Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Aaah nu är det nästan bara en månad kvar till min operation, det känns lite konstigt, å värre blir det väl, haha!
Jag bor som sagt i Umeå och ska åka ända ner till Landskrona och citadellkliniken för att operera mig, därför har jag beställt konsultation den 1 december och ev. operation den 5 december, så det känns bra att bara behöva åka ner en gång eventuellt iom att det är så långt!
Jellomoon: Var i Norrland bor du? :)
Skulle jag bara kunna få fråga hur gamla ni som gör dessa operationer är?
Samt om vilken storek på brösten ni hade innan operationen. Jag är även intresserad av varför ni väljer att operera brösten? Varför inte träna och få en sund och snygg kropp istället?
Nyfiken
Idag är det 15 dagar kvar till min op. Och jag är helt besatt känns det som. Det är det enda jag tänker på. Svårt att plugga längre stunder när det är så
zippy:
Jag är 22 år, har just nu 75AA i bh-storlek (alltså inga bröst). Jag vill bara ha en normal c-kupa så att jag kan känna mig kvinnlig. Inga bomber a la Natacha alltså. Har tänkt på detta länge och sparat ihop pengar helt själv.
Cickan:
Har du försvunnit härifrån? Eller är du bara nervös inför op, det är ju inte långt kvar nu..
Zippy!
Jag hade en a cupa innan jag fick mina två barn sedan blev de "tomma" o väldigt små. Tränar en heldel men detta är inget man kan träna!!!
Är 37 o la in 275 koksalt fick nu en c och är jätte nöjd. Äntligen kan man hitta behåar som passar o slippa ha trökiga inlägg som blr varmt o kladdigt för att få lite bröst!!
Emma86 jag är också från umeå bor på Haga är också född 86..
Fan va spännade så du ska operera dig om en månad! har du tänkt på vilken storlek du vill ha?
ska du ha flytande silikon,koksalt eller hallongel??
Du får ta och skriva till mig efter operationen och berätta hur dom var på citadellkliniken och hur det kändes just efteråt :)
Hej tjejer!
Vem var det som skulle till Carles Randqvist på konsultation? Kommer inte ihåg.
Undrar om du vet vad anmälningen han har fått gäller. Funderar nämligen också på att konsultera honom.
Har fortfarande inte bestämt mig för om jag vill ha gelehallon eller koksalt. Bestämmer jag mig för koksalt lutar det åt Akademikliniken. Är det nån mer än "Blåsippa" som har eller har haft koksaltsimplantat och kan berätta lite om det???
Hej! Ngn av er som opererat er som köpte ngn kräm att ha på ärren efteråt, för att de ska bli snyggare?
ceciliaj: Har inte varit inne här på ett tag då jag har haft en hel del att göra i skolan. Men ja jag börjar bli riktigt nervös nu 4 dgr kvar bara, lite ont i magen faktiskt! Bara allt går bra, är så nervös för att det ska hända ngt. Kan inte riktigt förstå att det snart är dags, att jag verkligen ska göra det nu och att det inte bara är ngt jag bara funderar kring. Vill bara att väntan ska vara över nu.....
Hur känner du dig själv då?
Kram
zippy
Jag är 22 år, men det kanske du förstår av namnet.
Innan op kunde jag inte ha någon bh överhuvudtaget. Så jag kände mig väldigt udda eftersom att vara 22 år och inte ens kunna ha en bh kändes inte så normalt.
Jag har alltid lidit och haft komplex över att jag inte haft bröst. Vilket gjort att jag begränsat mitt liv en hel del.
T ex så kunde jag aldrig bada med mina klasskamrater när jag gick i skolan. Hade aldrig visat brösten för min kille trots att vi varit ihop i 3 år innan op.
Och gick alltid påklädd och svettades under sommaren.
Tyckte att mina kläder satt dåligt. Jag hade svårt att köpa fina kläder överhuvudtaget eftersom inga kläder satt bra på mig.
Där har du svaret på varför jag gjorde min op.
Jag sa till min kirug att jag inte ville ha några jättebomber utan endast ville ha proportionella bröst. Så bestämde vi tillsammans anatomiska geléhallon 270 cc.
Nu efter op. har jag c-kupa.
Varför jag inte tränade istället för att operera mig, undrade du också.
Men om man säger så här.
Jag har tränat också. Men det gör ju inte så man får större bröst, är nog lite snarare tvärt om. Det är lätt att få mindre bröst av att träna.
Vill man ha större bröst idag är ju tvyärr operation enda alternativet.
Jag skulle vara skitglad om det fanns något annat sätt att få större bröst på. Isånafall hade jag aldrig opererat mig. Men nu finns det ju inget annat sätt. Så därför gjorde jag det.
Idag är jag mycket nöjdare med mig själv och har bättre självförtroende.
Om man säger så här: Innan op kände jag mig så udda, nu känner jag mig som alla andra.
zippy: jag var 42 vid operationen, nu 44. Hade 75B och nu 75D. Önskade mig detta i 20 år. Att träna ger en sund och snygg kropp, så det hade jag redan. Däremot ger det inte fylligare bröst (hård träning minskar brösten!) och jag tyckte jag var värd att unna mig detta. Skulle ha opererat mig tidigare när barnen var mindre, men plötsligt drabbades vi av diverse katastrofer och jag fick skjuta upp det några år.
Cesimón
Vilken tur att du kan holländska.
Jag tror det är fler än jag som är intresserad av de nya 510. Lägg gärna ut texten här på tråden.
Emma 86 och Emhaha
Jag bor i Vännäs. :)
Trodde i min enfald att jag är den första i norrland som tänkt operera mig :)
Självklart förstår jag ju att det inte är så, men har svårt att förstå att många tjejer som man ser med snygga uringningar är opererade, även om det ju verkar vara mycket vanligt.
Zippy
Jag har liten b kupa och är faktiskt mycket nöjd med min kropp(som många andra tjejer som tänker operera sina bröst), men brösten fick gärna vara lite större.
Hade jag levt i en annan tid i ett annat samhälle skulle jag självklart aldrig göra nått sådant.
Man gör det för sin egen skull( för att passa in i idealen i samhället man lever i skulle jag vilja tillägga.)