Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Sess
Hade du små slangar för lokalbedövning i brösten efter operationen? Jag fick det å det var kanon. Jag har inte haft ont nå alls!! bara molnande värk...
Hej!!
jag var på min första konsulation på art clinic idag och innan den kände jag mig säker på att jag ville förstora brösten, men nu har jag jätte ångest. Sköterskan jag pratade med var jättebra men jag tyckte att implantaten kändes så hårda och onaturliga( det var "gele hallon").
Är det någon här som har såna implantat (eller gjort op. på art clinic) och i sådana fall hur upplever ni att de känns?..Jag vill nämligen ha så mjuka bröst som möjligt.
Känns jätte konstigt just nu, jag var så säker på att göra det nu i februari så jag har planerat allt efter detta, men nu helt plötsligt funderar jag på att vänta, eller att försöka acceptera mina mini kupor ( men känns inte som det går tyvärr)..
rat: vart ska du på konsultation? e också jättenervös för riskerna, även om jag blev lite lugnare för åtminstone dem idag. Tänker också att jag garanterat kommer åka på nåt om jag gör detta, men samtidigt så verkar chansen mycket större att man kommer må mycket bättre efteråt än nu..
*kram*
Jellomoon:
Nej inte värme känsla när man solar.
Känns precis som vanligt.
Jag känner det när jag som jag skrev är ute nu idetta vädret utan jacka så jag blir kall om brösten.
Känslan är svår att beskriva de liksom drar ihop sig o man fryser om dem mer än övriga kroppen.
Kan ju faktiskt ha att göra med om man har under eller över.
Man ändrar ju faktskt läge på bröstmuskeln helt, det är ju inte konstigt att det känns.
Jag kan simma men det känns inte ok.
Det spänner i musklerna.
Men det sa min läkare att det är just sånt man ska göra då det som känns konstigt för att vänja musklerna.
Men jag simmar sällan så det blir inte av.
Och nåt han sa till mej som jag tänkte på när du skrev det om bollar .Att det är viktigt att efter op. töja och stretcha på bröstmusklerna just för att förhindra att de blir för korta.
Jag var jätte flitig med det första halvåret men har slappat til mej ska nog börja med det igen.
För saker som kändes konstigt i början som jag gör ofta det känns ok nu.
miss moon:Jag ska till Victoriakliniken.
Visst är det lite konstigt att man först är så säker och sen ångrr sig men det är ju i och för sig sunt att man tänker efter noga också. Det är ju ändå ett stort beslut man ska ta
Kram
ulle83: Hoppas att du har hittat hit till den tredje tråden. Hoppas att du mår bra och allt känns bra nu när det gått några veckor.
algit
ok, så man ska stretcha för att undvika att det blir bollar. Är det bara under första tiden eller ska man göra det så länge som man har implantat? Ska man även massera dagligen?
Kan tänka mig att när man väll gjort op är man nöjd och kan ta de ev "problem" som dyker upp för att man har fått sina bröst. Men så här innan man betämt sig till 100% så känns det som att jag inte skulle stå ut med kyla i brösten och att måsta börja simskola igen( :) ) Tyckte att det lät så läskigt då du berättade om simningen, fick känslan av att det finns de stackare som druknat efter op( en sån komplikation som man inte talar om ;)
En till fråga, trycks implantaten åt något konstigt håll då man fryser( tänker om muskeln drar i hop sig) ?
miss moon
Jag har ännu inte varit på konsultation men pratat med några sköterskor per telefon. Jag blir också väldigt tveksam och negativ då jag tänker på alla risker det innebär.
Tror att det bara är att köra på om det är det man vill. Helt enkelt tro att man kommer att få de där snygga brösten. Sen får man ta besvikelsen om det inte blir så.
hej! är det någon som har gjort en bröstoperation i malmö och kan rekomendera någon bra klinik??
Jellomoon.:
Han sa inte att man skulle stretcha för att det inte skulle bli bollar utan för att muskeln inte skulle bli för kort,den måste töja sig ju eftersom man stoppat ett implantat under.
Men logiskt. som du sa så om muskeln blir för kort så trycks ju implantatet ihop.
Jag har inte hört någon annan här som fått det rådet.Men jag tyckte att det lät rätt.Och han sa eftersom mina muskler är så starka (mycket styrketräning) så var det viktigt för mej.
hur länge? Vet inte tills det känns bra.
Fast jag gör det för det känns bra.
Du får inte bli för nojad av det med att frysa o simma.
Jag kan simma bara att när jag gör det så känns det som att implantaten inte får plats liksom det spänner.
Men det var någn här som simmade som träning hon kände det ett tag i början när hon började simma igen ,men det gick över.
Det är inte så att jag går runt och känner detta hela tiden för det mesta känns allt som vanligt.
Nej det ser inte konstigt ut när jag blir kall.
Om jag står naken framför spegeln o spänner musklerna så syns de att implantaten trycks åt sidan, men det är enda gången aldrig annars.
De är jättesnygga jag skulle inte villa vara utan dem.
Någon som har nån erfarenhet av kosmetisk kirurgi AB i Falköping?
Skriv och berätta allt.
Kramar
algit
Jag blir mer och mer övertygad om att citadell( Peter och Johan) är två av landets skickligaste kirurger. Tack vare dig :)
Det verkar för mig mycket seriöst att ta upp vikten av att stretcha då det har en betydande inverkan på slutresultatet.
Har du hög, moderat eller låg profil på implantaten? Först hade jag tänkt att om jag ska ha runda ska jag ha så låg profil som möjligt, men börjar nu fundera på om en högre profil kanske ändå är att föredra. Eftersom jag är smal, över trettio och har ammat så vill jag att brösten ska ha et naturligt häng och fylligheten ska övervägande var i nedre delen av bröstet. Låg profil kanske blir för stor omkrets (tänkte ha ca 270-325 cc nånting)Förstår ju att detta är saker man måste ta upp med kirurgen men det känns ända bra att lufta tankarna här :)