Inlägg från: Jellomoon |Visa alla inlägg
  • Jellomoon

Bröstförstoring (3)

En Yster Syster

Vad jag förstår har du varit på konsultation hos Gabriella. För mig är det också väldigt viktigt att det inte ska vara uppenbart att jag opererat mig.
    Vet du om det finns en teknik som kirurgerna använder för att få ett visst resulatat, tex att inga kanter syns upptill? Kunna Gabriella visa dig vad du kan förvänta dig?

Innan jag opererar mig vill jag att kirurgen ska kunna tala om vad för resultat jag har att vänta. Man vill ju inte köpa grisen i säcken då det gäller ens egna bröst. (Har kollat på massor av före efter bilder med ungefär mitt utgångsläge och resulaten efteråt skiljer sig mycket även då de har haft likadana implantat..då kan man ju fråga sig vad det beror på)

Tror förresten att kapseln man får runt implantatet spelar in då det gäller om kanterna är synliga eller ej.

Det är iallafall väldigt svårt att bestämma sig för denna operation tycker jag. Känns så oåterkalligt...

Tycker att alla ni som gjort eran op är modiga.:)

• Jellomoon

(flörtisen i mitten av inlägget ska bort:) Han satte sig där av sig självt )

• Jellomoon

En Yster Syster

Jag tror också att det Swing skrev stämmer till viss del men har sett exempel på motsatsen, tex överviktiga med hyfsat stora bröst som får en tydlig implantat kant. Och smala kvinnor utan både bröst och underhudsfett som fått jätte snygga bröst som inte ser ett dugg onaturliga ut även fast de tagit 400 cc implantat.

Vad skönt att du vet vilken kirurg du vill ha :)

Jag är 32 år och har både ammat ett barn och är underviktig (skrattar, det låter ju betydligt värre än vad det är)
    175 lång väger 52-53 kg och har en liten 70 B.
    Mina bröst har inte förändrats märkvärt efter amningen ( till en början var de tomma och slappa men det har gått till sig, som att de behövde några månader för att ta igen sig efter amningen)

Jag känner nog att jag först nu accepterat mina små bröst och därför är jag redo för en eventuell operation.

Låter motsägelsefullt kanske, men jag har alltid tidigare känt det som att göra våld på mig själv ifall jag skulle operera brösten just för att jag inte tyckt om de. Idag tycker jag om de men vill fortfarande ha större bröst...
    Hoppas att det inte låter allt för komplicerat.

När tänker du operera dig?

• Jellomoon

En Yster Syster

Kul det måste vara att äntligen bokat tiD! Grattis. Kan Gabriella lova att det inte blir som två halva tennisbollar under huden? (Alltså inga kanter och naturligt resultat?)
    Har du någon länk till Victorias nya bättre bröst? Känns ju hoppfullt om det går att fixa till även de mest misslyckade förstoringarnaa :)

Lisa22e

Vad roligt att du blev nöjd. har de hängt till sig ock så redan ? Eller väntar du fortfarande på att få se "slutresultatet"?

Allmänna funderingar inte riktade till någon speciell..
    Ena stunden har jag bestämt mig för op och tänker att jag inte ens kan föreställa mig hur otroligt nöjd jag kommer att bli.
    Nästa stund tycker jag att mina bröst är fina som de är, små men fina..då blir jag tveksam och tänker på alla efter bilder som jag sett där resultatet efter op har förvandlat små vackra bröst till onaturliga silikon bollar ( trots allt är det bara i snitt kanske var tjugonde efter bild som jag tycker har godkänt resultat)
    Samtidigt trivs jag inte med mina bröst i tex urringat(ett väldigt magert dekolletage(kan inte ens stava till ordet))
    Det är ju också så viktigt att välja rätt kirurg, en som har sinne för det estetiska.
    Jag tycker alla ni som opererat er är så modiga på gott och ont.

• Jellomoon

Cesimón och Just-me

Om kirurgen innan op kan visa en bild på vad man kan förvänta sig vore jag glad.

Känns så märkligt att betala så mycket pengar och det enda man har riktigt kläm på är sin egen fantasibild av ett par perfekta bröst, det känns som att det är bäddat för besvikelse, ialla fall för min del.
    Får verkligen hoppas att det känns bättre efter konsultationen (som du skrev Cesimón)

Swing

Själv håller jag på att mäter och kollar vilken vidd på implantat som skulle passa. Helt rätt att du lägger dig i kirurgens op tekniska metoder. Det gäller ju trots allt ens kropp. Fick jag skulle jag nog helst göra operationen på mig själv ;) ( trots total avsaknad av kirurgis erfarenhet,bara för att jag ju vet hur jag vill ha det..)

