Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tycker ändå att det är ruttet att skylla på läkaren.. Hon var väl inte tvingad heller??
Cesimón :
Hej hej :)
Hoppas att du hittar samma trygghet o förtroende för charles som jag gjorde. Han är superduktig, och han vet vad han gör.
Blev opererad för 7mån sen.
Lycka till :)
Jellomoon:
Jag tror ett par månader.
Jag bokade i dec fick till påsk för jag ville tvunget ha det intill ett lov för att slippa sjukskrivning (arbetar på skola).Försökte först med februarilovet men då var det fullt.
Jag bokade en tid för op. samtidigt som jag bokade konsultation. Och då fanns det en tid kvar vid påsklovet.
Men har man inte såna krav att det ska vara vid en viss tid är det kanske lättare.
Emhaha och just-me
Lovade ju återkomma med info om citadells implantat en dag för sentdock. Jag fick aldrig tag på Lotta igår och idag har jag inte haft tid. Pratade iallafall med dem på Mentor enligt dem är det de nyare gelehallonen. De har funnits drygt ett år sa de.Ska försöka fåtag på Lotta imorgon.
jellomon och algit
Jag tycker precis som ni.Jan jernbeck fick ju även den frågan i reportaget eftersom hennes andra läkare hade sagt stopp.Han bara slingrade sig och framställde sig själv som helt inkompetent.Han har ju flera fall dessutom som ligger hos HSAN.En seriös kirurg säger nej och talar om riskerna.
Jengirl och lemon
Det var den första kirurgen som avrådde henne och sa att då får du gå till någon annan. Det var ju då som hon konsulterat Jan och han hade rekommenderat den nya metoden med något nytt material.
Hej ALLIHOPA! :)
Fick för en liten stund sedan höra av vän som pratat med en annan tjej som opererats på AK och tydligen blivit väldigt missnöjd med både resultat och omhändertagande. Det var inte det enda jag fick höra, utan hur fula ärr och "allmänt dåligt" det verkade vara JUST där...!
Man kan ju inte låta bli att känna lite förvirrning då när jag själv har en bokad tid där! Men jag fick inte den uppfattningen.. Jag vet ju att min vän bara bryr sig om mig och vill att jag ska förstå riskerna. Vilket jag väl gör!
Så vad tycker ni som har erfarenheter om AK? Känner ni igen er i det jag skrev?? Är det ett bra eller dåligt ställe?
Jag som hade fått för mig att det var det "allra bästa"....
Kram på er
Mamma till 3
Tack det är jätte snällt.
Åh känner att jag ska boka tid hos dom snart.. har inte varit hos Johan på info än.. velade runt så vad jag ville ha. Men hallon, ärr i armhålan och Johan känns bäst nu :)
cockie
Min erfarenhet av AK är bara bra och det verkar alla andra här inne som är op där oxå tycka så du behöver nog inte oroa dig..
Trist att din kompis hade en så dålig erfarenhet av kliniken. Tyvärr finns det nog sådana fall gällande alla kliniker och kirurger.
Just-me
Jag tror också de är duktiga på citadell.
Jag har ifrågasatt Johan må du tro.Jag har ju gått i tankarna att bara plocka ut mina och strunta i att lägga in på nytt, men han verkar så säker på sin sak och mycket förtroendeingivande och förstod mitt tankesätt att jag är inte beredd att operera om mig och inte bli av med mina problem. Han kunde garantera att sämre skulle det inte bli,utan bara till det bättre. Det är klart att kapsel och ärrläkning och sådant kan ju inte han styra över.
Dessutom så är hade han bara en anmälning sen -94.och då håller han på med detta på heltid vilket inte så många gör och ändå har både 10 och flera prickar på sig.
Hoppas du blir lika nöjd som jag med bemötandet.Lotta är ju bara helt suverän.
Hade man bara hittat denna sidan innan så hade jag nog också valt citadell från början trots att det är en bit att åka.De berättade att de har patienter långt upp ifrån landet också.Det var inte lätt att få tid hos dem. Jag ringde i Mars ,fick tid för konsultation 16 juni och op 15 nov. Det är ju också ett bra betyg att de är eftertraktade.
Jag ser också att du och många är tveksamma till en op.Jag var också väldigt ambivalent inför en op i tio år har jag velat fram och tillbaka. Och jag kan bara säga trots mina bekymmer så ångrar jag mig fruktansvärt varför jag inte tog steget fullt ut tidigare. Så tänk inte för länge utan bara kör på.Du kommer säkert bli jättenöjd,riskerna är ju ändå minimala.
Kram och lycka till
Hej!
Jellomoon,Cecimón o Just-me: Förstår att ni funderar mycket kring vilka implantat och strl som blir bäst för er.
Efter att jag varit på min kosultation så fick jag lov att komma tillbaka och prova olika strl hur mycket jag ville :) Det känndes verkligen jättebra! Att i lugn o ro kunna prova klämma, känna, vända o vrida :D
Efter mycket om och men blev det slutgiltiga resultatet 380 cc silikon. Mina bröst innan op var totalt obefintliga :( Nu syns inte den minsta skarv eller skavank som gör att man kan se att det är silikon :) Och jag kan ha uringat utan att behöva bh med inlägg!
Så har ni möjligheter att få återkomma och prova vid ett senare tillfälle så tycker jag att det är det bästa för i anslutning till konsultationen är man så himla uppåt bara för att man äntligen är där.
Cecimón: Lycka till med konsultationerna ;)