggast. Fan, sätta in en massa skit i kroppen för att man har en så dålig självbild av sig själv pga samhället, det är tragiskt.