Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Cesimón
Här är en till som är op på AK och är helnöjd med allt! Opererades av Jonas Röjdmark
Hej Algit,
Jag står, som så många andra här, i valet och kvalet vad gäller material, ärr, storlek och form .
Du skriver att du lagt in geléhallon, varför runda?
När opererade du dig och hur är de i konsistensen i dag?
Hur stort ärr har du i armhålan och sitter det högt eller lågt? har du känseln kvar på denna plats?
Var gjorde du din operation? Är du nöjd?
Det var många frågor, hoppas att du har tid och lust att svara på alla.
Vänliga hälsningar,
"Bonheur"
Jag vill helst inte operera mig på AK efter att ha sett hur de beandlade Lena (hon som fick läppen bortopererad)i uppdrag granskning. Tycker att en så stor klinik ska kunna stå för ett skadestånd då en patient blivit deformerad. Hon var Jan Jernbecks patient. Spelar ingen roll att han inte blev fälld i ansvarsnämden, alla kan ju se att han borde blivit det.(han är en av grundarna på AK och har en massa förtroende uppdrag)
Hursomhelst ger han ju kliniken dåligt rykte. Många med mig vill inte ens konsultera AK pga honom.
Men till saken.. verkar ju som att många av de andra kirurgerna där är proffsiga:)
Hehehe jag ar verkligen hopplos...
Jag har nu bokat upp annu en konsultationstid. Dock hos Charles Randquist, Viktoriakliniken. Samma dag som jag skall vara pa Akademikliniken.
Kanns gott att fa traffa tva olika kirurger, fran tva olika kliniker.
Antingen opereras jag da pa Akademikliniken 25e November av Magnus Hober, eller pa Viktoriakliniken 24e November av Charles Randquist.
Far se vilken av dem som vinner mitt fortroende!!
Hehe... jag vet, jag velar - men det ar ju ett stort beslut!!
Jellomoon
Ja alla vet när dom lägger sig på op-bordet att det innebär risker. Hon fick ju fina läppar från början, och sen ville hon fylla ut mer o mer. Läkarna sa ju stopp, men hon vägrade ju och skulle bara ha större läppar hela tiden. Sen gick det som det gick, komplikation. Dom har ju försökt att hjälpa henne, och nu är det sååå synd om henne?? Och såå lätt att skylla på läkaren.. och köra på med stämmningar o dyl. Ack ack, blir bara trött på folk som inte fattar att det är risker med plastik operationer.. Och ofta kan inte kirurgen förhindra att det sker. Bara upplysa om riskerna. Opererar man sig ändå är det ju lika med att man godtar ev komplikationer.
Jengirl, jag håller med dig. I det här fallet var det ju faktist HON själv som ville operera sig, trots avrådan från läkare. Och sen dessutom ta upp detta i tv, snacka om att skämma ut sig!
bonheur:
Efter mycket läsande om detta kom jag fram till att jag ville ha snitt i armhålan tyckte det verkade bäst o synas minst.
Jag opererade mej i påskas och man får leta för att se snitten nu .Läkaren ritar var man har ett naturligt veck innan op. och snittar där sen.
Jag kände knappt av snitten efter op. inte ont där alls,tejpade i två veckor sen inget mera.
Och nu känns ingen skillnad.
Ärren är ca 4 cm.Och sitter mitt i armhålan.
Och gelehallon för att det känns bättre att veta att det inte kan rinna ut i kroppen.
Och runda för man kan inte göra anatomiska via armhålan och nästan ingen här i skåne gör anatomiska.
Det är mjuka o rör sig som vanliga bröst lägger jag mej ner faller de åt sidorna.
Kanske lite kompaktare än vanliga bröst.
Men som jag skrivit innan det var över 20 år sen jag hade vanliga oammade bröst så jag vet inte hur de känns.
Men defenitivt mjuka.
Jag opererade mej på Citadellkliniken i Landskrona hos Peter Cosmo.
Jag fastnade på deras hemsida o han gör mest gelehallon via armhålan hans grej liksom .
Och jag fick förtroende för honom när jag träffade honom så blev det så.
Jag är jättenöjd med resultatet ser mycket naturligt ut.
Det som avslöjar mej isåfall är att de är för snygga .
Man kan ju bara undra varför inte läkare som vet att det inte kommer att bli bra vägrar att göra operationen.
Har jag tänkt det många gånger när man ser o hör sånt här som med läpparna.
Jag tycker också att läkaren har det slutgiltiga ansvaret att inte utföra en operation som de vet inte kommer att bli bra. Ingen hade ju tvingat Jan Järnbeck direkt.
Algit
Hur lång väntetid var det till Cosmo?
Jellomoon
Eftersom jag ska ha gelehallon under muskeln blir det inga bollar. Ska dessutom ha små implantat, 215 g.
Kolla in implantaten, McGhan style 410
www.inamed.com/products/aug/international/patient/silicone/prodinfo.html
så förstår du att det inte kan bli några kanter upptill. Fast EXAKT hur det kommer att se ut kan hon inte lova (det kan ingen), bara att det kommer se naturligt och bra ut.
Har ingen länk till Vickans tuttar, har för mej det var Expressen eller nåt. Tror du inte hon fått kapselbildning (har säkert haft implantaten länge) och nu fått nya ?