• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • algit

Nu är vi där igen o pratar allmänt om tex d cupor snackar vi 70 d eller 95 d för DET ä ren stor skillnad.

Swing: Jag kan förstå hur du menar men ändå inte.
    Fast det är ju så mycket annat som spelar in hur resten av kroppen ser ut , samma bröst på en smal tunn kvinna upplevs säkert som mycket större än samma bröst på en stor lång kvinna.

Linslusen:
    Jag vet inte mina har blivit större väller över lite i mina e o f cupor.
    Och samtidigt har jag gått ner 5 kg.
    Och jag har inte haft såå mycket vikt på när jag tränat bröstmusklerna som innan.

Jag vet inte, min teori var ju tvärtemot din hahaha att mina egna bröst kommit tillbaka lite mer eftersom jag inte styrketränat så hårt som innan.
    Jag som någon skrev innan här blir man inte klokare men det är kul o intressant.
    Stor kram till alla!!!!!!!!!!

• gisele

Mamma till 3
    Tack för alla råd! Kollade in länken du bifogade o förstår precis vad du menar. Jag ska gå på ännu en konsultation o se vad som händer. Som sagt alla 3 läkare har rek. framför då de menar att risken att det blir "2" bröst e större om jag lägger bakom. Förstår du vad jag menar? Ja, det känns som att välja mellan pest o kolera. Framför o risken finns o få hängbröst ganska snart, bakom o man får två bröst :( det börjar luta mer åt att jag endast gör ett lyft. Vi får se. Kram

• Swing

Jag jämför mig med väninnan därför att hon är ganska lik mig i kroppen!
    Några små skillnader är att hon har aningen bredare axlar, är lite mer jämntjock men med lite smalare ben. Jag är lite kurvigare med normala ben.
    Vi har sko- och klädstorlek 38, bh 75D. Hon är 170/60, jag är 169/64.

Mina bröst är inte heller fylliga upptill, eller sitter högt. Ändå kan det vara så olika.... Jag är mycket nöjd med brösten, ändå känner jag att jag nu efteråt inte skulle tvekat att gå upp 1-2 implantatstorlekar. Det skiljer ju så lite....

• EnYsterSyster

Måste berätta....... JAG HAR BESTÄLLT OPERATIONSTID !!!! Blir om drygt 1 månad. Känner mej panikslagen, trygg och euforisk, allt på samma gång. HJÄÄÄÄLP ! Måste bara fixa ledigt från jobbet, hoppas det inte ska vara några problem, annars får jag skjuta på det. Nu måste jag bestämma vilka implantat jag ska ha, jag blir tokig !

• pickolina

Min kompis har mycket större bröst än mig... Trots att vi båda har 75 runtomkring så har hon D-kupa och jag som har mindre bröst har DD-kupa.

Samma sak när jag var yngre, jag och en tjej som var lika långa, vägde lika och såg lika ut förutom att hon hade större bröst än mig, hade exakt samma bh-storlek.

Jag har INTE silikonbröst, så hur förklarar ni då att mina är större än de ser ut?????????

-Jo för att storleken är väldigt individuell och skiljer sig från person till person pga form osv...
    Det har inget att göra med om man har silikon eller ej!

Sedan tror jag stenhårt att många använder mindre kupa än de egentligen ska ha... På så sätt byggs en bild upp om att större kupor är för de med störa bröst.
    De med silikon har ofta bättre koll på bh storlek och har oftare rätt storlek på sig och då kommer den här förvirringen, vaddå är inte en D-kupa större än så??? Så hittar man på att silikon upplevs som mindre istället för att se hur det verkligen är...
    Som någon skrev tidigare, att de blev chockade när de gick in i en bättre butik och fick hjälp att ta fram en bh och insåg att personen skulle ha en mycket större kupa än vad personen själv trott.

Dessa två faktorer ger denna förvirring som vi nu pratar om...

• pickolina

EnYsterSyster

Vad kul! Förstår att du är spänd... :)
    Hmm, fixa ledigt från jobbet??? -Jag var sjukskriven när jag op mig...

• EnYsterSyster

pickolina

Där tänker vi olika. Jag har ingen lust att vara sjukskriven. Då måste jag ju avslöja varför. Dessutom drabbar en sjukskrivning verksamheten mer. Bättre med en planerad semester, har en del att ta ut.

• Jengirl

EnYsterSyster

Grattis till bokningen .

Jag gjorde som du, tog ut en semester vecka. Ville inte att någon skulle få veta..

• pickolina

EnYsterSyster

Du behöver ju inte säga varför du är sjukskriven, om du bara är borta en vecka.. Då kan man ju säga vad som helst. Men jag förstår hur du tänker och säger ingenting om det... Hoppas du får ledigt så du slipper planera om op.. :)

• EnYsterSyster

Jag planerar vara borta 6 alternativt 8 dagar inklusive operationsdagen. I vilket skick är jag efter det ? Har ett administrativt jobb utan lyft. Min doktor lägger under muskeln, små implantat. Jag är tacksam för alla råd !

Svar på tråden Bröstförstoring (3)