Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Bröstförstoring glömde jag visst skriva... Alltså någon som gjort en sådan hos Eija Olsson i Ockelbo?
Kramar
Linslusen:
Hur är det försäkringar på Victoriakliniken? Ingår det i priset eller?
Är verkligen amblvalent kring koksalt eller gelehallon. Tänk om det var så enkelt så ngn bara bestämde hela saken
litet tips till er som inte opererat er ännu...
Jag fick lokalbedövning insprutat via små,små,små slangar till vadera bröst var 4:e timme efter op. På de viset hade jag inte ont alls. Den enda smärta jag haft över huvudtaget är molnande värk och att det stramar emellanåt.
Jag är nyfiken på om ni andra haft lokalbedövning på det där viset?
Nu har det gått en vecka sen mitt lyft/förstoring, känns kanon!! är sååå nöjd!!
kram på er...
airconditon
Jättekul att du vill "komma hit" och berätta om dina tuttar ! Jag (och många andra) vill gärna höra erfarenheter av dem som redan gjort operationen och haft sina "nya" bröst ett tag.
Själv har jag efter mycket velande bestämt mej för att lägga in 215 g anatomiska gelehallon bakom muskeln. Operationen blir förhoppningvis av om knappt en månad. Osäkert eftersom jag fortfarande inte fått semestern beviljad och jag vill inte sjukskriva mej.
hej alla!
Har köpt nya bh idag. Det var roligt att prova man kunde välja vilken som helst allt passade. Det har blivit superbra. Hade 75 b innan op och nu sitter 70E perfekt.
Lycka till till Er alla som ska göra operation!!!
Grattis till Er som har fått nya bröst!!!
johanna_dalarna:
Jag hade oxå små slangar i varje bröst, med en pump, som jag själv kunde trycka på en gång i timmen så sprutades det in lokal bedövning direkt in i brösten. Jättebra!!!! Hade inte ont alls knappt!!
Drog ut dem efter två dygn.
Halloj!
mysan99: Visst är det skoj att handla bhar nu när man har något att fylla ut med :) Jag har blivit alldeles galen i att skaffa nya underkläder :D :D
Johanna_dalarna och vaxad: Vad modiga ni är som har haft slangar så i kroppen! Jag själv är jättenojjig när det gäller sprutor mm. Jag knaprade mina piller och bad sköterskan om sprutor när jag hade jätteont. Jag vill lova att jag funderade länge innan jag bestämde mig för op.
När det gäller komplikationer vid bröst op så vet jag personligen bara 2 som fått det. Den ena fick kapselbildning och den andra fick olika stora bröst (som läkaren opererade om)!Läkaren hade gjort en felberäkning eftersom hon hade olika stora bröst innan op.
Näpp nu skall jag gå o natta mig själv ha det gott allihop!
Kollade lite på andra forum om bröstoperationer.. en tjej skrev så här:
"tänk på att de studier som gjorts där det framgår att det inte har några biverkningar alls är utförda av implantattillverkarna själva. jag hörde på radio P1 att i USA finns det en regel som säger att en ny produkt, tex silikonimplantat, inte får släppas ut på marknaden förrän ett statligt verk, FDA (Food and Drug Administration) har gjort objektiva tester och renskrivit preparatet från alla risker, medan i Sverige är det upp till tillverkaren själv att "bevisa" genom egna tester att det är ofarligt. kan vara därför silikonimplantat är förbjudet i bl a USA. de silikonbrudar man ser därifrån har koksaltlösning istället."
Sen fanns det än länk i ett annat inlägg:
siliconesurvivors.co.uk/facts.htm
Jag vet att det är aldrig kul att läsa sånt här men någon kanske har nått att säga om det?
Hoppas det är bra med er!
Kram
Rat :
hejsan :)
Försäkringen kostar 2000:- då ingår det en operation ifall man skulle få kapsellbildning. Försäkringen gäller i 5 eller 7 år kommer ej riktigt ihåg, har alla papper här hemma.
Funderar du på att operera dig där?
Ha det bra :)
Jag måste väl ärligt säga att ont hade jag efteråt, ordentligt! Jag har en egen teori om varför: Jag hade ooootroligt små bröst tidigare, och man kan ju tänka sig själv att stoppa in så pass mycket under skinnet, som är i stort sätt helt slätt, att det gör ont. Men inte ens när det var som värst, första två dygnen, ångrade jag mig.