• Jellomoon

Jag vill helst inte operera mig på AK efter att ha sett hur de beandlade Lena (hon som fick läppen bortopererad)i uppdrag granskning. Tycker att en så stor klinik ska kunna stå för ett skadestånd då en patient blivit deformerad. Hon var Jan Jernbecks patient. Spelar ingen roll att han inte blev fälld i ansvarsnämden, alla kan ju se att han borde blivit det.(han är en av grundarna på AK och har en massa förtroende uppdrag)

Hursomhelst ger han ju kliniken dåligt rykte. Många med mig vill inte ens konsultera AK pga honom.
    Men till saken.. verkar ju som att många av de andra kirurgerna där är proffsiga:)

• Jellomoon

Jag tycker också att läkaren har det slutgiltiga ansvaret att inte utföra en operation som de vet inte kommer att bli bra. Ingen hade ju tvingat Jan Järnbeck direkt.

Algit

Hur lång väntetid var det till Cosmo?

• Jellomoon

Cesimón

Jag har också hittat den holländska sidan med MC ghan 510 implantat :) Tyvärr förstår jag inte holländska så jag kundeinte klura ut vad det var. Kan det vara anatomiska koksalt implantat? Eller är det ett nytt geléhallon? Innan jag bestämmer mig för implantat ska jag nog ringa MC ghan och fråga om det.

loppalina

ja, det är nog viktigtatt man riktigt ger sig tid till att komma fram till rätt imolantat. Två olika implantat kan ju ge två helt olika utseenden på brösten.

Jag kommer nog att boka konsultation och op isamma veva efter som jag bor långt från malmö( och stockholm) Har inte till 100% bestämt kirurg ännu.)

En Yster Syster

Låter jätte bra att Gabriella kan säga att det kommer att bli naturligt och se bra ut. Det räcker ju som garanti :)
    Gick in på inamed länken men jag får bara upp en före/efter bild och den är på 400 cc( hittar ingenstans att bläddra på sidan)
    Jag kommer nog att boka op tid i nästa vecka.

algit

Får se om jag väljer Johan eller Cosmo vad jag förstår är de otroligt duktiga båda två.
    Funderar även på Gabriella Sellman. Jag bor längs norrlandskusten och har närmare till stockholm i fall någon komplikation skulle inträffa.

Har hursomhelst bestämt mig för mjuka geléhallon antingen Mc ghan eller mentor. (Börjar bli rätt trött på mitt eget velande...ingenting är enkelt i detta beslut, men det känns jätte kul att tänka på att få det gjort(just nu iallafall.....))

• Jellomoon

Cesimón

Vilken tur att du kan holländska.
    Jag tror det är fler än jag som är intresserad av de nya 510. Lägg gärna ut texten här på tråden.

Emma 86 och Emhaha

Jag bor i Vännäs. :)
    Trodde i min enfald att jag är den första i norrland som tänkt operera mig :)
    Självklart förstår jag ju att det inte är så, men har svårt att förstå att många tjejer som man ser med snygga uringningar är opererade, även om det ju verkar vara mycket vanligt.

Zippy

Jag har liten b kupa och är faktiskt mycket nöjd med min kropp(som många andra tjejer som tänker operera sina bröst), men brösten fick gärna vara lite större.
    Hade jag levt i en annan tid i ett annat samhälle skulle jag självklart aldrig göra nått sådant.
    Man gör det för sin egen skull( för att passa in i idealen i samhället man lever i skulle jag vilja tillägga.)

• Jellomoon

algit

Jag fryser jämt och tycker inte heller om det.
    Blir brösten kalla bara för att man själv fryser?
    Jag menar jag är en frusen typ och om man då har en varm bh så kanske man slipper frysa om implantaten?(även om man fryser)
    Blir det värmekänsla om man ligger och solar i het sol eller tar ett varmt bad?
    Har "dykreflexen" :) kommit tillbaka?(alltså förmågan att simma upp efter att ha hoppat i vattnet) Minns att du berättade om när du tog ett dopp efter op och inte riktigt kunde simma( sånt och kalla bröst borde man få veta av kirurgen)

Cesimón

Ser framemot att få läsa översättningen. :)

Svar på tråden Bröstförstoring (3)